F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Formuła 1 coraz bliżej kolejnej rewolucji silnikowej?

Większość producentów optuje za powrotem do standardowych jednostek od 2017 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 26 stycznia 2015, wyświetlenia: 3430<< | lista | T- | T+ | >>
Wiele wskazuje na to, że po sezonie 2016 dojdzie do następnej rewolucji w przepisach dotyczących silników.

Nowy szef Ferrari – Maurizio Arrivabene, postanowił wezwać do przeprowadzenia „rewolucji” i jednocześnie poparł zamiary Berniego Ecclestone'a, który wyraża chęć zobaczenia w Formule 1 silników o mocy tysiąca koni mechanicznych. Teraz również i Renault postanowiło zaakceptować pomysł powrotu do standardowych jednostek.

„Renault nie ma zamiaru wchodzić w drogę, tak długo, jak poziom kosztów zostanie utrzymany na odpowiednim poziomie” – powiedział Cyril Abiteboul z Renault Sport F1. „Wydaje się być za późno na zmiany w 2016 roku. 2017 powinno być idealnym momentem”.

Co ciekawe, nawet debiutująca ze swoim silnikiem 1.6 Honda jest zainteresowana zmianą przepisów i zaproponowała porzucenie idei oszczędnych jednostek od 2017 roku. Z kolei jak podaje Auto Motor und Sport, Ferrari optuje za powrotem do V8, które miałoby mieć pojemność 2,2 litra, standardowy system odzyskiwania energii, podwójne doładowanie, a także maksymalny zakres obrotów na minutę wynoszący 17 tysięcy.

Zdaniem Toto Wolffa, szefa Mercedesa, pozostali producenci są tak chętni do przeprowadzenia zmian ze względu na dominację niemieckiego koncernu. „Oczywiście! To Formuła 1. Mimo to akceptujemy to wyzwanie, nawet jeżeli rozmowy zmierzają w kierunku silników. Musi to być jednak rozsądne. Wszyscy producenci nie wyrazili zainteresowania pozostaniem przy obecnej budowie silników i wszystko co nowe może tylko podnieść koszty rozwoju” – powiedział Austriak.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
F1 ogólnie
Ferrari
Honda
Mercedes
Renault
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 26.01.2015 10:05[!]
Zmodyfikować obecne jednostki - dać więcej mocy, zlikwidować limit przepływu paliwa, zwiększyć obroty, poprawić dźwięk i będzie ok.

Ferrari chyba z konia spadło, że proponuje powrót do V8. Ok, sam tęsknię za tamtym dźwiękiem, ale nikt o zdrowych zmysłach nie zgodzi się na powrót do starych silników, podczas gdy na opracowanie nowych V6 wydano łącznie setki milionów euro...
enstone, 26.01.2015 12:41[!]
Już widzę te ogromne cylindry z pojemności 2.2 V8.....
Zgadzam się z przedmówcą, zwiększyć lub zlikwidować ten cholerny limit przepływu paliwa, zwiększyć znacznie obroty silnika i zmienić układ wydechowy tzn. dwie rury wydechowe zamiast jednej, ale w taki sposób, aby znów nie było problemów z dmuchanymi dyfuzorami. No i wiadomo większe opony, szczególnie z tyłu :)
Mahilda111, 26.01.2015 12:53[!]
@enstone
Ja pragnę przypomnieć, że poprzednie V8 miało niewiele większą pojemność 2,4 litra ;) Z twin turbo i systemem odzyskiwania energii mogłoby to ciekawie się prezentować.
Lukasz1234, 26.01.2015 14:00[!]
Cytat :
dać więcej mocy

Więcej to znaczy ile?

Cytat :
zlikwidować limit przepływu paliwa, zwiększyć obroty,

W obecnych V6 (w odróżnieniu od V8) największy przyrost mocy jest na stosunkowo niskich obrotach
(do około 10-11 tys), dalsze zwiększanie obrotów nie jest zbyt opłacalne biorąc pod uwagę konieczność zabrania dodatkowych kilogramów paliwa(Np Williams w niektórych wyścigach nawet nie tankował swoich bolidów do maksymalnych 100 kg). Zlikwidowanie limitu przepływu nie wiele da, bo zespoły i tak zawsze dążą do tego, aby przyrost mocy/zużycie paliwa było jak najbardziej opłacalne.
W związku z tym brak limitów zużycia nie będzie oznaczał, że zespoły nagle będą tankować np. po 150 kg na wyścig, gdyż przyrost mocy w związku z większymi obrotami i brakiem limitu przepływu nie będzie rekompensował zabrania na pokład dodatkowych kilogramów paliwa(przyjmując że 10kg=0.4s).
Obecnie dozwoloną granicą obrotów V6 jest 15 tys obrotów na minutę, a nawet to tej granicy się nie zbliżamy. 10 500 – 11 500 to optymalny poziom, przy którym spalanie jest najniższe w porównaniu do uzyskiwanej mocy.
hejter, 26.01.2015 14:22[!]
Nie ma jak to oszczędności w F1 - wywalanie przepisów do góry nogami co 4 lata :D
kurcjusz, 26.01.2015 14:32[!]
@Lukasz1234
Gdyby było można, pod Twoim wpisem zdecydowanie odhaczyłbym "lubię to". Jeden z nielicznych w ostatnim czasie rzeczowych komentarzy, które faktycznie wnoszą coś do dyskusji (szczególnie takim laikom jak ja), w całym morzu życzeniodawców, marzycieli i piszących "co im ślina na język przyniesie".
Odnosząc się do podanej przez serwis f1wm.pl wiadomości zadziwia mnie fakt bezkrytycznego (głównie wobec samych siebie) stwierdzenia - tak zmieńmy silniki - znowu!(oczywiście w tle odwieczne hasło - redukcja kosztów). Mając na uwadze, że Ci sami ludzie zdecydowali, iż obecne rozwiązania - to jest właśnie to, co potrzebne F1!
enstone, 26.01.2015 14:58[!]
Wprowadzić silniki diesla. Od razu Volkswagen AG by wszedł do F1 ze swoim TDI, inni producenci zresztą też :)))
rno2, 26.01.2015 15:00[!]
@Lukasz1234 Gdyby definitywnie nie dało się z tym nic zrobić (przyczynić się, żeby kierowcy wyżej kręcili silniki), to by o tym w ogóle nie było mowy w kontekście zmian w silnikach. Ale tak się składa, że była o tym mowa. A jednak ludzie ze świata F1 mają nieco większe pojęcie o możliwościach silników i o wszystkich szczegółach, niż my tu na forum.

Ile więcej mocy? Tyle żeby jazda po torze nie wyglądała jak jazda lanosem po parkingu tesco. Obecne bolidy są skomplikowane pod względem obsługi (dużo elektroniki, sporo rzeczy do kontrolowania), ale same w sobie nie są trudne w prowadzeniu. Miało być trudniej niż za V8, a ogólnie wyszło, że jest łatwiej. To dziwne, że 17 latek z zaledwie jednym rokiem doświadczenia w bolidach jednomiejscowych wskakuje do F1 i jeździ jak gdyby nigdy nic... Przypomnę tylko, że w 2004 roku bolidy były 7-8 sekund szybsze niż obecne...
ICEman, 26.01.2015 18:50[!]
V12 bez żadnego doładowania i baterii, tanio prosto i ten ryk dwunastu garów, chłopek ze wsi wie lepiej jak uczynić F1 atrakcyjną niż cała FIA
dejacek, 26.01.2015 20:43[!]
@hejter dokładnie to powtarzam od paru lat. Taniość wg Berniego polega na wywracaniu regulaminu co parę lat skutkującego koniecznością budowy bolidu od podstaw za kilkaset milionów. Gdzie te czasy że Cosworth wchodził ze swoim silnikiem i dawał radę za kilka, kilkanaście milionów rocznie. Receptą na taniość jest wyrzucenie ekologicznych bzdur, uproszczoną konstrukcję silnika i dopuszczenie zmian w trakcie sezonu. Chodzi o to żeby po pierwszym wyścigu w sezonie nie stało się jasne kto wygra ostatni...

mam jeszcze pomysł na promocję ekologii: pomalować wszystkie bolidy na zielono. I starczy
rvs, 26.01.2015 22:32[!]
Nie rozumiem tego hejtu na "ekologię" - co wam przeszkadza to, że obecne silniki poprawiły sprawność dwukrotnie dzięki zastosowaniu turbo + ERS. Dla mnie bomba.

Co do dźwięku, zgodzę się, że jest cichszy, ale żeby dokładnie to ocenić musiałbym być na wyścigu w 2014/15 i wcześniej. Wcześniej nie byłem, a czy będę - nie wiem... Chodzi o to, że 98% napinaczy na dźwięk, zna go tylko z TV/YT, a to niestety za mało...

Wracając do "eko", albo ogólniej do rozwoju motoryzacji - kiedyś, na przełomie poprzednich wieków, również "odpychano" myśl, że nowa technologia (silniki spalinowe i elektryczne) zastąpią konie... Czy tego chcemy czy nie, nowe nadejdzie... Nie mówię o całkowitym zaniechaniu rozwoju silników spalinowych, ale o przyszłych hybrydach, czy pełnoprawnych elektrykach - spójrzcie na sukcesy BMW i8 czy Tesli (ci będą grali pierwsze skrzypce za kilka/kilkanaście lat). Nic na to nie poradzimy. Już dzisiaj motoryzacja nie poradziłaby sobie bez elektroniki, a to dopiero pierwszy krok...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca