|
|
|
|
|
|
GP2 wprowadza DRS od sezonu 2015 |
Seria juniorska chce jeszcze bardziej upodobnić się do F1. |
|
•Paweł Zając, 18 wrze?nia 2014, wyświetlenia: 2360 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Organizatorzy serii GP2 poinformowali, że w przyszłym roku ich bolidy będą korzystać z DRS.
System redukcji oporu polegający na uniesieniu jednej z lotek tylnego skrzydła zadebiutował w Formule 1 w sezonie 2011, aby zwiększyć możliwości wyprzedzania w pewnych obszarach toru.
Teraz GP2 będzie korzystać z dokładnie takiego samego rozwiązania, które dopiero zostanie sprawdzone w ich bolidzie rozwojowym podczas zamkniętych testów w październiku i grudniu.
Szef serii, Bruno Michel, przyznał, że wprowadzenie DRS ma jeszcze lepiej przygotować młodych kierowców na wejście do F1. „Zawsze powtarzaliśmy, że wyścigi GP2 potrafią być bardzo emocjonujące bez systemu redukcji oporu lub innych urządzeń i widzieliśmy to w tym sezonie. Musimy być jednak pewni, że realizujemy misję jak najlepszego przygotowania zawodników na Formułę 1. F1 cały czas ewoluuje i nie możliwym jest, aby realizować ten cel przy korzystaniu z jednego auta przed długi czas. Mając to na uwadze pomyśleliśmy, że wprowadzenie DRS jest najlepszym unowocześnieniem, które możemy zaoferować i dyskutowaliśmy o tym z zespołami”.
Michel dodał, że system będzie działał dokładnie tak samo jak w F1. „Nasze auta mają przygotować kierowców na kolejny krok. Dlatego też nie będzie żadnego systemu push-to-pass lub jakiegokolwiek zwiększania prędkości auta w danym momencie. Nasz DRS będzie dokładną kopią tego, z którego korzysta się w F1. Będziemy również używać tych samych stref, skoro jeździmy w te same weekendy”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|