|
|
|
|
|
|
Molina zwycięzcą głównego wyścigu DTM na Nurburgringu |
Dla Hiszpana to pierwsze zwycięstwo w niemieckiej serii. |
|
•Nataniel Piórkowski, 27 wrze?nia 2015, wyświetlenia: 2413 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Podczas głównego wyścigu na Nurburgringu, Miguela Molina odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii DTM, pokonując Paula di Restę oraz Bruno Spenglera.
Po starcie z pierwszego pola Molina bez większych przeszkód kontrolował rywalizację, wpadając na metę z ponad siedmiosekundową przewagą nad byłym kierowcą Force India. Lier mistrzostw – Pascal Wehrlein ukończył rywalizację na piątym miejscu. Pomimo tego, że w niedzielnym wyścigu punktów nie zdobyli MAttias Ekstrom i Edoardo Mortara, losy tytułu rozstrzygną się dopiero podczas ostatniej rundy sezonu, jaka za trzy tygodnie odbędzie się tradycyjnie na torze Hockenheimring.
Start nie poszedł po myśli Jamiego Greena, który spadł na sam koniec stawki. W pierwszym zakręcie doszło do incydentu pomiędzy Robertem Wickensem oraz Timo Scheiderem – po kontakcie kierowca Audi zakończył rywalizację w żwirowej pułapce, a na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.
Na dziewiątym okrążeniu di Resta wyprzedził Toma Blomqvista awansując tym samym na drugą lokatę. Krótko później przed syna byłego rajdowego mistrza świata przesunął się także Spengler. Pod koniec jedenastego kółka Wehrlein wskoczył na piąte miejsce dzięki atakowi na Augusto Farfusa, który bezpośrednio po tym stracił dwie lokaty na rzecz Maximiliana Gotza i Daniela Juncadelli.
Pierwsza grupa kierowców zjechała na obowiązkowy postój po zakończeniu trzynastego okrążenia. Molina opóźnił wymianę ogumienia o dwa okrążenia, przekazując prowadzenie Rockenfellerowi. Niezadowolenie z zastosowania podobnej decyzji strategicznej wyraził Wehrlein, który po pit stopie stracił na trzy pozycje i znalazł się pod presją odrobienia strat podczas walki na torze. W znaczącym stopniu pomogli mu partnerzy z Mucke Motorsport – wspomniani wcześniej Juncadella oraz Gotz, którzy w reakcji na polecenia zespołowe przepuścili walczącego o tytuł protegowanego Mercedesa.
Poza czołową dziesiątką rywalizację zakończył Mortara, który po uderzeniu przez Timo Glocka wypadł z toru po obrocie samochodu. Kierowca BMW otrzymał za swój manewr karę przejazdu przez boksy.
•DTM > 2015 > Nürburgring 2, Nürburgring Sprint - 3,629 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 17 | Miguel Molina | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 43 | 1h02m00,166 | 25 |
2. | 3 | Paul di Resta | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +0:07,500 | 18 |
3. | 7 | Bruno Spengler | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 43 | +0:08,791 | 15 |
4. | 31 | Tom Blomqvist (D) | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 43 | +0:19,824 | 12 |
5. | 94 | Pascal Wehrlein | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +0:25,581 | 10 |
6. | 84 | Maximilian Gotz (D) | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +0:26,326 | 8 |
7. | 99 | Mike Rockenfeller | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 43 | +0:26,626 | 6 |
8. | 18 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 43 | +0:34,305 | 4 |
9. | 77 | Martin Tomczyk | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 43 | +0:37,205 | 2 |
10. | 12 | Daniel Juncadella | | Mucke Motorsport | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +0:38,059 | 1 |
11. | 5 | Mattias Ekström | | Abt Audi Sportsline | Audi RS5 DTM | 43 | +0:38,848 | |
12. | 27 | Adrien Tambay | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 43 | +0:38,980 | |
13. | 36 | Maxime Martin | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 43 | +0:41,174 | |
14. | 8 | Christian Vietoris | | HWA Mercedes 2 | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +0:41,451 | |
15. | 13 | Antonio Felix da Costa | | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 43 | +0:42,656 | |
16. | 51 | Nico Muller | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 43 | +0:43,205 | |
17. | 53 | Jamie Green | | Rosberg Audi | Audi RS5 DTM | 43 | +0:47,506 | |
18. | 1 | Marco Wittmann | | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 43 | +1:02,291 | |
19. | 22 | Lucas Auer (D) | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 43 | +1:05,555 | |
20. | 16 | Timo Glock | | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 43 | +1:11,458 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 48 | Edoardo Mortara | | Abt Audi | Audi RS5 DTM | 28 | | |
| 2 | Gary Paffett | | ART Grand Prix Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 8 | | |
| 6 | Robert Wickens | | HWA Mercedes | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 1 | | |
| 10 | Timo Scheider | | Phoenix Audi | Audi RS5 DTM | 0 | | |
| |
Pole position: Miguel Molina (Abt Audi Sportsline) - 1:21,732 Najszybsze okrążenie: Miguel Molina (Abt Audi Sportsline) - 1:23,417 na 16 okrążeniu Objaśnienie skrótów: D - debiutant Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|