F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Fittipaldi: Kierowcy F1 stali się robotami

Były mistrz świata chciałby, aby zawodnicy mogli pokazywać swój charakter i temperament.
Nataniel Piórkowski, 15 lipca 2015, wyświetlenia: 2080<< | lista | T- | T+ | >>

Kierowcy Formuły 1 stali się robotami i realizują ściśle narzucone przez działy public relations podejście w kontaktach z mediami oraz fanami – uważa były mistrz świata, Emerson Fittipaldi.

Podczas gdy szefowie zespołów zastanawiają się nad sposobami poprawienia globalnego wizerunku sportu, Brazylijczyk uważa, że główny problem Formuły 1 leży w wizerunku kierowców, na który największy wpływ mają nie wydarzenia na torze i kibice, a strategie marketingowe sponsorów.

„Sądzę że duże znaczenie ma komunikacja. Jeśli jest jedno słowo, jakie powinno tutaj stanąć na piedestale, to uważam, że powinno nim być "wolność". W Stanach Zjednoczonych wszyscy mówią o wolności wypowiedzi. Gdy ścigasz się na przykład dla Ferrari, przed konferencją prasową zawsze usłyszysz "nie możesz powiedzieć tego" lub "powinieneś wspomnieć o tym". To beznadziejne. Jestem człowiekiem czy robotem? Tego brakuje w Formule 1” – krytykował Brazylijczyk cytowany przez motorsport.com.

Były czempion F1 zaznaczył przy tym, iż winą za taki stan rzeczy nie mogą być obarczani sami kierowcy, a rozbudowana machina public relations. „Rosberg powinien mieć prawo powiedzieć: "Mercedes zrujnował mój wyścig swoimi decyzjami; cholerne chłopaki!". To samo powinni móc powiedzieć goście z Mercedesa. Zamiast tego wszyscy siadają za stołem i gdy pada pytanie o to, jak poszedł wyścig, słyszymy tylko: "Dobrze". Proszę was... potrzebna jest osobowość. Cały system jest zły, a nie kierowcy. To nie ich wina. Moim zdaniem pomiędzy fanami F1 a kierowcami, powinna występować dużo lepsza interakcja”.

Fittipaldi uważa, że dla dobra sportu potrzeba zmian powinna zostać jak najszybciej dostrzeżona przez zespoły i sponsorów. „Formuła 1 i ludzie od kontaktów z mediami powinni pozwolić kierowcom mówić więcej. Za moich czasów wyglądało to tak, że przez 20 lat prowadziłem współpracę z Philip Morris. Dokładnie wiedziałem, co mam mówić, ale mogłem powiedzieć wszystko. Ciągle mogłem pokazać swoją osobowość. Miałem wolność wypowiedzi – to naprawdę zmienia wszystko. Nie obwiniajmy za to kierowców, ponieważ dziś mamy zupełnie inne czasy. Prawda jest jednak taka, że przydałoby się to zmienić, bo nasi zawodnicy nie mają szansy, by pokazać swój charakter. F1 to sport, a atmosfera sportu nigdy nie powinna być niszczona poprzez instruowanie kierowców co do tego, co mogą powiedzieć”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.05.2022  Fittipaldi: De Vries zasługuje na szansę startów w Formule 1
10.05.2018  Pietro Fittipaldi rozmawiał z Haasem na temat testu bolidu F1
21.08.2014  Wolff: Mercedes nie mógł dać Verstappenowi żadnych gwarancji
22.05.2013  Fittipaldi żałuje, że nigdy nie wygrał w Monako
02.04.2012  Powrót Raikkonena zaimponował Laudzie i Fittipaldiemu
Tagi:
Fittipaldi E.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Krauza, 15.07.2015 20:26[!]
Cholerne chłopaki! Psubraty! Łajdaki i nicponie!
Aeromis, 15.07.2015 20:41[!]
Strach pomyśleć co by było gdyby. Jest taki jeden kierowca co mówi co myśli, a najwyraźniej myśli sporo. Felipe Massa jednak jest brany za płaczka głównie za wyniki... bo często drąży i nie odpuszcza jeśli jakiś temat go gryzie, a jednocześnie nie jest taki kerjzol jak Maldonado. Dlatego właśnie mimo wszystko lubię Felipe, aktualnie jest moim ulubionym kierowcom poza torem, bo na torze to niekoniecznie chce mi się mu kibicować :)
Słuszne uwagi Fittipaldiego, szkoda że niemożliwe w realizacji.
Masio, 15.07.2015 21:13[!]
Fittipaldi ma sporo racji.

W 1982 roku po GP San Marino Gilles Villeneuve powiedział, że nigdy już nie odezwie się więcej do Didiera Pironiego i podejrzewam, że chyba nikt nie robił z tego jakiegoś wielkiego halo (choć nie było mnie wtedy na świecie, więc mogę się mylić).

Gdyby tak samo postąpił Mark Webber po GP Malezji 2013, to wywołałoby to ogromną burzę w mediach.
macieiii, 15.07.2015 22:43[!]
a wg. mnie moze to i sluszne ale od jakiegoś czasu panuje trend na uzdrawianie wielce chorej F1. Takie czasy. Tak samo jak nie powstrzymamy tego że kierowcy stają się celebrytami ryzykującymi zycie w 60 stopniowym upale tak samo z różnych stron przychodzą zmiany. To dobre o czym mówi, ale czy możliwe w realizacji?
Aeromis, 16.07.2015 00:07[!]
@macieiii
Jeden z problemów polega na tym, że kierowcy zmuszani być celebrytami stają się marionetkami i jest to wyraźne, zauważalne i czasem żenujące. Uzdrawianie F1 to jednak zupełnie osobny temat, bo i inne są problemy.
Ralph1537, 21.07.2015 00:37[!]
Powinien być zakaz uczestniczenia rzecznika prasowego zespołu przy kontaktach z mediami, rzecznik powinien wypowiadać się tylko w imieniu zespołu gdy jest taka rozmowa z zespołem, ale gdy dziennikarz rozmawia bezpośrednio z kierowcą to kierowca sam powinien być i nikt z zespołu nie powinien w tym uczestniczyć
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca