|
|
|
|
|
|
Pirelli zmieniło alokację opon na GP Brazylii |
Na Interlagos pojawią się opony miękkie oraz pośrednie. |
|
•Paweł Zając, 17 pa?dziernika 2014, wyświetlenia: 1132 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Głosy krytyki ze strony kierowców sprawiły, że Pirelli zdecydowało się na zmianę mieszanek na Grand Prix Brazylii.
Pierwotnie włoska firma chciała przywieźć na Interlagos opony twarde oraz pośrednie, jednak wielu kierowców uznało ten wybór za zaskakujący, a Felipe Massa określił go nawet niebezpiecznym.
Ostatecznie po spotkaniu Grupy Roboczej ds. Opon zmieniono nominację mieszanek na GP Brazylii, co spotkało się z jednomyślną zgodą ze strony wszystkich zespołów. W ostatnich dwóch latach na torze w Sao Paulo korzystano z twardej i pośredniej mieszanki, jednak niedawna zmiana nawierzchni spowodowała zmianę nominacji na ogumienie pośrednie i miękkie. Nowa kombinacja jest taka sama jak w przypadku rozgrywanej tydzień wcześniej Grand Prix Stanów Zjednoczonych.
„Zawsze powtarzamy, że jesteśmy otwarci na wszystkie potrzebne zmiany” – powiedział Paul Hembery. „Po głębszej analizie technicznej wpływu zmodernizowanej nawierzchni toru oraz badaniu ryzyka, które wykazało niskie prawdopodobieństwo przegrzewania mieszanek z powodu ekstremalnej temperatury asfaltu, podjęliśmy decyzję o tej zmianie, przy jednogłośnym poparciu wszystkich jedenastu zespołów”.
•Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2014 | | | | | P. | Grand Prix | | Tor | Supermiękka (czerwona) | Miękka (żółta) | Pośrednia (biała) | Twarda (pomarańczowa) | Strategie |
|
1. | Australii | | Albert Park | | • | • | | pokaż |
2. | Malezji | | Sepang | | | • | • | pokaż |
3. | Bahrajn | | Sakhir | | • | • | | pokaż |
4. | Chin | | Shanghai | | • | • | | pokaż |
5. | Hiszpania | | Catalunya | | | • | • | pokaż |
6. | Monako | | Monte Carlo | • | • | | | pokaż |
7. | Kanady | | Montreal | • | • | | | pokaż |
8. | Austrii | | Red Bull Ring | • | • | | | pokaż |
9. | Wlk. Brytania | | Silverstone | | | • | • | pokaż |
10. | Niemcy | | Hockenheim | • | • | | | pokaż |
11. | Węgry | | Hungaroring | | • | • | | pokaż |
12. | Belgii | | Spa | | • | • | | pokaż |
13. | Włoch | | Monza | | | • | • | pokaż |
14. | Singapuru | | Marina Bay | • | • | | | pokaż |
15. | Japonii | | Suzuka | | | • | • | pokaż |
16. | Rosji | | Soczi | | • | • | | pokaż |
17. | USA | | Austin | | • | • | | |
18. | Brazylii | | Interlagos | | • | • | | |
19. | Abu Zabi | | Yas Marina | • | • | | | |
| |
W trakcie wyścigu obie mieszanki muszą być chociaż raz użyte, o ile nie było konieczne użycie deszczowych opon. |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|