F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA nie będzie naciskała na zespoły by wystawiały trzecie bolidy

Ponadto Jean Todt zapewnia, że nadal chce dążyć do redukcji wydatków w Formule 1.
Nataniel Piórkowski, 5 grudnia 2014, wyświetlenia: 1233<< | lista | T- | T+ | >>
FIA nie poprosi większych zespołów by w przyszłym sezonie wystawiały po trzy samochody, nawet jeśli ekipy Marussi i Caterhama definitywnie pożegnają się z Formułą 1.

Podczas gdy jeszcze w tym miesiącu majątek rosyjskiej ekipy ma zostać wystawiony na licytację, ekipa z Leafield walczy o znalezienie kupca, który pozwoli jej na wznowienie przygotowań do nadchodzących mistrzostw. Jak zapewnia jej administrator, istnieją na to duże szanse.

Jeśli jednak obydwie stajnie upadną, stawka królowej sportów motorowych skurczy się do dwudziestu samochodów – liczby która spełnia wszystkie porozumienia komercyjne i sportowe z FIA i FOM. W najczarniejszym scenariuszu jednak, gdy ze startów będzie musiał zrezygnować kolejny zespół, główni decydenci sportu mogą zadecydować o podjęciu określonych umowami kroków.

Porozumienia na mocy których funkcjonuje sport zakładają, że jeśli stawka będzie liczyć poniżej dwudziestu samochodów, FIA może z 60-dniowym wyprzedzeniem poprosić konkretne zespoły – poczynając od Red Bulla, Ferrari i McLarena – o wystawienie dodatkowego samochodu.

Przed Grand Prix USA i Brazylii, gdy na listach startowych figurowało zaledwie osiemnaście bolidów, organ zarządzający nie mógł zwrócić się do stajni o przygotowanie dodatkowych konstrukcji właśnie z powodu klauzuli mówiącej o 60-dniowym okresie wyprzedzenia.

Nawet jeśli w przypadku sezonu 2015 zapis ten nie stanowiłby żadnej przeszkody, prezes FIA – Jean Todt zaznaczył, że nie widzi powodu by naciskać na zespoły w celu wystawienia trzecich samochodów. „Możemy ścigać się z dziewięcioma ekipami. Nie będzie to tragedią. Pamiętam że w MotoGP było szesnaście motocykli i poziom rywalizacji nie ucierpiał. Oczywistą sprawą jest, że więcej akcji oglądamy na czele stawki, a nie na jej końcu ”- przekonywał były szef Scuderii Ferrari.

Mimo tego, iż Francuz naciskał na wprowadzenie ograniczeń wydatków w Formule 1, to w jego opinii problemy Marussi i Caterhama nie są objawami kryzysu sportu. „To część historii F1. Mamy takie zespoły, które są z nami od dekad, stajnie wspierane przez darczyńców, którzy przychodzą i odchodzą i w końcu małe ekipy. Nie cieszę się z powodu tarapatów, w jakie wpadły Marussia i Caterham. Sympatyzuję z nimi, ale takie rzeczy działy się zawsze” – przypominał prezes Federacji.

„W 2016 roku do stawki wejdzie nowy zespół, więc w najgorszym scenariuszu w przyszłym roku będzie dziewięć ekip, a w kolejnym – dziesięć. Możemy ponownie pomyśleć o przyznaniu licencji jednemu bądź paru kandydatom. Pragniemy zachęcić zespoły oraz sponsorów i dlatego musimy dążyć do redukcji wydatków” – zakończył odwołując się do perspektywy wejścia do F1 Haas F1 Team.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
31.01.2023  Vasseur docenia Binotto za sprawne przekazanie władzy w Ferrari
26.09.2022  Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari
20.12.2021  Todt nie dementuje informacji o powrocie do Ferrari
17.12.2021  Verstappen i Mercedes odebrali trofea mistrzowskie
Tagi:
Todt J.
FIA
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca