F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA planuje odgórnie ograniczać prędkość bolidów w obszarach żółtych flag

W sobotę w tej sprawie odbędzie się spotkanie przedstawicieli Federacji z zespołami.
Nataniel Piórkowski, 10 pa?dziernika 2014, wyświetlenia: 1479<< | lista | T- | T+ | >>
W sobotę przedstawiciele FIA spotkają się z reprezentantami zespołów by omówić plany wprowadzenia odgórnej kontroli prędkości kierowców w obszarach obowiązywania żółtych flag.

Jednym z wniosków jakie FIA chce wyciągnąć z fatalnego wypadku Julesa Bianchiego w Grand Prix Japonii, jest poprawienie kontroli prędkości bolidów w niebezpiecznych obszarach toru. Wstępny raport w sprawie incydentu został już przekazany szefowi FIA – Jeanowi Todtowi.

Dyrektor wyścigów z ramienia Federacji – Charlie Whiting przyznał, że sport musi znaleźć system w którym prędkość kierowców w obszarach obowiązywania podwójnych żółtych flag musi być kontrolowana bezpośrednio przez FIA, a nie jak do tej pory określana na podstawie osobistego wyczucia poszczególnych kierowców. W tej sprawie odbędzie się w sobotę spotkanie, na którym mają zostać przedyskutowane możliwe sposoby zaradzenia problemowi przed startem sezonu 2015.

„Chcemy spróbować wprowadzić limit prędkości. Prawdopodobnie nie będzie to zwykłe ograniczenie, ale chodzi nam o sposób kontrolowania prędkości z dokładną pewnością i pełną przejrzystością” – powiedział Brytyjczyk zaznaczając, że nie należy się spodziewać wprowadzenia znanego z wyścigów Długodystansowych Mistrzostw Świata „Code 60”. Według delegata FIA lepszą metodą będzie automatyczne określenie i narzucanie minimalnego czasu przejazdu danego sektora, podobnie jak ma to miejsce w czasie wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa.

Podczas gdy wprowadzenie kontroli prędkości w obszarach żółtych flag jest projektem długoterminowym, Whiting zaznaczył, że FIA będzie teraz bardziej ostrożna w radzeniu sobie z sytuacjami, w których niezbędne będzie skorzystanie przez obsługę toru z pojazdów porządkowych. Pytany o to, czy FIA jest w stanie dokonać zmian w sposobach korzystania z dźwigów, Brytyjczyk odrzekł: „Nie możemy nic zrobić z dźwigami samymi w sobie. Wszystko co mogę powiedzieć sprowadza się do tego, że będziemy ich używać z najwyższą ostrożnością”.

Przedstawiciel FIA zapewnił także, iż FIA przeanalizuje możliwość wprowadzenia do stosowania osłon wokół samochodów porządkowych, które miałby na celu zapobiegać sytuacjom, w których bolid F1 dostaje się pod właściwą część ich konstrukcji – dokładnie tak, jak miało to miejsce w przypadku Bianchiego. „Podczas prawie godzinnego spotkania z kierowcami jedną z dyskutowanych propozycji było stosowanie pewnego rodzaju osłon. Coś na wzór tych jakie mają samochody ciężarowe na drogach publicznych, które zapobiegają dostaniu się samochodów pod ich bok lub tył” – wyjaśniał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MMMotorsport, 10.10.2014 21:59[!]
A moim zdaniem Code 60, właśnie byłby dobrym pomysłem.
robekbielsko, 11.10.2014 08:34[!]
Moim zdaniem minimalny czas przejazdu danego sektora to nie jest dobry pomysł, bo to oznacza, że w dalszym ciągu, w danej części tego sektora i tak może jechać bardzo szybko.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca