F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA ujawniła kolejne szczegóły dotyczące wypadku Bianchiego

Federacja podczas specjalnego spotkania z mediami zaprezentowała nagrania ze zdarzenia.
Mateusz Szymkiewicz, 10 pa?dziernika 2014, wyświetlenia: 3868<< | lista | T- | T+ | >>
FIA ujawniła kolejne szczegóły dotyczące wypadku Julesa Bianchiego w Grand Prix Japonii, podczas specjalnego spotkania z mediami w Soczi.

Podczas briefingu Charlie Whiting zaprezentował nagrania z kamer przemysłowych, na których widać ostatnie minuty przed wypadkiem Francuza, kiedy to na torze było coraz więcej wody, a chwilę później obrócił swój bolid Adrian Sutil i uderzył w bariery.

„Była tam sucha linia. Gdy tylko deszcz się nasilił, woda zaczęła na nią spływać i wówczas samochody jechały coraz szerzej, mogliśmy zobaczyć jak Adrian w ten sposób prowadzi bolid i wtedy traci kontrolę. Najechał na bardziej mokrą część toru i w tym momencie był za Julesem. Gdy to zrobił, stracił panowanie i zaczął się obracać” – powiedział dyrektor wyścigów.

Okrążenie później w tym samym miejscu w poślizg wpadł Jules Bianchi, aczkolwiek w przeciwieństwie do Sutila, zawodnik ekipy Marussia skontrował i jego bolid się nie obracał, sunąc po żwirowej pułapce przed uderzeniem w dźwig. Whiting dodał, że ciężko jest oszacować, z jaką prędkością wówczas Francuz jechał. „Jak widać, Jules robił coś podobnego. Najechał na tę samą wodę, ale pojawia się wówczas różnica, nie obrócił się tak jak Adrian. Skorygował i jego bolid sunął z inną trajektorią”.

„Jest trochę zbyt wcześnie, ponieważ nigdy nie otrzymujesz właściwych informacji z bolidu, gdy ten sunie po żwirze. Dane z GPS to wszystko na co możesz liczyć, aczkolwiek nie możesz na nich w pełni polegać. Dopóki nie zrobimy odpowiedniego dochodzenia, to nie jest najlepszy pomysł, musimy najpierw przeanalizować nagrania oraz dane z GPS, by oszacować prędkość. Jest zbyt wcześnie by przekazać jakieś wnioski, a zaraz potem powiedzieć, że nie były one w porządku”.

Whiting przyznał również, iż nawet jeżeli w tym miejscu nie stałby dźwig, to Bianchi uderzyłby ze sporą siłą w bariery ochronne zbudowane z opon. „Spoglądając na pierwsze szacunki odnośnie prędkości bolidu, chciałbym powiedzieć, że przy potrójnej warstwie opon, ten wypadek byłby podobny do tego, jaki miał Heikki Kovalainen w Barcelonie [w 2008 roku]”.

Brytyjczyk wykluczył również usterkę bolidu, jako jeden z czynników wypadku Francuza.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Tagi:
FIA
Bianchi J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 10.10.2014 21:00[!]
W sumie mało wiemy, albo niewiele się dowiedzieliśmy. Mam nadzieję, że niebawem pojawi się kolejny komunikat i wszyscy dowiemy się jakie były przyczyny tak poważnych obrażeń. Może wiele wymagam, ale im więcej będzie wszelkich danych, tym bardziej federacja wykaże, że nikt Julesowi nie zrobił krzywdy przez bezmyślność, tylko był to splot nieszczęśliwych wydarzeń. Myślę,że głęboka analiza pozwoli całkowicie wykluczyć podobne wypadki w przyszłości.
Nie podoba mi się zdanie: „Spoglądając na pierwsze szacunki odnośnie prędkości bolidu, chciałbym powiedzieć, że przy potrójnej warstwie opon, ten wypadek byłby podobny do tego, jaki miał Heikki Kovalainen w Barcelonie [w 2008 roku]”. - To spychologia, że i tak- bez dźwigu było by poważnie?? Tego ta analiza nie dotyczy. Były przyczyny, są skutki i takie są fakty- to trzeba zbadać, a nie bredzić co by było gdyby...
corey_taylor, 10.10.2014 22:00[!]
Koval wbił się w opony 2/3 bolidu, więc takie samo uderzenie w dźwig musiało się źle skończyć
kibic sribic, 10.10.2014 22:42[!]
@corey_taylor 2/3? Raczej 1/2. Zwłaszcza, że cały czas był obraz z kamery.
Sar trek, 10.10.2014 23:24[!]
Jeśli skutki uderzenia w opony miałyby być takie, jak po wypadku Kovalainena, to w Rosji, a już na pewno w USA zobaczylibyśmy Bianchiego na starcie.

Ale nie ma co gdybać, najważniejsze w tej chwili, to trzymać kciuki za Julesa i wprowadzić zmiany, by nie dopuścić do takich wypadków w przyszłości.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca