F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marmorini: Za problemy F14 T odpowiada nie tylko silnik

Osiągi jednostki napędowej miały być w Ferrari zrekompensowane lepszą aerodynamiką.
jpslotus72, 17 sierpnia 2014, wyświetlenia: 2079<< | lista | T- | T+ | >>
Luca Marmorini, jeszcze do niedawna szef działu silnikowego Ferrari, twierdzi, że za słabsze osiągi tegorocznego bolidu z Maranello odpowiedzialny jest całościowy projekt jego konstrukcji, a nie jedynie słabszy niż u konkurencji silnik.

W rozmowie z włoskim dziennikarzem, Leo Turrinim, Marmorini wyjaśnił, że decyzja o skonstruowaniu przez Ferrari mniejszej jednostki napędowej została podjęta podjęta przez głównego konstruktora, Nicolasa Tombazisa. Mniejsza moc silnika miała być zrekompensowana przez lepszą aerodynamikę bolidu.

„Krótko mówiąc, to nieprawda, że za wszystkie problemy F14 T odpowiada silnik. Tak, jakby przedsiębiorstwo z taką przeszłością jak Ferrari nagle zapomniało, jak się buduje silnik! Razem z moimi kolegami zbudowaliśmy jednostkę napędową pewnej wielkości – mniejszą niż wersje Mercedesa i Renault – ponieważ zostaliśmy o to poproszeni przez szefa całego projektu, Tombazisa” – wyjaśnił Marmorini.

„Powiedziano nam, że potrzebna jest kompaktowa jednostka napędowa z małymi chłodnicami, ponieważ mniejsza moc zostanie zrekompensowana lepszymi rozwiązaniami aerodynamicznymi. Miało to zapewnić przewagę nad bolidami z silnikami Mercedesa i Renault. Ale kiedy zostaliśmy skonfrontowani z Mercedesem i Renault, nasze osiągi były słabsze i nie zostały wyrównane przez aero” – kontynuował zwolniony pracownik Ferrari.

Marmorini dodał, że w czasie trzymiesięcznej współpracy z nowym szefem zespołu, Marco Mattiaccim, rozmawiał z nim tylko dwa razy: „Chętnie wyjaśniłbym ten problem Mattiacciemu, ale przez cały ten czas wymieniliśmy tylko kilka słów. Widzieliśmy się dwukrotnie – raz się przywitaliśmy, a za drugim razem wręczył mi pismo, potwierdzające moje zwolnienie z pracy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 17.08.2014 10:46[!]
Cytat :
Tak, jakby przedsiębiorstwo z taką przeszłością jak Ferrari nagle zapomniało, jak się buduje silnik!
Może się mylę, ale wygląda na to że jednak zapomnieli. Jakby potrafili zbudować silnik najwyższej klasy, to by wiedzieli czego można się spodziewać po konkurentach, a co za tym idzie decyzja o pójściu w aerodynamikę kosztem silnika była błędem. Ale nic tam, pozwólmy "działać" Marco Mattiacciemu, on na pewno ma już wizję naprawy sytuacji...
Sar trek, 17.08.2014 11:36[!]
Co znaczy mniejszy silnik? O mniejszej pojemności?
jpslotus72, 17.08.2014 11:42[!]
@Sar trek
Oryginał nie mówi nic więcej:
Cytat :
With my colleagues I packed a power unit with a certain size, ie, [a] smaller version of the Mercedes and Renault
Cytat :
[They] said we want a very compact Power Unit, with small radiators, because the less power [we] will compensate with aerodynamic solutions
W tym sensie chodziłoby o dosłownie mniejszy (size - compact) i w konsekwencji o mniejszej mocy (less power). Na przykład "small radiatros" nie mogły pozostać bez jakichś konsekwencji dla całości...
SirKamil, 17.08.2014 12:26[!]
Dlaczego wyciąłeś z wypowiedzi część, w której Marmorini mówi co myśli o Mattiaccim ("niedoświadczony i niewykwalifikowany"), Allisonie, Fryu ("nic do tej pory nie pokazali") i Binotto ("stawienie własnej kariery ponad wszystkim")?

http://www.omnico...a-verita-sulla-f14-t
jpslotus72, 17.08.2014 12:56[!]
@SirKamil
Przy pisaniu newsa korzystałem z innego źródła, które skoncentrowało się na wątku silnika. Newsy na różnych portalach bardzo często tworzone są na podstawie fragmentów dłuższych wypowiedzi czy wywiadów, w których porusza się wiele tematów. Wybiera się konkretny wątek i te fragmenty wypowiedzi, które ściśle jego dotyczą. Rzadko ktoś spotyka się z dziennikarzami, żeby powiedzieć kilka zdań na jeden temat. Zwykle odpowiada się na wiele pytań (nawet w rozmowie z jednym dziennikarzem) - i jeśli nie publikuje się całego stenogramu, to wybiera się merytoryczne watki do osobnego opracowania.
Z tego, co wskazujesz, trzeba by zrobić newsa na temat poziomu kompetencji kadry w Maranello. Ale tym musiałby się zająć ktoś inny - Io non parlo italiano...
SirKamil, 17.08.2014 13:22[!]
Odpowiedziałeś dużo i ładnie, dzięki, ale;

1. ta konkretna wypowiedź Marmorini dla Turiniego funkcjonuje w oryginalne jako zwarta nieszczególnie długa całość
2. ostatni akapit o Mattiaccim w żaden sposób nie pasuje do uzasadnianego przez Ciebie "merytorycznego (...) skoncentrowanego na wątku silnika". W istocie jest to napoczęcie już drugiego z dwóch kluczowych wątków tej wiadomości, dlatego zdziwiło mnie nagłe jego ucięcie.

Sądziłem, że to Twoja inwencja, ale teraz wiem, że po prostu skorzystałeś z marnego źródła. Doskonale znam metodykę przygotowywania takich newsów bazujących na fragmentach wypowiedzi. Przez lata nauczyłem się z nich nie korzystać i szukać oryginałów, które często potrafią nieść kompletnie inny przekaz, niż spreparowany news (coś w tym rodzaju- http://www.f1wm.p...p/news_id-32189.html , polecam też komentarze jak łatwo media walą ludzi w konia). Twój news oczywiście nie jest niedorobiony merytorycznie, ale traci sporo na potencjale pomijając treści, których raczej nikt już nie wyodrębni i przepadną.
jpslotus72, 17.08.2014 13:52[!]
@SirKamil
Nie zgadzam się, że fragment o Mattiaccim "w żaden sposób nie pasuje" do tekstu o silnikach - bo mówi on o tym, że Marmorini został zwolniony, zanim mógł wyjaśnić właśnie kwestię silnika (powodów takiej, a nie innej konstrukcji) nowemu szefowi.
Co do newsów ogólnie - też tęsknię do "ideałów", ale poruszamy się w świecie realnym, skazanym z (wielu) różnych względów na kompromisy. Można się co najwyżej starać - i ja próbuję to robić (raz z lepszym, raz z gorszym skutkiem), aby były to możliwie najlepsze kompromisy.
Wiem, że dużo rzeczy można zrobić lepiej - ale nie zawsze mam możliwości. Jeśli ktoś to wszystko zrobi lepiej, z miejsca ustąpię mu pola. Serio - bez ironii i urazy.
piwo, 17.08.2014 16:18[!]
mniejszy mzoe oznaczac bardzo duzo. od tego ze sa duze katy meidzy glowicami a kolektor ssacy i wydechowy wraz z turbosprezarka pomeidzy nimi, moze oznaczac ze ogolnie kolektory sa male, caly osprzet niepotrzebnie poupychany lub pointegrowany razem z blokiem. cholera wie tak na prawde jakie sa szczegolu ale kompaktowosc moze oznaczac mniejsza moc (krotsze kolektory niz powinny byc, czy to ze wogole kolektor ssacy jest blisko wydechowego, czy turbiny i sie ogrzewa mocno)
LH44fan, 17.08.2014 22:57[!]
Ale burdello w Ferrari.

Cytat :
Jakby potrafili zbudować silnik najwyższej klasy, to by wiedzieli czego można się spodziewać po konkurentach

Co ma piernik do wiatraka?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca