F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli: Myślimy o 19-calowych oponach

Niezależnie od konkretnego dostawcy, w 2017 roku powinniśmy zobaczyć w F1 większe opony.
jpslotus72, 30 sierpnia 2014, wyświetlenia: 2783<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor sportowy Pirelli, Paul Hembery, przyznał, że celem jego firmy jest wprowadzenie opon o większych nawet rozmiarach. Ten pomysł spotkał się z różnymi reakcjami Jamesa Allisona z Ferrari i Adriana Newey'a z Red Bulla.

Podczas prezentacji 18-calowych opon, która odbyła się w trakcie testów na Silverstone, włoska firma stwierdziła, że może wprowadzić je w 2016 roku.

Paul Hembery stwierdził, że podczas testów Pirelli chciało jedynie: „pokazać ludziom, jak wyglądałby obecny samochód przy zmianie rozmiaru felg”. Z 18-calowymi oponami w bolidzie E22 jeździł kierowca rezerwowy Lotusa, Charles Pic. Zdaniem Hembery'ego, francuski kierowca: „potwierdził to, o czym wiedzieliśmy – że [większa] przednia opona umożliwia bardzo agresywne wchodzenie w zakręty. Jeśli mam być szczery, myślimy raczej o 19-calowych oponach. Skupiamy się na tych kierunkach rozwoju. Z naszego punktu widzenia, postępuje to dobrze. 18-calowe opony mamy wszędzie, 19-calowe są czymś innym”.

Jeśli chodzi o szerokość nowych opon, Hembery nie potrafi jeszcze podać szczegółów: „Jest za wcześnie, by na to odpowiedzieć. Myślę, że będzie to zależało od tego, jakie zmiany aerodynamiczne [zespoły] wprowadzą do swoich pakietów i co zrobią w sprawie zawieszenia. Słyszeliśmy coś o jakieś formie aktywnego zawieszenia. Nie jestem pewien, czy zostanie to wprowadzone. Istnieje jednak wiele aspektów, o których mówią i które mogą zmienić to, co robimy”.

Nowe opony wymagałby zmian w konstrukcji samochodów, szczególnie w obszarze zawieszenia i hamulców. Pomysł jest więc szeroko komentowany przez zespoły. Dyrektor techniczny Ferrari, James Allison, stwierdził, że większe opony byłyby ciekawym wyzwaniem. : „Jesteśmy w połowie 2014 roku, jest więc jeszcze dosyć czasu, by mówić o czymś, co ma zostać wprowadzone w roku 2017. Przetarg na dostawę nowych opon to sprawa FIA. Bierze ona na siebie sprawę konsultacji z zespołami na temat tego, co trzeba wziąć pod uwagę w takich ramach czasowych, abyśmy mogli temu sprostać z inżynieryjnego punktu widzenia. Dla nas zmiana geometrii będzie ekscytującą zabawą”.

Z większym dystansem podchodzi do tego tematu Adrian Newey z Red Bulla: „Jeśli dobrze to rozumiem, jedyny powód tej propozycji jest taki, że ma ma to być bardziej podobne do opon drogowych, które produkuje ten dostawca. Nie chodzi więc o powody techniczne, o osiągi, tylko o motywy czysto komercyjne. Dla mnie to nie są właściwe powody do wprowadzenia zmian technicznych”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Hembery P.
Newey A.
Pirelli
Allison J.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 01.09.2014 19:12[!]
@corey taylor - ale bez wątpienia ograniczenie aero oraz jego zmiana pozytywnie wpłynęła. Teraz kierowcy na prawdę ze sobą walczą i nie narzekają tak mocno na turbulencje przy jeździe za kimś. W 2008 roku było wręcz niemożliwe utrzymanie się za rywalem... ;) Ja tam szybko się przyzwyczaiłem i obecnie podoba mi się koncepcja. I niespecjalnie tęsknię za specyfikacją z 2008 roku. 2004 były ładne, ale 2008 już nie... ale każdy ma swoje zdanie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca