|
|
|
|
|
|
GP2: Hamilton wygrywa w sobotę na Nurburgring |
Brytyjczyk odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii GP2. |
|
•Marek Roczniak, 6 maja 2006, wyświetlenia: 2978 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Protegowany McLarena, Lewis Hamilton (ART), zaprezentował dzisiaj swój wielki potencjał, wygrywając w dominującym stylu sobotni wyścig serii GP2 na torze Nurburgring. Ciemnoskóry Brytyjczyk wystartował z trzeciej pozycji i jeszcze przed pierwszym zakrętem udało mu się wyprzedzić startujących z pierwszego rzędu Nelsona Piqueta Jr (Piquet Sports) i Francka Pererę (DAMS). Jeszcze lepszym startem popisał się Hiroki Yoshimoto (BCN) i to on objął początkowo prowadzenie. Hamilton dosyć szybko uporał się jednak z wyprzedzeniem Japończyka i od razu zaczął uciekać swoim rywalom. Tymczasem wspierany przez Toyotę Perera odpadł z rywalizacji już na pierwszym okrążeniu.
Na dalszych miejscach tuż po starcie znaleźli się Jose Maria Lopez (Super Nova), Adam Carroll (Racing Eng.), Ernesto Viso (iSport) i Alex Premat (ART), natomiast Piquet po fatalnym starcie wylądował aż na siódmej pozycji. Premat wraz z Nicolasem Lapierre (Arden) i z kilkoma innymi kierowcami obowiązkowe postoje zaliczyli już na jednym z pierwszych okrążeń, a tymczasem Lopez wyprzedził Yoshimoto i awansował na drugą pozycję. Postój Hamiltona wypadł na 11 okrążeniu, by po zakończeniu rundy postojów powrócić na prowadzenie z bezpieczną przewagą nad rywalami. Wkrótce okazało się jednak, że Brytyjczyk przekroczył limit prędkości i po odbyciu kary drive-through na 20 okrążeniu spadł na drugą pozycję. Liderem został wówczas jego partner, Premat.
Kara podziałała na Hamiltona jeszcze bardziej motywująco i Brytyjczyk zaczął w szalonym tempie doganiać swojego partnera, nadrabiając półtorej sekundy na okrążeniu. W końcu po wyprzedzeniu Premata protegowany McLarena powrócił na prowadzenie i szybko zaczął zostawiać go daleko w tyle – po przekroczeniu mety na 35 okrążeniu przewaga Hamiltona wynosiła już blisko 20 sekund. Wyścig zakończył się więc podwójnym zwycięstwem mistrzowskiej ekipy z sezonu 2005, ART Grand Prix. Na najniższym stopniu podium stanął Lopez, wygrywając batalię z Lopezem, Lapierre i Piquetem – ten ostatni z wyścigu odpadł ze względu na przytartą oponę.
Na pozostałych pozycjach punktowanych finiszowali Lopez, Lapierre, Viso, Alexandre Negrao (Piquet Sports) i Yoshimoto, który szansę na uzyskanie lepszego rezultatu stracił ze względu słaby postój w boksach. Na pocieszenie Japończyk do jutrzejszego wyścigu wystartuje na pocieszenie z pole position. Po dzisiejszym wyścigu Piquet nadal jest liderem klasyfikacji generalnej kierowców, mając siedem punktów przewagi nad Lapierre i Hamiltonem, który zdobył dodatkowy punkt za wykręcenie najszybszego okrążenia. W klasyfikacji zespołowej sytuacja jest jeszcze ciekawsza, bowiem czołowe ekipy Arden International i ART Grand Prix dzielą zaledwie trzy punkty. Jutrzejszy wyścig rozpocznie się o godzinie 10:00, a bezpośrednią relację będzie można obejrzeć na antenie Eurosport.
•GP2 Series > 2006 > Niemcy 1 (główny), Nürburgring - 5,148 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Lewis Hamilton | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 35 | 1h01m26,097 | 10 |
2. | 1 | Alexandre Premat | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:19,642 | 8 |
3. | 9 | Adam Carroll | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:28,756 | 6 |
4. | 5 | Jose Maria Lopez | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:29,782 | 5 |
5. | 4 | Nicolas Lapierre | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:30,073 | 4 |
6. | 7 | Ernesto Viso | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:35,784 | 3 |
7. | 12 | Alexandre Negrao | | Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:36,426 | 2 |
8. | 18 | Hiroki Yoshimoto | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:40,197 | 1 |
9. | 10 | Javier Villa | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:55,748 | |
10. | 3 | Michael Ammermüller | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:56,638 | |
11. | 21 | Clivio Piccione | | DPR Direxiv | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +0:57,179 | |
12. | 23 | Sergio Hernandez | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:04,519 | |
13. | 8 | Tristan Gommendy | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:05,006 | |
14. | 27 | Andreas Zuber | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:16,509 | |
15. | 20 | Olivier Pla | | DPR Direxiv | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:17,218 | |
16. | 25 | Felix Porteiro | | Campos Racing | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:29,541 | |
17. | 19 | Timo Glock | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 35 | +1:38,504 | |
18. | 22 | Lucas di Grassi | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 34 | 1 okr. | |
19. | 6 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 34 | 1 okr. | |
20. | 11 | Nelson Piquet Jr | | Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 30 | 5 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 14 | Ferdinando Monfardini | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 29 | | |
| 26 | Gianmaria Bruni | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 18 | | |
| 24 | Adrian Valles | | Campos Racing | Dallara GP2/05 Renault | 18 | | |
| 16 | Luca Filippi | | Petrol Ofisi FMS International | Dallara GP2/05 Renault | 11 | | |
| 15 | Franck Perera | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 17 | Jason Tahinci | | Petrol Ofisi FMS International | Dallara GP2/05 Renault | 17 | | |
| |
|
Źródło: GP2Series.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|