F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Force India proponuje danie zespołom wolnej ręki w doborze opon

Ekipa uważa, że możliwość samodzielnego wyboru spośród czterech mieszanek byłaby dobra dla F1.
Mateusz Szymkiewicz, 24 kwietnia 2015, wyświetlenia: 1581<< | lista | T- | T+ | >>

Dyrektor sportowy Force India – Otmar Szafnauer, sugeruje, by Pirelli udostępniało zespołom wszystkie cztery mieszanki opon na wyścigi Grand Prix.

Włoski producent oprócz opon deszczowych ma swojej gamie mieszanki twardą, pośrednią, miękką oraz supermiękką. Mimo to Pirelli udostępnia na wyścigi tylko dwa rodzaje ogumienia typu slick, wybierając je samodzielnie z odpowiednim wyprzedzeniem.

Mimo to ekipa Force India zaproponowała, by w ramach uatrakcyjnienia sportu włoski dostawca dawał wolną rękę ekipom w doborze dwóch rodzajów opon na Grand Prix. Ich zdaniem, gdyby w stawce były obecne więcej niż dwa typy opon, to wówczas wyścigi mogłyby stać się ciekawsze ze strategicznego punktu widzenia.

„Pirelli ma w swojej gamie cztery różne typy opon. Dlaczego więc zespoły nie mają możliwości indywidualnego doboru dwóch mieszanek? Jeżeli Pirelli dałoby ekipom cztery tygodnie na podjęcie decyzji, to opony zostałyby wyprodukowane na czas bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Konkretne wybory zespołów byłyby podane w czwartek, więc ten okres mógłby się okazać interesujący” – powiedział Otmar Szafnauer.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.07.2023  Nie żyje Robert Fernley
20.05.2020  Perez: Problemy finansowe Force India były jasne od pierwszego dnia
04.12.2018  Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji
04.12.2018  Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze
03.12.2018  Szafnauer: Racing Point to tymczasowa nazwa
Tagi:
Force India
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pawel92setter, 24.04.2015 14:56[!]
To jest... świetny pomysł! :)
pancio93, 24.04.2015 15:09[!]
No jeszcze, żeby usunęli ten głupi wg mnie przepis o starcie na oponach z kwalifikacji to by było ok.
toperz, 24.04.2015 15:38[!]
Ja już dawno uważałem, że każda z ekip dla każdego z bolidów powinna dostawać na weekend wszystkie rodzaje opon, np. po 3 komplety. I niech sama decyduje kiedy i jakie używa od piątku do niedzieli. Obawiam się tylko, że niektóre zespoły jechały by wyścig na najtwardszych oponach na jeden pit-stop.
Sar trek, 24.04.2015 15:45[!]
Ta decyzja wymaga najpierw dokładnej analizy. Bo może okazać się, że każdy zespół wybrał inną strategię i jest bardzo ciekawa rywalizacja, ale może być też tak, że każdy wziął najtwardsze mieszanki i np. zamiast trzech postojów, jakie by były, gdyby Pirelli przywiozło wybrane przez siebie mieszanki, mamy jeden.

Myślę, że decyzje zespołow co do taktyki w większości przypadków byłyby podobne i moglibyśmy mieć, coś takiego, jak GP Rosji co dwa tygodnie.

Pomysl sam w sobie dobry, ale trzeba najpierw go przeanalizować, bo być może wdrożenie go wcale nie byłoby dobre.
ROOK, 24.04.2015 16:15[!]
Cytat pawel92setter :
To jest... świetny pomysł! :)
Cytat Sar trek :
Pomysl sam w sobie dobry, ale trzeba najpierw go przeanalizować, bo być może wdrożenie go wcale nie byłoby dobre.
.    Mnie też się pomysł podoba, ale faktycznie analiza byłaby konieczna. Np. dodatkowo ustalany byłby odstęp między mieszankami (a może tylko maksymalny lub minimalny?). Np. minimalny odstęp daje do wyboru trzy pary kompletów, a podwójny odstęp daje do wyboru spośród dwóch par (chyba że Pirelli dorzuci piąty zestaw, wtedy wybór byłby większy).

.    Inaczej mógłoby zapanować jeden zestaw: najmiększa kwalifikacyjna/startowa (i ew. na krótkie stinty po przymusowym postoju lub SC) i druga najmiększa, która na danym torze pozwoli dojechać do mety na jednym stincie.
pawel92setter, 24.04.2015 16:49[!]
Taki pomysł w tym roku stanowiłby poważne zwiększenie szans Ferrari na zwycięstwa. (Mogliby sobie pozwolić na supermiękką i miękką w Bahrajnie.) Ponadto wytrąciłby z rąk Pirelli możliwość wpływania na wyniki mistrzostw poprzez dobór mieszanek.

Byśmy się przekonali, czy twarde opony- o które nie trzeba dbać- rzeczywiście są lepsze. ;)
kabans, 24.04.2015 21:51[!]
Ciekawe czy spowodowałoby to większe zbicie stawki czy jeszcze większe różnice. Czy czasem wyścigi nie wyglądałby dla wszystkich w tak samo? SS na kwalifikacje i 3-10 okrążeń wyścigu w zależności od toru. Potem do końca na hardach. Byłoby dokładnie to samo albo jeszcze gorzej. "Nie wyprzedzaj bo będziesz musiał pojechać na dodatkowy pit stop. Jedz do końca na 15 miejscu za Ralfem Shumacherem. Plusem dla pirelli byłoby to, że zawsze mogliby wszystko zrzucić na kierowców. Ja tam wolałbym, żeby wróciło tankowanie, a opony były mocniejsze. Jest niby oszczędzanie paliwa i oszczędzanie opon. Kierowcy na starcie jadą 15s wolniej niż w kwalifikacjach. Wyścigi w tym roku są szybsze niż chociażby rok temu ale jest to zwykle prawie 10 minut wolniej niż w 2002/03/04/05 kiedy bolidy były najszybsze. Jest tankowanie, nikomu nie opłaca się jechać sekundę wolniej z powodu paliwa bo i tak nie zaoszczędzi tyle, żeby mieć pit stop mniej. Opon nikt nie oszczędza bo będzie mógł je zmienić przy okazji paliwa. Jest wymieszanie stawki bo z przodu nie zawsze startuje najszybszy tylko zwykle najlżejszy. Teraz PP prawie zawsze równa się wygrana. Niby tankowanie było niebezpieczne ale to komuś tam garaż zapalił się jak tankowanie zostało wycofane, a incydenty spowodowane pośpiechem przy wymianie koła jest to już właściwie norma.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca