F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vanthoor i Audi WRT zdobywają tytuł w BES

Michał Broniszewski zaliczył trudną przeprawę podczas Nurburgring 1000 km.
Paweł Zając, 21 wrze?nia 2014, wyświetlenia: 2690<< | lista | T- | T+ | >>
Laurens Vanthoor wraz ze swoimi kolegami zespołowymi wygrał Nurburgring 1000 km dzięki czemu sięgnął po tytuł Blancpain Endurance Series. Zwycięstwo Belga oznacza również tytuł dla ekipy Audi WRT.

Rywalizacja rozpoczęła się za samochodem bezpieczeństwa z powodu obfitych opadów deszczy i mgły, jednak po 20 minutach pojawiły się zielone flagi.

Szanse na tytuł Vanthoora mocno wzrosły już na początku, kiedy jego główni rywale wyeliminowali się z walki – Edward Sandstrom uderzył w Alvaro Parente próbując uniknąć obracającego się Bentleya, co dla niego oznaczało cztery okrążenia straty, a Portugalczyka wyeliminowało z dalszej jazdy.

Dodatkowo problemy Bentleya z Smithem, Meyrickiem i Kanem za kierownicą oznaczały, że jednym, który mógł powstrzymać Vanthoora był Nico Verdonck. Jego szanse zostały jednak przekreślone, kiedy jeden z kierowców Mercedesa stracił kontrolę nad autem i wylądował w żwirze pierwszego zakrętu. Dzięki temu Audi WRT spokojnie dojechało do mety na pierwszym miejscu.

Druga lokata przypadła Afanasiewowi, Dusseldorpowi i Buhkowi w siostrzanym Mercedesie ekipy HTP. Drugi z samochodów niemieckiej marki, zespołu Blach Falcon, uzupełnił podium po neutralizacji w odpowiednim momencie. Czwarte miejsce przypadło Henry Hassidowi i Nicky Catsburgowi w BMW Z4, którzy byli również najlepsi w klasie Pro-Am.

Michał Broniszewski zaliczył ciężki wyścig, podczas którego zajął 10 miejsce w klasie Pro-Am i 20 w generalce. Załoga Polaka nie mogła walczyć o wyższe pozycje po błędzie w w doborze ciśnienia opon na dwie pierwsze zmiany.

„Pogoda była od początku fatalna – jak to na Nurburgringu” – powiedział Broniszewski. „Gdy rozpoczęło się ściganie, okazało się, że samochód się w ogóle nie prowadzi. Ślizgał się strasznie, a aquaplaning nie pozwalał dodać gazu. Przyczepność była dosłownie zerowa. Na każdym okrążeniu traciliśmy po kilka sekund, nie mówiąc , ile zdrowia i nerwów mnie to kosztowało”.

„Nic dziwnego, że zajmowaliśmy miejsce dopiero w trzeciej dziesiątce. Gdy po godzinie wyścigu usiadł na podwójną zmianę Marco Frezza, jechał jeszcze wolniejszym tempem, niż ja! Dopiero w połowie wyścigu okazało się, że wskutek błędu inżyniera opony były bardzo niedogrzane, a ciśnienie o wiele za niskie. Skorygowano ustawienia i skutek był natychmiastowy. Alessandro Bonacini zaczął uzyskiwać czasy porównywalne z najszybszymi kierowcami w wyścigu. Gdy powróciłem do kokpitu na ostatnią godzinę, również jechało mi się bez porównania lepiej, niż na pierwszej zmianie. W końcówce tor zaczął wysychać i jechałem na slickach, ale było już za późno na odrobienie wcześniejszych strat. Szkoda tego weekendu, bo naprawdę była szansa na dobry wynik. Oczekiwania były dużo większe. Pocieszeniem jest, że dotarliśmy do mety trudnego, długiego wyścigu całym samochodem w bardzo mocnej stawce, co nie wszystkim się udało. W końcówce pokazaliśmy, że mamy dobre tempo, ale nie udało się uzyskać wyniku na miarę oczekiwań. ”

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.07.2015  BMW wygrywa Spa 24h
22.06.2015  Broniszewski wygrywa klasę Pro-Am na Paul Ricard
06.06.2015  Frijns i Vanthoor wygrywają wyścig kwalifikacyjny w Zolder
28.05.2015  Rozmawiamy z Robinem Frijnsem - o Audi, Red Bullu i trudach F1
27.05.2015  Galeria: Blancpain Endurance Series - Silverstone
Tagi:
Polacy
Broniszewski M.
BGTS

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca