F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Rusza drugi sezon World Series by Renault

Dzisiaj na belgijskim torze Zolder rozpoczyna się drugi sezon mistrzostw World Series by Renault.
Mariusz Karolak, 29 kwietnia 2006, wyświetlenia: 1196<< | lista | T- | T+ | >>
Dzisiaj na belgijskim torze Zolder rozpoczyna się drugi sezon mistrzostw World Series Formula Renault 3,5. W ubiegłym roku zwycięzcą w całym cyklu mistrzostw świata został Robert Kubica.

Teraz rywalizacja w tej serii, będącej wizytówką firmy Renault, rozpoczyna się na nowo. Współzawodniczyć będą ze sobą "starzy wyjadacze" z ubiegłego roku oraz kierowcy, którzy przenieśli się tutaj z Formuły 3 lub Formuły Renault 2.0. Teoretycznie prawie dwudziestu z trzydziestu zawodników ma potencjalne szanse, aby wkrótce stać się mistrzem świata World Series by Renault.

Cała seria rozpoczęła swój żywot niedawno. Nieśmiałe początki miały miejsce właśnie tu, w Zolder w Belgii przed rokiem. Otwierające mistrzostwa wyścigi wygrali wówczas Enrico Toccacelo i Robert Kubica. Był to bardzo ekscytujący i dramatyczny sezon. Teraz, aby powstrzymać nadmierny temperament młodych kierowców, tor został odpowiednio przebudowany, dokonano pewnych tymczasowych zmian mających zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo. Przede wszystkim poszerzono pobocza wokół toru. Ale na szczęście zachował on swój dotychczasowy urok.

W ostatnich kilku miesiącach trwały intensywne przygotowania do sezonu. Każdy z 15 dopuszczonych do rywalizacji zespołów przeprowadzał testy na trzech torach, które znalazły się w tym roku w kalendarzu mistrzostw (Barcelona, Le Mans, Nurburgring). Testy pozwoliły przekonać się jak w tym roku może wyglądać rozkład sił i jak bardzo konkurencyjni są poszczególni kierowcy.

Oczywiście, uwaga jest skoncentrowana teraz przede wszystkim na dwunastu kierowcach, którzy już startowali w WSbR w roku ubiegłym, podczas debiutu tej serii. Zawodnicy, którzy w ubiegłym roku stawali na podium, teraz będą zapewne liczyć się w walce o mistrzowski tytuł. Należą do tej grupy: Christian Montanari (Prema Power Team), Eric Salignon (Interwetten.com), Patrick Pilet (GD Racing), Enrico Toccacelo (Eurointernational), Colin Fleming (Carlin Motorsport), Alx Danielsson (Comtec Racing) i Milos Pavlovic (Cram Compétition). Co prawda Celso Miguez (Pons Racing), Ryo Fukuda (Tech 1 Racing), Matteo Meneghello (GD Racing), Tomas Kostka i Pastor Maldonado (Draco Racing) w roku 2005 nie zasmakowali szampana na podium, ale z pewnością będą chcieli to nadrobić w tym sezonie.

"Starzy wyjadacze" stoją na przeciw licznego kontyngentu przybyłego do WSbR z innych juniorskich serii, przede wszystkim z Formuły 3. Na jego czele stoją zeszłoroczni mistrzowie z czempionatu hiszpańskiego i brytyjskiego, czyli Alvaro Parente (Victory Engineering) i Andy Soucek (Interwetten.com). Już w czasie przedsezonowych testów obydwaj pokazali, że nie przypadkowo zdobyli wspomniane tytuły. Nie należy zapominać też o takich zawodnikach jak: James Rossiter (Pons Racing), Alvaro Barba (Jenzer Motorsport), Pascal Kochem (Eurointernational), Robbie Kerr (KTR), czy Steven Kane (Epsilon Euskadi) – wszyscy oni odnosili całkiem przyzwoite rezultaty w czasie dotychczasowych występów w F3.

Dwóch byłych kierowców Formuły Renault 2.0 wyglądało całkiem dobrze na testach przedsezonowych WSbR. Zarówno Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport), jak i Benjamin Hanley (Cram Compétition), wicemistrzowie odpowiednio Niemiec i Włoch z ubiegłego roku, będą chcieli zaprezentować się jak z najlepszej strony w nowej dla nich serii wyścigowej. Warto dodać, że Hanley dołączył ostatniej zimy do programy rozwojowego kierowców Renault (RDD).

Na tym zamyka się lista potencjalnych faworytów. Na uwagę zasługują jeszcze Hayanari Shimoda (Victory Engineering), Davide Valsecchi (Epsilon Euskadi), Borja Garcia i Bruce Jouanny (RC Motorsport), którzy mogą próbować namieszać w stawce.

Dwóch kierowców z Belgii będzie w tym roku startować w cyklu World Series. Gregory Franchi (Prema Power Team) i Jerome d'Ambrosio (Tech 1 Racing) zapewne dużo lepiej niż pozostali znają tor Zolder, gdzie zastanie zainaugurowany drugi sezon mistrzostw. Wspierać ich będą zapewne liczni fani, co też może być nie bez znaczenia. Na silne wsparcie kibiców w najbliższych dniach może liczyć tez belgijski zespół KTR, w którym startują Sean McIntosh i Robbie Kerr.

Cały tegoroczny cykl będzie miał nieco inny format, niż zmagania zeszłoroczne. Sobota i niedziela będą dniami, w których odbywać się będą sesje kwalifikacyjne. A po każdej z nich będzie rozgrywany tylko jeden wyścig. W niedzielę podczas wyścigu każdy zawodnik będzie musiał zjechać do strefy serwisowej na pit stop i wymienić dwie opony.

Lista startowa WSbR na sezon 2006
 Nr Kierowca Narodowość Zespół Poprzednia seria 
 1 Steven KANE GBR EPSILON EUSKADI (ESP) Brytyjska F3 
 2 Davide VALSECCHI ITA EPSILON EUSKADI (ESP)  
 3 Pastor MALDONADO VEN DRACO MULTIRACING USA (ITA) 
 4 Tomas KOSTKA CZE DRACO MULTIRACING USA (ITA) 
 5 Robbie KERR GBR KTR (BEL) A1GP 
 6 Sean McINTOSH CAN KTR (BEL) A1GP/Formuła Renault UK 
 7 Michael ALESHIN RUS CARLIN MOTORSPORT (GBR) FR 2.0 Eurocup 
 8 Colin FLEMING USA CARLIN MOTORSPORT (GBR) 
 9 Celso MIGUEZ ESP PONS RACING (ESP) 
 10 James ROSSITER GBR PONS RACING (ESP) F3 Euroseries 
 11 Ben HANLEY GBR CRAM COMPETITION (ITA) FR 2.0 Eurocup 
 12 Milos PAVLOVIC SCG CRAM COMPETITION (ITA) 
 14 Alvaro BARBA ESP JENZER MOTORSPORT (SUI) Hiszpańska F3 
 15 Alessandro BONETTI ITA JENZER MOTORSPORT (SUI) Włoska F3000 
 16 Alvaro PARENTE POR VICTORY ENGINEERING (ITA) Brytyjska F3 
 18 Hayanari SHIMODA JPN VICTORY ENGINEERING (ITA) A1GP 
 19 Matteo MENEGHELLO ITA GD RACING (ITA) 
 20 Patrick PILET FRA GD RACING (ITA) 
 21 Eric SALIGNON FRA INTERWETTEN.COM (AUT) 
 22 Andy SOUCEK ESP INTERWETTEN.COM (AUT) Hiszpańska F3 
 23 Enrico TOCCACELO ITA EUROINTERNATIONAL (ITA) 
 24 Pascal KOCHEM GER EUROINTERNATIONAL (ITA) Niemiecka F3 
 25 Borja GARCIA ESP RC MOTORSPORT (ITA) GP2 
 26 Bruce JOUANNY FRA RC MOTORSPORT (ITA) LMES 
 27 Alx DANIELSSON SWE COMTEC (GBR) 
 28 Edwin JOWSEY GBR COMTEC (GBR) FR 2.0 Eurocup 
 29 Gregory FRANCHI BEL PREMA POWERTEAM (ITA) F3 Euroseries 
 30 Christian MONTANARI SMR PREMA POWERTEAM (ITA) 
 31 Jerome D'AMBROSIO BEL TECH 1 RACING (FRA) FR 2.0 Eurocup 
 32 Ryo FUKUDA JPN TECH 1 RACING (FRA) 
Kalendarz wyścigów WSbR na sezon 2006
P.Data Tor Kraj 
1.04/29 – 04/30 Zolder Belgia 
2.05/27 – 05/28 Monaco Monako 
3.06/17 – 06/18 Istanbul Turcja 
4.07/15 – 07/16 Misano Włochy 
5.07/28 – 07/29 Spa-Francorchamps Belgia 
6.08/05 – 08/06 Nurburgring Niemcy 
7.09/09 – 09/10 Donington Wielka Brytania 
8.09/30 – 10/01 Le Mans Francja 
9.10/28 – 10/29 Barcelona Hiszpania 
Źródło: Renault-Sport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2016  Tom Dillmann zdobywa mistrzostwo Formuły V8 3.5
31.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5 w Jerez
02.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5
11.09.2016  Aurelien Panis triumfuje w niedzielnym wyścigu Formuły V8 3.5
10.09.2016  Vaxiviere dowiózł do mety zwycięstwo na Red Bull Ringu
Tagi:
FR3.5/V8

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
im9ulse, 29.04.2006 14:44[!]
ciekawe czy Epsilon powtorzy sukces z ubieglego sezonu ??? bez Roberta bedzie ciezko ;)
Phaedra, 29.04.2006 15:03[!]
Ciekawy sklad ma KTR i widze jednego spadochroniarza z GP2
Pussik, 29.04.2006 16:38[!]
Gdzie jest Porteiro??
Gdzie można oglądac wyścigi WSBR?
Wymiana 2 opon, ale zrobili ;P Czyli przednie opony będą pewnie mieszanką hard, albo ogólny nacisk bedzie nałożony na tył.
Maraz, 29.04.2006 17:59[!]
Porteiro obecnie w GP2 z Gommendym, Zuberem i Vallesem. A 2 opony w WSbR trzeba było wymieniać w drugim wyścigu także i w 2005 :) Zmiana formatu weekendów polega tylko na tym, że obie sesje kwalifikacyjne nie będą już rozgrywane w jednen dzień, podobnie jak i wyścigi. Niestety nie wiem gdzie można oglądać WSbR w tym roku, może Motors TV lub AB Moteurs.

Dzisiejsze najważniejsze rezultaty: pole position zdobył Montanari, a wyścig wygrał Salignon. Na razie górują więc starzy wyjadacze :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca