F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sezon 2015 gorszy od poprzedniego pod względem liczby manewrów wyprzedzania

W tym roku na wyścig przypada niespełna 29 zmian pozycji.
Mateusz Szymkiewicz, 19 sierpnia 2015, wyświetlenia: 1021<< | lista | T- | T+ | >>

Według raportu przygotowanego przez Auto Motor und Sport, w sezonie 2015 jest o wiele mniej manewrów wyprzedzania niż przed rokiem.

Jak podaje niemiecka gazeta, w zeszłym roku na jeden wyścig przypadały średnio prawie 43 manewry wyprzedzania, natomiast w tym sezonie jest to niewiele ponad 29 zmian pozycji. Zdaniem AMuS, za taki stan rzeczy jest odpowiedzialna zmiana przepisów w zakresie przednich skrzydeł oraz nowe opony przygotowane przez Pirelli, które są trudniejsze w obsłudze od tych zeszłorocznych.

Z tego też powodu wczoraj odbyło się spotkanie dyrektorów technicznych zespołów Formuły 1, podczas którego poruszano kwestię zmian w przepisach na sezon 2017, mających m.in. ułatwić wykonywanie manewrów wyprzedzania. Zdaniem zawodnika Lotusa, Romaina Grosjeana, największe pole do poprawy jest po stronie ogumienia.

„Ciężko jest pozostać za bolidem przed tobą” – stwierdził Francuz. „Bardzo lubiłem okres 2012-2013, kiedy to opony odgrywały kluczową rolę. Czasy okrążeń były niezłe, a w niektórych zakrętach mogliśmy korzystać z pełnej przyczepności ogumienia. Pomimo tego co niektórzy mówią, teraz nie prowadzi się łatwiej bolidów, jest lżej tylko po stronie fizycznej. To dlatego debiutanci tak łatwo przyzwyczajają się do tego środowiska. Dzisiejsze wyścigi nie są jednak tak złe. Kto powiedział, iż runda na Hungaroringu nie była ekscytująca?”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sar trek, 19.08.2015 10:02[!]
Po dwóch bardzo ciekawych wyścigach mowa o poprawie ilości wyprzedzań mnie przeraża. Poprawianie obecnej F1, która jest w stanie zagwarantować nam ciekawe wyścigi nie przyniesie niczego dobrego.
Masio, 19.08.2015 10:27[!]
Cóż, taka jest prawda. Zeszły sezon według mnie był ciekawszy, miał ciekawsze wyścigi, mimo że podobnie jak w tym roku o zwycięstwo walczyli tylko kierowcy Mercedesa. W środku stawki było więcej walki niż w tym sezonie. Wielu obawiało się, że 2014 rok, będzie najgorszym w historii F1, a z kolei ja uważam, że ten rok jest gorszy od poprzedniego.
Gzehoo92, 19.08.2015 10:44[!]
Pytanie ile spośród tych 29 manewrów wyprzedzania na wyścig odbywało się bez użycia DRS-u. Bo na pewno jakieś były, tylko pytanie czy więcej jak 50%.
rno2, 19.08.2015 11:07[!]
29 manewrów wyprzedzania to i tak dużo. Moim zdaniem udany manewr wyprzedzania powinien być jak strzelony gol w piłce nożnej, a nie jak zdobyte punkty w koszykówce.
Mr President, 19.08.2015 13:23[!]
Łatwe wyprzedzanie skutkuje większą przewidywalnością wyników. Nawet jeśli wolniejszy samochód znajdzie się przed szybszym rywalem, to i tak kierowca nie zdoła utrzymać swojej pozycji. Od ilości manewrów ważniejsza jest ich jakość. Bardziej interesujące są długie próby zaatakowania niż otwarcie skrzydła na prostej i odjechanie przeciwnikowi w przeciągu kilku zakrętów. Gdyby było trudniej wyprzedzić, jeden błąd zawodnika czołówki mógłby skutkować utknięciem na cały wyścig na dalszej pozycji, z DRS-em w ostatnim wyścigu 2010 Alonso zgarnąłby tytuł, chociaż przez cały sezon wyniki też mogłyby wyglądać inaczej.
rno2, 19.08.2015 13:39[!]
@Mr President Dokładnie. Lepiej się ogląda manewr, podczas którego kierowca szykuje sobie ofiarę przez kilka okrążeń i w końcu atakuje przed zakrętem, niż manewr na prostej startowej, podczas którego kierowca aktywuje DRS, w połowie prostej już jest z przodu, a przed punktem hamowania wraca na optymalną linię...
bartoszcze, 19.08.2015 13:44[!]
Natomiast mniejsza ilość manewrów wyprzedzania skutkuje tym, że utrwala się kolejność ze startu lub też zmiany następują dzięki wizytom w boksach.
step07, 19.08.2015 15:55[!]
29 to i tak nieźle. Może nieco daleko nam pod tym względem do sezonów 2012-2013 ale i tak jest o niebo lepiej niż ładne parę lat temu. Doskonale pamiętam jak w okolicach 2008 roku po każdym wyścigu pojawiał się artykuł w stylu "liczba manewrów wyprzedzania" i nie rzadko było ich ledwie kilka...
ROOK, 20.08.2015 00:20[!]
Cytat f1wm :
Sezon 2015 gorszy od poprzedniego pod względem liczby manewrów wyprzedzania
.    To jest jakaś horrendalna aberracja… Skupienie się na sztucznym pompowaniu jednego parametru przy równoczesnym mordowaniu ducha całego sportu…

.    Najlepiej, gdyby każde wyprzedzenie miało za sobą pamiętną historię walki o pozycję, tymczasem organizatorzy skupiają się na liczbie i sztucznym pompowaniu ilości.

.    Ciekawe, że skoro gole są esencją piłki nożnej, to FIFA nie wprowadziła jeszcze bramek o rozmiarach 60 × 60 metrów — fajnie by wtedy futbol wyglądał, co nie? Już widzę tę ekscytację każdą z 300 strzelonych bramek…
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca