F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

ART najpoważniejszym kandydatem do dołączenia do stawki F1?

Francuska ekipa miałaby dysponować wsparciem McLarena.
Mateusz Szymkiewicz, 29 maja 2015, wyświetlenia: 2008<< | lista | T- | T+ | >>

Według doniesień niemieckiej prasy, ekipa ART ma największe szanse na dołączenie do stawki Formuły 1 w sezonie 2016.

Wczoraj wieczorem pojawiła się informacja ze strony FIA odnośnie uruchomienia procesu selekcji, który ma wyłonić zespół mogący przystąpić do zmagań w Formule 1 już od sezonu 2016. Zdaniem Auto Motor und Sport, cała sprawa może być powiązana z pomysłem klienckich bolidów, które mogą wejść do użytku już od przyszłego roku i dzięki temu nowy zespół będzie mógł przygotować się do zmagań w zaledwie kilka miesięcy.

Jak możemy przeczytać w dalszej części raportu, drugą możliwością może być przyznanie już teraz umownej zgody na dołączenie do mistrzostw jednemu z zainteresowanych podmiotów, którym rzekomo jest ART. Francuska ekipa zarządzana przez Nicolasa Todta obecnie startuje w GP2, GP3 oraz DTM i jak podaje Auto Motor und Sport, ART może zostać drugim zespołem McLarena, zatrudniając w roli kierowców jego juniorów – Stoffela Vandoorne'a oraz Kevina Magnussena.

Rzecznik prasowy FIA – Matteo Bonciani, zapytany czy Federacja zna już podmioty, które wyraziły chęć dołączenia do stawki Formuły 1, odpowiedział: „FIA nie ma żadnego konkretnego kandydata na uwadze. Jednym z nich może być również koncern samochodowy. Jeżeli wszystko będzie możliwe w realizacji, to będziemy musieli uruchomić odpowiednie procedury”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
Tagi:
F1 ogólnie
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pablonzo, 29.05.2015 19:13[!]
Trzeba przyznać, że ciekawe są te plotki. Gdyby niespodziewanie w 2016 roku pojawił się nowy zespół (oprócz HAAS) to będzie wielka niespodzianka!
Gzehoo92, 29.05.2015 19:20[!]
No ale przecież w F1 mają ścigać się dobre zespoły, a nie takie co korzystają z "obcych" bolidów. ART to dobry zespół, ale konstruktor marny. Jeśli jednak nie będą zamiatać tyłów, a powalczą choćby z Toro Rosso czy Sauberem to nie będzie źle.
Aeromis, 29.05.2015 19:56[!]
Jeśli im się uda, to czekam na obszerny artykuł o ART, w tym ich przeszłości i kierowcach, bo tematów o zespołach i ich kondycji najbardziej brakuje mi na łamach WM! Moim zdaniem ART znaczy więcej niż Caterham/Lotus, HRT i Marussia /Manor razem wziąwszy.
Adam2iak, 29.05.2015 20:04[!]
To by wyjaśniało czemu Magnussen jest taki pewny fotela na przyszły sezon...
MMMotorsport, 29.05.2015 20:08[!]
Nie wiem dlaczego, ale czułem, że jednym (o ile nie jedynym) z kandydatów, może być właśnie ART.
Masio, 29.05.2015 20:17[!]
Jeżeli ART weszłoby do F1, to mogłoby postawić na skład Vandoorne-Magnussen.
Karol24, 29.05.2015 20:29[!]
@Masio Tylko i wyłącznie taki skład.
Kamikadze2000, 29.05.2015 20:33[!]
Dobra alternatywa dla wychowanków McLarena i przyszłych mistrzów GP2. Miejmy nadzieje, że ten projekt będzie udany i w końcu doczekamy się zespołu, który będzie stanowić część stawki, a nie przerwany dwoma sekundami straty ogon do końcówki. ;)
rno2, 29.05.2015 21:11[!]
Mam mieszane uczucia. Kolejny zespół w stawce i duet Magnussen-Vandoorne bardzo by mnie cieszył, ale nie podoba mi się idea klienckich bolidów...
Gzehoo92, 29.05.2015 21:16[!]
@rno2, dlaczego?

Wtedy właśnie znaczenie miałby KIEROWCA, wtedy właśnie kierowca nie czułby się zmarnowany. I nie musiałby CZEKAĆ 5 sezonów aż ktoś się nad nim zlituje.
Mariusz, 30.05.2015 09:29[!]
Kandydatura ART nie jest dla mnie zaskoczeniem. Już od kilku lat się o tym wspomina. Trzeba pamiętać, że debiut nie musi nastąpić w 2016, ale może zostać odroczony do 2017 roku. Do tego czasu Manora może już nie być w F1...
Kojag, 30.05.2015 18:03[!]
Aż samo się ciśnie, żeby wspomnieć tu o Prodrive, które liczyło dokładnie na to samo i miało jeździć samochodem McLarena. Miło byłoby zobaczyć w F1 nowy zespół, a szczególnie z taką marką, jaką posiada ART, jeszcze milej byłoby znów zobaczyć Magnussena. Tylko te klienckie bolidy... jakoś ciężko mi się do tego przekonać. Ale jeśli to ma być cena pojawienia się tego zespołu, to taki pomysł warto przemyśleć i dopracować, tak aby była to sytuacja tymczasowa, a kupiony bolid jak najbardziej różnił się od tego, którym jeździ fabryczny zespół. Na przykład:
- 2016 - ART jeździłoby samochodem McLarena z roku 2015 i mogło korzystać ze wsparcia McLarena przy rozwoju tego bolidu
- 2017 - inżynierowie ART bez wsparcia inżynierów McLarena musieliby przygotować bolid oparty na poprzedniej konstrukcji, jednak mógłby być on produkowany w fabryce McLarena
- 2018 - ART mogłoby rozwijać stary bolid, albo zrobić swój nowy, od zera. Jednak jakiś procent, części, ewentualnie jakieś konkretne części bolidu musiałyby być wyprodukowane przez zespół ART bez wsparcia McLarena, reszta mogłaby być kupiona.
Generalnie zamysł jest taki, że ART powinno pewne obszary bolidu (z czasem coraz większe) tworzyć samodzielnie.
rno2, 30.05.2015 20:47[!]
@Gzehoo92 To bardzo szlachetne co piszesz, ale zbudowanie bolidu przez zespół to podstawa F1. To tak jakbyś chciał grać w topowym klubie piłkarskim, ale bez żadnych treningów i zgrupowań, tylko same mecze. Tak się nie da. Jak chcesz grać same mecze, to grasz z kolegami na podwórku. Tak samo z F1 - jeśli nie jesteś w stanie zbudować bolidu, to możesz założyć zespół w serii szczebel niższej, np. GP2 albo FR 3.5 i tam kupić gotowy bolid i pasjonować się walką kierowców w identycznym sprzęcie.
Gzehoo92, 30.05.2015 21:37[!]
@rno2, co ty w ogóle porównujesz? Piłkę nożną do F1? Sport, w którym występuje jedynie człowiek, do sportu w którym człowiek prowadzi pojazd? Chore porównanie.

Od początku, gdy oglądałem F1, nie potrafiłem zrozumieć dlaczego każdy zespół MUSI konstruować własny bolid. Są przecież takie zespoły w historii sportów motorowych, które zyskały sobie sławę jako dobry zespół, ale niekoniecznie jako konstruktor. Dobry zespół to taki, który ma dobrych kierowców i dobry samochód, ale niekoniecznie własny. Tak jest niemal w każdej dyscyplinie, poza F1 (co zawsze mnie zresztą odpychało, mimo startów Kubicy).

Wprowadzenie customer cars (załóżmy, używanie przez kliencki zespół konstrukcji z ubiegłego roku) wcale nie musi być porażką - taki Jules Bianchi gdyby startował np. w Sauberze za sterami Ferrari w niebiesko-żółtych barwach, byłby kierowcą Ferrari ale w barwach zespołu Sauber, który notabene byłby "satelicką" ekipą Ferrari. Podobnie jak teraz z ART - "satelicka" ekipa McLarena, który w ten sposób mógłby dać swój samochód kierowcom typu Vandoorne, żeby tacy nie musieli się marnować w GP2 lub za sterami bolidów z końca stawki (Manor).

I skończcie już z tymi hasłami typu
Cytat :
jeśli nie jesteś w stanie zbudować bolidu, to możesz założyć zespół w serii szczebel niższej, np. GP2 albo FR 3.5 i tam kupić gotowy bolid i pasjonować się walką kierowców w identycznym sprzęcie

bo po prostu rzygać się chce.

A jeśli w niższych seriach 6 gości może otrzymać identyczny bolid, to dlaczego w F1 tylko 2 może?
Ja bym dał te 2 dodatkowe McLareny dla Vandoorne'a i Magnussena, żeby tylko nie musieli gnić w niższej serii, żeby być może utarli nosa tym "fabrycznym" kierowcom.
rno2, 31.05.2015 10:37[!]
Nie porównuję piłki nożnej do F1, tylko chcę pokazać różnicę pomiędzy najwyższym szczeblem profesjonalizmu i resztą.
F1 to mistrzostwa świata konstruktorów, a mistrzostwa kierowców to tylko dodatek.
Poza tym myślisz, że tylko nowe zespoły kupią klienckie bolidy? FI, Lotus, STR i Sauber też powiedzą, że pieprzą konstruowanie swoich bolidów i też chcą kupować gotowce. Chcesz mieć w stawce 6 Mercedesów, 6 Ferrari, 4 Red Bulle i 4 McLareny?
Gzehoo92, 31.05.2015 19:50[!]
@up, jeśli to miałoby sprawić że stawka stałaby się w miarę wyrównana - czemu nie. (choć Lotus korzystający z samochodu Mercedesa to jednak przesada). Po prostu zespół zamiast za konstrukcję bolidu od zera, odpowiadałby za jej jak najlepsze przygotowanie.

Niemniej, podejrzewam że nawet jeśli, mimo wprowadzenia customer cars, zawodnicy z końca stawki nadal będą na końcu stawki, to przynajmniej nie będą zbyt wiele tracić; przynajmniej nie na tyle żeby się martwić o te 107%. A nawet przy tych 6 Ferrari na starcie będzie można przekonać się kto opanował bolid z Maranello najlepiej - Vettel, Raikkonen czy któryś z "satelitów".

Cytat :
F1 to mistrzostwa świata konstruktorów, a mistrzostwa kierowców to tylko dodatek.

SRSLY? Myślałem że tak jest w WEC...

Tak czy inaczej - nie obchodzi mnie co F1 zamierza zrobić. Jeśli jest na coś większa szansa, co sprawiłoby że F1 zacznie się robić tylko bardziej interesujące - jestem za.

Tyle ode mnie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca