F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

DTM z sinikami turbo od sezonu 2017

Zmiana jest podyktowania rozszerzaniem współpracy z Super GT.
Paweł Zając, 1 pa?dziernika 2014, wyświetlenia: 2792<< | lista | T- | T+ | >>
W sezonie 2017 pod maską samochodów DTM pojawią się mniejsze, turbodoładowane silniki benzynowe.

Zmiana jest podyktowana współpracą pomiędzy niemiecką serią, a japońskim Super GT. Oba czempionaty już teraz działają na podstawie tych samych zasad dotyczących podwozia oraz aerodynamiki.

Teraz organizatorzy obu mistrzostw doszli do porozumienia w sprawie jednostek napędowych, które zostały określone z przepisach "Klasy Pierwszej". Nowe silniki będą miały cztery cylindry, dwa litry pojemności oraz turbo sprężarkę, która ma pomóc w osiągnięciu około 600 koni mechanicznych.

Wspólne regulaminy, które mają być wykorzystywane również w amerykańskim odpowiedniku DTM, mają pozwolić producentom na rywalizacje w różnych mistrzostwach bez potrzeby zmieniania samochodów. „Porozumienie pomiędzy producentami z Niemiec i Japonii jest ważnym krokiem w ustaleniu globalnych zasad "Klasy Pierwszej"” – powiedział Hans Werner Aufrecht, szef ITR. „Producenci będą mogli jednego dnia ścigać się na Suzuce, tydzień później na Nurburgringu, a niedługo potem w Daytonie. To otwiera nowe możliwości marketingowe i dlatego ważna była wspólna nazwa, która spina cały projekt”.

„Ten krok pomoże nam osiągnąć niespotykaną wcześniej różnorodność marek na najwyższym poziomie i dostarczy kibicom jeszcze bardziej fascynujący sport motorowy. Czy perspektywa oglądania spektakularnych aut DTM na całym świecie, przy stosunkowo niskich kosztach nie jest fantastyczna?”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2022  R. Schumacher: Formuła 2 stała się nieprzystępna finansowo
23.06.2021  Albon: Daję z siebie 110 procent by powrócić do F1
29.01.2021  Berger: Bottas nie ma szans na pokonanie Hamiltona
04.01.2021  Alexander Albon dołączy do stawki DTM na sezon 2021
08.11.2020  Rast wygrywa finał sezonu DTM i po raz trzeci zostaje mistrzem
Tagi:
DTM

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcin_114, 01.10.2014 22:54[!]
Unifikacja regulaminów serii w różnych krajach to jedna z najlepszych rzeczy ostatnich lat w motorsporcie.
Gangster, 02.10.2014 00:50[!]
Ale czy nie mogli tego samego zrobić z wolnossącą jednostka a nie znowu kosiarki do trawy.
Indy, 02.10.2014 10:11[!]
@Gangster Mogli ale widocznie "kosiarki do trawy" okazały się bardziej opłacalne.
slipstream, 02.10.2014 11:36[!]
Jak to się świat zmienia. Jeszcze w latach 80 czy 90 słowo Turbo było magiczne i każdego fana motoryzacji przyprawiało i szybsze bicie serca, a dziś Turbo jest synonimem zmniejszania, ekologii i oszczędności...
Burning, 02.10.2014 12:32[!]
Ja z początku się ucieszyłem, gdyż spodziewałem się czegoś rozsądnego typu 3,5L V6.. a nie 2L R4, które mogę mieć w przestarzałym już Nissanie S13...
No70, 02.10.2014 13:10[!]
Polecam zadać sobie trochę trudu i posłuchać jakiegoś onboardu z tegorocznego sezonu GT500. IMO brzmi to świetnie. Odchodząc już od dźwięku powiem tylko że te auta sa najszybsze w historii tej serii. Mocniejsze o jakieś 50 KM i ok 10% lżejsze. Czyż to nie fascynujace? Poza tym, czy to nie 4-cylindry z turbo napędzały legendarnego Zakspeeda Capri?
Burning, 02.10.2014 16:51[!]
@No70 : a czy auta GT500 nie mają silników V8?
No70, 02.10.2014 17:01[!]
@Burning nie, od tego roku przeszli na 4 cyl. turbo z ograniczonym przeplywem (+hybryda w NSX).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca