|
|
|
|
|
|
Antonio Felix da Costa wygrał drugi wyścig DTM na Zandvoort |
Rywalizację ponownie zdominowały samochody BMW. |
|
•Nataniel Piórkowski, 12 lipca 2015, wyświetlenia: 2275 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Podczas głównego wyścigu na torze Zandvort – który podobnie jak miało to miejsce w trakcie sprintu został zdominowany przez BMW – Antonio Felix da Costa odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w DTM.
Pomimo drobnych opadów deszczu, jakie występowały w trakcie kilku ostatnich okrążeń rywalizacji, Portugalczyk utrzymał prowadzenie przed Augusto Farfusem, Bruno Spenglerem i Timo Glockiem.
Da Costa obronił wywalczone w południe pole position, nieznacznie oddalając się na starcie od Spenglera, który w zakręcie Tarzana musiał zająć się obroną pozycji przed Farfusem. Dopiero na piątej i szóstej pozycji sklasyfikowani byli najlepsi kierowcy startujący w samochodach innych niż BMW: Miguel Molina w Audi przed Danielem Juncadellą za kierownicą Mercedesa.
Po stosunkowo spokojnym pierwszym stincie, na dwunastym okrążeniu Spengler i Wittmann zdecydowali się na zjazd do alei serwisowej w celu wykonania obowiązkowego postoju. Na podobny ruch zdecydowali się także wspomniani wcześniej Molina (zaliczył spory awans pozwalający mu na znalezienie się blisko mistrza DTM z 2014 roku) oraz Juncadella. W wyniku powolnej obsługi drugi z Hiszpanów stracił jednak sporo cennego czasu, a co za tym idzie miejsce w połowie TOP10.
Do sporego zamieszania doprowadził odwlekający w czasie swój postój Lucas Auer. Spowalniający stawkę Niemiec spadł w końcu w dół stawki po kontakcie z próbującym wyprzedzić go Wittmannem. W wyniku zamieszania doszło do uszkodzenia mocowania pokrywy silnika w BMW Martina Tomczyka, który z tego też powodu musiał zakończyć zmagania na poboczu toru.
Okrążenie później swoich mechaników odwiedzili jednocześnie da Costa i Farfus. Dzięki sprawnej pracy załogi Brazylijczykowi udało się zyskać pozycję przed Spenglerem, utrzymując ją aż do samej linii mety, na której za czołową trójką zameldowali się solidnie jadący Glock i Wittmann.
Emocji dostarczała wprawna obrona Pascala Wehrleina przed Mattiasem Ekstromem. W końcówce doszło też do kolizji pomiędzy Tomem Blomqvistem, o którego zawadził Robert Wickens, ukarany później przejazdem przez aleję serwisową. Widowiskowym manewrem popisał się z kolei Juncadella, który po kontakcie z Mortarom utrzymał swojego Mercedesa zwiedzając z dużą prędkością pobocza legendarnego holenderskiego obiektu. Niestety krótko po tym 24-latek wycofał się z dalszej walki.
•DTM > 2015 > Holandia 2, Zandvoort - 4,307 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 39 | 1h02m07,601 | 25 |
2. | 18 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 39 | +0:00,473 | 18 |
3. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 39 | +0:01,091 | 15 |
4. | 16 | Timo Glock | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 39 | +0:01,710 | 12 |
5. | 1 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 39 | +0:04,975 | 10 |
6. | 94 | Pascal Wehrlein | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:10,954 | 8 |
7. | 5 | Mattias Ekström | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 39 | +0:11,275 | 6 |
8. | 8 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:11,567 | 4 |
9. | 27 | Adrien Tambay | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 39 | +0:11,910 | 2 |
10. | 2 | Gary Paffett | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:12,247 | 1 |
11. | 99 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 39 | +0:12,661 | |
12. | 17 | Miguel Molina | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 39 | +0:15,130 | |
13. | 53 | Jamie Green | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 39 | +0:15,942 | |
14. | 3 | Paul di Resta | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:16,456 | |
15. | 10 | Timo Scheider | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 39 | +0:16,853 | |
16. | 84 | Maximilian Gotz (D) | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:18,319 | |
17. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 39 | +0:29,708 | |
18. | 31 | Tom Blomqvist (D) | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 39 | +0:32,670 | |
19. | 6 | Robert Wickens | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:52,235 | |
20. | 22 | Lucas Auer (D) | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:52,818 | |
21. | 51 | Nico Muller | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 31 | 8 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 48 | Edoardo Mortara | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 21 | | |
| 12 | Daniel Juncadella | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 21 | | |
| 77 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 16 | | |
| |
Pole position: Antonio Felix da Costa (BMW Team Schnitzer) - 1:30,483 Najszybsze okrążenie: Timo Glock (BMW Team MTEK) - 1:33,635 na 15 okrążeniu Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|