F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GPM: Mansell odnosi drugie zwycięstwo

Rezultat końcowy wyścigu Grand Prix Masters na torze Losail w Katarze.
Marek Roczniak, 29 kwietnia 2006, zmieniony 29.04.2006 21:21, wyświetlenia: 999<< | lista | T- | T+ | >>
Były mistrz świata z 1992 roku, Nigel Mansell, wygrał pierwszy w historii wyścig samochodowy zorganizowany na wybudowanym w 2004 roku Losail International Circuit w Katarze. Był to jednocześnie jeden z najgorętszych wyścigów samochodowych – zanotowana na starcie temperatura toru wyniosła 58 stopni Celsjusza, natomiast temperatura w kokpitach bolidów Grand Prix Masters dochodziła aż do 77 stopni!

W takich to iście "piekielnych" warunkach przyszło się dzisiaj ścigać niemłodym już wiekiem byłym kierowcom Formuły 1. Mansell, który wygrał także inauguracyjny wyścig Grand Prix Masters w listopadzie ubiegłego roku w RPA, po starcie z pole position prowadził od startu do mety, odnosząc tym samym drugie z rzędu zwycięstwo w tej serii podczas naszpikowanego incydentami wyścigu Qtel Masters of Qatar 2006.

Drugie miejsce zajął komentator wyścigów F1 w niemieckiej stacji RTL, Christian Danner, natomiast na najniższym stopniu podium stanął debiutant w serii GP Masters, Eric Van de Poele. Na trzech kolejnych pozycjach finiszowali Eddie Cheever, Derek Warwick i kolejny "debiutant", Pierluigi Martini. Pierwszą szóstkę dzieliło na mecie niespełna sześć sekund, a potwierdzeniem niezwykle wyrównanej walki były niewielkie różnice w najszybszych czasach, uzyskanych na przedostatnim okrążeniu (0.361 sekundy). W wyścigu nie zabrakło manewrów wyprzedzania, incydentów, samochodu bezpieczeństwa i jazdy czterech bolidów w jednych rzędzie na ponad kilometrowej prostej startowej toru Losail. Do mety dojechało 12 z 15 kierowców – odpadli Andrea De Cesaris, Eliseo Salazar i Hans-Joachim Stuck.

Nigel Mansell: „Fantastyczny rezultat, ale to był dzisiaj niezwykle trudny wyścig. To była taktyczna walka od samego startu, a tempo było niezwykle szybkie. Byłem zadowolony z wybranych na wyścig ustawień, gdyż jak można było zobaczyć miałem problemy na pierwszym i drugim zakręcie, ale skupiliśmy się na dostosowaniu ich do ostatnich czterech zakrętów i to ostatecznie zapewniło mi zwycięstwo. Gdzieś tak po trzech okrążeniach zacząłem mieć problemy z siedzeniem, które musiały być następstwem dużego przeciążenia, ale wszystko skończyło się dobrze. Ci faceci doganiali mnie na prostej i jak widzieliście, jeździłem zygzakiem, aby trudniej było im skorzystać ze strugi rozrzedzonego powietrza za moim samochodem. Pierwsze wznowienie wyścigu było świetne, gdyż udało mi się zaskoczyć wszystkich i zyskałem od razu dużą przewagę. Fantastyczny weekend pod każdym względem i moje gratulacje dla wszystkich, którzy byli zaangażowani w zorganizowanie tej zadziwiającej imprezy. Katar okazał się dla nas niezwykle gościnny i mam nadzieję, że znowu będziemy się tu mogli ścigać w niedalekiej przyszłości”.

Christian Danner: „Wspaniale jest finiszować na drugiej pozycji za Nigelem, ale niestety mogło być jeszcze lepiej. Eddie (Cheever), który przed wznowieniem wyścigu był na drugiej pozycji, najwyraźniej zaspał i kiedy samochód bezpieczeństwa zjechał do boksów, Nigel był już daleko z przodu. Widziałem co się święci i wiedziałem dokładnie co planuje Nigel, ale nic nie mogłem zrobić. Być może miąłbym dzisiaj szansę pokonać Nigela, ale tak naprawdę nigdy nie mogłem złapać dobrego rytmu. Dopiero po kilku okrążeniach złapałem dobrą przyczepność i wtedy znowu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Jednakże jestem bardzo szczęśliwy z tego co udało nam się osiągnąć w ten weekend i drugie miejce mnie zadowala – tym razem”.

Kolejny wyścig Grand Prix Masters został zaplanowany na 18 czerwca i tym razem odbędzie się na słynnym torze Monza, na którym co roku organizowana jest Grand Prix Włoch.

Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu można znaleźć tutaj.

Rezultat końcowy wyścigu Grand Prix Masters na torze Losail (5,380 km)
 P. Nr Kierowca Nar. Zespół Okr. Czas Strata Odst. Km/h Naj. okr.  
 1. Mansell N. GBR Team Altech 24 52:06.000   148.699 1:49.249 23 
 2. 11 Danner C. GER Team LUK 24 52:06.562 00.562 00.562 148.672 1:49.357 23 
 3. 35 Van de Poele E. BEL Team Golden People 24 52:07.174 01.174 00.612 148.643 1:49.262 23 
 4. 17 Cheever E. USA Team Altech 24 52:09.016 03.016 01.842 148.555 1:49.477 23 
 5. 12 Warwick D. GBR Team Lixxus 24 52:09.420 03.420 00.404 148.536 1:49.350 23 
 6. 23 Martini P. ITA Team Global 24 52:11.710 05.710 02.290 148.428 1:49.116 23 
 7. Lammers J. NED Team LG 24 52:13.044 07.044 01.334 148.364 1:50.082 24 
 8. Johansson S. SWE Team Altech 24 52:14.339 08.339 01.295 148.303 1:50.440 
 9. Arnoux R. FRA Team Golden People 24 52:15.068 09.068 00.729 148.269 1:50.187 24 
 10. Patrese R. ITA Team INA 24 52:15.423 09.423 00.355 148.252 1:50.060 24 
 11. 27 Tambay P. AUS Team Lixxus 24 52:21.506 15.506 06.083 147.965 1:51.779 24 
 12. Fittipaldi E. BRA Team LG 24 52:35.788 29.788 14.282 147.295 1:50.368 
Niesklasyfikowani
  10 De Cesaris A. ITA Team INA 16 33:29.621 8 okr.  154.202 1:49.997 
  Salazar E. CHI Team Phantom 13 52:22.127 11 okr.  80.132 1:50.753 
  14 Stuck H. AUT Team Phantom 9:28.882 19 okr.  170.229 1:51.663 
Najszybsze okrążenie: Pierluigi Martini - 1:49.116 (23)
Źródło: GPMasters.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.05.2008  Patrese chce przywrócenia serii GP Masters
29.04.2008  Villeneuve zainteresowany startami w serii Masters
04.01.2007  Zmiany w Grand Prix Masters
23.09.2006  Ostatni wyścig GP Masters przeniesiony na marzec
24.08.2006  GP Masters of Great Britain 2006 - relacja z pobytu na torze Silverstone
Tagi:
Grand Prix Masters

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kuba_new, 29.04.2006 20:00[!]
no i moj mistrz znowu wygral
szkoda ze tego nie da sie zobaczyc
sex pistols, 29.04.2006 20:32[!]
Można można trzeba tylko tam jechac ;):P
Arczyn, 29.04.2006 21:03[!]
Da się zobaczyć za darmo w necie, tylko trzeba mieć dość dobre łącze - transmisja jest 300kbs i Neo 256 tego nie uciąga.
Orłoś, 29.04.2006 22:19[!]
A jak nie w necie na żywo, to można zobaczyć skrót wyścigu w telewizji, na kanale Motors TV.
odiss, 30.04.2006 00:25[!]
Mansell znowu najlepszy :))))))))))
Pussik, 30.04.2006 10:38[!]
Mam chello 1Mbit, ale co z teog jak dopieor w czerwcu...

Arczyn, a w jakiej rozdzielczości to leic i ile klatek na sekunde?
Arczyn, 30.04.2006 11:04[!]
W ilości klatek na sekundę wystarczającej, rozdzielczość... hmmm... przy transmisji low obraz ma wyskość tochę większą niż okienko, w którym napiszesz odpowiedź ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca