F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Porsche najszybsze podczas testów przed Le Mans

Kuba Giermaziak zajął szóste miejsce w klasie GTE Am.
Paweł Zając, 31 maja 2015, wyświetlenia: 4290<< | lista | T- | T+ | >>

Porsche prowadzone przez Brendona Hartleya okazało się najszybsze podczas dnia testowego przed wyścigiem Le Mans 24h. Czołową trójkę uzupełnił drugi samochód producenta ze Stuttgartu oraz Audi, natomiast Kuba Giermaziak w Ferrari 458 uplasował się na czwartym miejscu w klasie GTE Am.

Dzisiejsze jazdy stały pod znakiem przelotnych opadów deszczu, więc najlepszy czas wynikał głównie z trafienia w optymalne warunki. Hartley swoje najlepsze kółko pokonał tuż po przewie na lunch, zatrzymując stoper na 3:21.061s, co okazało się o prawie 0,9 sekundy lepszym wynikiem niż poranne osiągnięcie Neela Janiego w siostrzanym samochodzie.

Czołową trójkę uzupełniło Audi, za którego kierowcą siedział Marco Bonanomi. Niemieccy dominatorzy również swoje najlepsze okrążenie pokonali rano, co pozwoliło im wyprzedzić trzecie Porsche oraz dwa pozostałe auta spod znaku czterech pierścieni. Toyota utrzymuje trend znany z początku sezonu WEC i uplasowała się dopiero na siódmym miejscu z przeszło czterema sekundami straty do lidera. Najlepszy czas dla Japończyków ustanowił Kazuki Nakajima, który po swoim wypadku na Spa został dopuszczony do testów, jednak jeszcze nie podjęto decyzji na temat jego startu w Le Mans 24h.

Odważy projekt Nissana zaliczył bardzo trudny debiut, gdzie nie tylko zmagał się z awariami, ale również kiepskim tempem. 3:43.383 wykręcone rano przez Olivera Pla wystarczyło na zaledwie 18 miejsce w klasyfikacji generalnej – za sześcioma samochodami LMP2, wśród których najszybszy okazał się prototyp zespołu Oak Racing prowadzony przez Laurensa Vanthoora. Czołową trójkę w klasie uzupełniły zespoły Signatech Alpine oraz Murphy Prototypes.

Najszybszy w GTE Pro okazał się Aston Martin, za kierownicą którego zasiadał Darren Turner. Brytyjczyk pokonał poranne osiągnięcie Olivera Gavina z Corvetty o niespełna jedną dziesiątą sekundy. Czołową trójkę uzupełniło Ferrari ekipy AF Corse. W GTE Am z Circuit de la Sarthe najlepiej również poradził sobie Aston, na kierownicy którego spoczęły ręce Pedro Lamiego. Kuba Giermaziak w Ferrari JMW Motorsport zajął szóste miejsce w klasie. Polak wykręcił najlepszy czas po południu tracąc do lidera klasy niespełna trzy sekundy.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.06.2023  Leclerc zainteresowany startem w wyścigu Le Mans
11.06.2023  Le Mans: Wygrana Ferrari po 58 latach
22.08.2021  Toyota #7 tryumfowała w tegorocznej edycji Le Mans
01.04.2021  Coletta: Udział Leclerca w Le Mans nie jest wykluczony
21.06.2019  Magnussen oraz Verstappen gotowi podejść do Le Mans ze swoimi ojcami
Tagi:
WEC
Giermaziak K.
Polacy
Le Mans

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gzehoo92, 31.05.2015 23:59[!]
Nissanowi będzie ciężko w klasie LMP1. Chyba że przyjmą taktykę "na dojechanie do mety".

PS: Co to za LMP3?
Mr President, 01.06.2015 00:30[!]
@Gzehoo92
LMP3 jeździ od tego roku w ELMS, ma być także w serii azjatyckiej. Do dnia testowego dopuszczono więcej samochodów.

Nissan kompromituje się takimi osiągami, zespół fabryczny, który buduje samochody wolniejsze niż LMP2? Darren Cox jeszcze niedawno zapewniał, że bez problemu GT-R LM Nismo przekroczy 3:37, ale najwyraźniej z uwzględnieniem poprawek, których na dwa tygodnie prze wyścigiem roku jeszcze nie ma. Oby choć jeden z ich prototypów dojechał do mety, myślę, że uznaliby to za sukces nawet wobec fatalnego tempa. Wydawać by się mogło, że Circuit de la Sarthe to najbardziej odpowiadający tej eksperymentalnej konstrukcji tor (najszybszy), więc trudno oczekiwać nawiązania jakiejkolwiek walki z pozostałą trójką producentów w tym sezonie.
Adakar, 01.06.2015 12:10[!]
Na Nissanowym LMP3 smigali też kierowcy GTRów ... żeby regulaminowe 10 kółek zrobić -> aby być dopuszczonym do startu.

Spodziewałem się słabego startu, albo że tak powiem cięzkiego startu Nissanów, ale NIE AŻ TAK.
Błędem było nie wystawiania ich w innych wyścigach długodystansowych. Kurna, sprawdzianem takim jest Spa w WEC. Tam często i gęsto od lat Audi i Porsche, wystawia jedno-dwa auta z pakeitem aero "Lemans" i wynik za bardzo nie ma znaczenia - liczy się zgranie ekipy i analiza róznych scenariuszy, nawet sztucznie wytworzonych.

Nissan olał to i teraz dostaje w ciry
E1-XP, 01.06.2015 12:37[!]
Wstrzymałbym się z kompromitacją, "olewaniem". Każdy kto śledził dzień testowy wie że parę chwil po okrążeniach instalacyjnych nad torem zatrzymał się deszcz, nękający testerów raz w raz przez niemal cały dzień. Nowy pojazd potrzebuje więcej czasu na rozgrzewkę i kalibrację. Nissan zapowiadał że będzie zbierał dane, edukował nowych na La Sarthe/ w LMP1 kierowców i podejmie pewne środki ostrożności by w razie kraksy nie tracić kilometrów. Bardzo ciekawe są czasy sektorów (link u góry). Mimo największych prędkości na prostych GT-R LM odnotował swój najlepszy czas S1 dopiero na poziomie samochodów GT. Niemożliwe żeby byli aż tak wolni w zakrętach. To zdecydowanie nie są jeszcze ich realne osiągi. Nie z taką mocą/masą/dociskiem.
rolnik sam w dolinie, 02.06.2015 17:29[!]
Te pliki excela z czasami to niesamowita sprawa, wystarczy dorzucić filtrowanie i posortować np. po godzinie wykonania okrążenia i można w banalny sposób porównać ze sobą pewne rzeczy z dowolnej kategorii. Oj, gdyby tylko F1 po testach coś takiego udostępniła.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca