|
|
|
|
|
|
Nocny wyścig Champ Car w Houston |
Firma Musco Lighting postawiła 18 wież, które oświetliły uliczny tor Reliant Park. |
|
•Mariusz Karolak, 21 maja 2006, zmieniony 21.05.2006 13:03, wyświetlenia: 907 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sobotnia Grand Prix of Houston sprzed tygodnia była drugim w długoletniej historii mistrzostw Champ Car World Series drogowym wyścigiem, który został rozegrany w nocnej aurze. Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce w lipcu 2003 roku podczas eliminacji Grand Prix of Cleveland, która odbyła się na lotnisku Burke Lakefront Airport. Wówczas zwyciężył Sebastian Bourdais i było to jego pierwsze zwycięstwo w Stanach Zjednoczonych.
Teraz w Houston firma Musco Lighting postawiła 18 wież, które oświetliły uliczny tor Reliant Park o długości 1,7 mili. To był drugi tak poważny projekt tego przedsiębiorstwa w całej 21-letniej historii jego funkcjonowania. „Na szczęście mamy już spore doświadczenie z podobnego typu imprezami, bo oświetlaliśmy wiele razy wyścigi NASCAR na terenie całego kraju” – stwierdził Terry Haskell pełniący funkcję menadżera w firmie Musco Lighting.
Większość kierowców bardzo przychylnie wypowiada się na temat przygotowanego projektu. „Komentarze, jakie słyszymy na ten temat, zazwyczaj pochodzą od samych kierowców i dotyczą konsystencji światła. Nie ma żadnych cieni i chmur, tak więc mają nawet lepsze warunki do ścigania niż zazwyczaj. Myślę też, że innym powodem, dla którego lubią ścigać się nocą jest fakt, że dzięki temu mają cały wolny dzień!” – powiedział Haskell.
Max Papis, który po rozstaniu z zespołem Formuły 1 Footwork w 1995 roku przeniósł się do Ameryki i w latach 1996-2003 startował w serii CART, pamięta bardzo dobrze nocny wyścig w Cleveland. „Turbo powoduje rozświetlenie tyłu samochodu, kiedy z rur wydechowych wydobywają się płomienie, a tarcze hamulcowe rozświetlają się z gorąca na wiśniowo-czerwony kolor. To jest fascynujące! Zawsze czekałem na nocne sesje treningowe przed wyścigami w Le Mans i Daytona, żeby tylko zobaczyć jak pięknie wyglądają samochody nocą. Myślę, że to zwiększa atrakcyjność widowiska niebywale” – uważa włoski kierowca, obecnie uczestnik American Le Mans Series.
Legenda Champ Car, Mario Andretti, jest kolejnym zwolennikiem wyścigów o zmroku. „Myślę, że to cudowny pomysł. Oglądając świecące z gorąca tarcze hamulcowe ludzie mogą sobie lepiej wyobrazić, na jak duże obciążenie wystawiają kierowcy swoje samochody”.
Wyścig w Teksasie odbył się 13 maja i wygrał go Bourdais, który jest jednocześnie pierwszym zawodnikiem od czasu startów Ricka Mearsa w 1982 roku, który broniąc tytułu czempiona Champ Car wygrał dwa pierwsze wyścigi w sezonie. Wyścig w Houston po raz pierwszy zagościł w kalendarzu serii CART. Kolejna runda Champ Car odbędzie się już dziś w Meksyku, a z pole position wystartuje Bourdais. Początek bezpośredniej transmisji na kanale Eurosport o godzinie 19:50.
•Rezultat końcowy Grand Prix of Houston | | | | | P. | S. | Nr | Kierowca | Zespół | Okr. | Czas | Strata | Km/h | Status |
|
1. | 4 | 1 | S. Bourdais | Newman/Haas Racing | 96 | 1:59:57.021 | | 130.604 | Aktywny |
2. | 2 | 3 | P. Tracy | Forsythe Championship Racing | 96 | 1:59:58.259 | 1.238 | 130.582 | Aktywny |
3. | 1 | 7 | M. Dominguez | Forsythe Championship Racing | 96 | 1:59:59.308 | 2.286 | 130.563 | Aktywny |
4. | 9 | 4 | N. Philippe | CTE Racing – HVM | 96 | 2:00:00.688 | 3.667 | 130.538 | Aktywny |
5. | 6 | 9 | J. Wilson | RuSPORT | 96 | 2:00:01.061 | 4.040 | 130.531 | Aktywny |
6. | 13 | 27 | A. Ranger | Mi-Jack Conquest Racing | 96 | 2:00:02.372 | 5.350 | 130.507 | Aktywny |
7. | 10 | 5 | W. Power | Team Australia | 96 | 2:00:03.007 | 5.985 | 130.495 | Aktywny |
8. | 3 | 10 | A. Allmendinger | RuSPORT | 96 | 2:00:04.710 | 7.689 | 130.465 | Aktywny |
9. | 14 | 19 | C. da Matta | Dale Coyne Racing | 95 | 2:00:10.336 | 1 okr. | 129.005 | Aktywny |
10. | 7 | 2 | B. Junqueira | Newman/Haas Racing | 93 | 2:00:11.291 | 3 okr. | 126.272 | Aktywny |
11. | 5 | 15 | A. Tagliani | Team Australia | 90 | 1:49:26.661 | 3.232 | 134.195 | Kontakt |
12. | 8 | 6 | O. Servia | PKV Racing | 87 | 1:44:30.622 | 12.592 | 135.846 | Kontakt |
13. | 0 | 11 | J. Heylen | Dale Coyne Racing | 82 | 2:00:12.534 | 14 okr. | 111.318 | Aktywny |
14. | 15 | 20 | K. Legge | PKV Racing | 81 | 2:00:06.292 | 15 okr. | 110.055 | Aktywny |
15. | 11 | 34 | C. Zwolsman | Mi-Jack Conquest Racing | 69 | 1:21:40.066 | 1:01.967 | 137.875 | Kontakt |
16. | 12 | 14 | D. Clarke | CTE Racing – HVM | 33 | 1:02:01.069 | 17 okr. | 86.833 | Usterka mech. |
17. | 16 | 8 | N. Pastorelli | Rocketsports Racing | 29 | 47:20.491 | 10 okr. | 99.964 | Usterka mech. |
| |
Najszybsze okrążenie: S. Bourdais, Newman/Haas Racing, 1:00.176 (25 okr.) |
|
|
•Klasyfikacja generalna po dwóch wyścigach | | | | | P. | Kierowca | Suma | Drogowe | Owalne |
|
1. | Sebastien Bourdais | 69 | 69 | 0 |
2. | Mario Dominguez | 50 | 50 | 0 |
3. | Justin Wilson | 49 | 49 | 0 |
4. | Andrew Ranger | 40 | 40 | 0 |
5. | Alex Tagliani | 35 | 35 | 0 |
6. | Cristiano da Matta | 34 | 34 | 0 |
7. | Paul Tracy | 31 | 31 | 0 |
8. | Nelson Philippe | 31 | 31 | 0 |
9. | Will Power (D) | 30 | 30 | 0 |
10. | Jan Heylen (D) | 26 | 26 | 0 |
11. | Katherine Legge (D) | 22 | 22 | 0 |
12. | A.J. Allmendinger | 20 | 20 | 0 |
13. | Bruno Junqueira | 18 | 18 | 0 |
14. | Dan Clarke (D) | 15 | 15 | 0 |
15. | Charles Zwolsman (D) | 15 | 15 | 0 |
16. | Oriol Servia | 12 | 12 | 0 |
17. | Antonio Pizzonia (D) | 11 | 11 | 0 |
18. | Jimmy Vasser | 7 | 7 | 0 |
19. | Nicky Pastorelli (D) | 4 | 4 | 0 |
| |
|
|
Źródło: ChampCarWorldSeries.com, GrandPrixOfHouston.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|