F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli ujawniło zasady doboru mieszanek ogumienia w sezonie 2016

Każdy zespół będzie mógł dokonać dowolnego wyboru spośród trzech wyznaczonych rodzajów opon.
Nataniel Piórkowski, 31 pa?dziernika 2015, wyświetlenia: 1995<< | lista | T- | T+ | >>

Pirelli ujawniło plany mające na celu danie zespołom większej dowolności w wyborze ogumienia, z jakiego te będą korzystały w trakcie przyszłorocznych weekendów Grand Prix.

Zgodnie z wydanymi w maju zaleceniami Grupy Strategicznej, od przyszłego sezonu stajnie F1 mają otrzymać szansę względnie wolnego wyboru rodzajów ogumienia przeznaczonego na suchy tor. W ciągu ostatnich miesięcy trwały rozmowy nad stworzeniem odpowiedniego rozwiązania, a znaczące postępy w tej kwestii zostały osiągnięte podczas spotkania, do jakiego doszło w trakcie GP Meksyku.

Pirelli planuje wyznaczać na każdy wyścigowy weekend trzy dostępne mieszanki, spośród których zespoły będą mogły dowolnie wybrać ilość zestawów danego rodzaju ogumienia, jaka następnie zostanie dostarczona na tor. Co więcej, przydział nie będzie odbywał się w kategoriach zespołów, a poszczególnych kierowców. Dzięki każdy z zawodników otrzyma szansę wyboru mieszanek, które w jego opinii najlepiej sprawdzą się na danym obiekcie i będą odpowiadały osobistemu stylowi jazdy.

Menedżer Pirelli – Mario Isola przyznał: „Idea jest taka, że będziemy wyznaczać trzy mieszanki, spośród których będzie można dokonać wyboru zamykając się w przepisowym limicie trzynastu zestawów ogumienia na dany weekend Grand Prix. Nie jest to kompletna dowolność, ale musieliśmy uniknąć dania w tym zakresie całkowicie wolnej ręki. Jeśli chcą mogą wybrać na weekend każdy z trzech rodzajów ogumienia, ale w wyścigu będzie trzeba skorzystać z więcej niż jednego z nich”.

Jedyną komplikacją związaną z propozycją może być konieczność dokonywania wyboru tak, by Pirelli miało czas na przygotowanie zamówionych zestawów. Według informacji portalu motorsport.com, ustalone ramy czasowe wynoszą czternaście tygodni w przypadku wyścigów rozgrywanych poza Europą i osiem w stosunku do Grand Prix odbywających się na Starym Kontynencie. W teorii oznacza to, że zespoły będą zmuszone dokonać wyboru na inauguracyjne wyścigi sezonu 2016 jeszcze przed pierwszymi testami swoich nowych bolidów. Isola nie dostrzega w tym jednak większego problemu.

„Tak długo, jak sytuacja jest taka sama dla wszystkich, nie wydaje mi się, by stanowiło to problem. Owszem, to pewna komplikacja, ponieważ wybór będzie musiał zostać dokonany ze sporym wyprzedzeniem, ale nie możemy przecież wyprodukować opon po przybyciu na tor. Uzgodniliśmy z zespołami terminy dokonania wyboru w przypadku każdego wyścigu. Sądzę, że to dobra zmiana dla całego widowiska, ponieważ wprowadzona zostanie różnorodność. Moim zdaniem to dobre posunięcie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
szajse, 31.10.2015 12:58[!]
Do całkowitego ideału brakuje właśnie możliwości wyboru mieszanek np. po piątkowych treningach bo dopiero wtedy wiadomo na 100% co komu na danym torze pasuje. Nie rozumiem jaki problem aby pirelli wyprodukowało wcześniej więcej opon, woziło ten zapas na każdy tor i pozostawiało decyzję zespołom na miejscu a nie kilka miesięcy przed gp. Ale większość teamów na podstawie danych z przeszłości na pewno wybierze to co im pasuje i będzie zadowolona. Ale jednak te 10-20% szans na nietrafienie z idealnym wyborem zawsze pozostanie. Warunków pogodowych jakie będą podczas danego weekendu i jak one wpłyną na przyszłoroczne specyfikacje każdego bolidu nie da się przewidzieć. Ale i tak świetna decyzja.
paymey852, 31.10.2015 13:33[!]
Cytat szajse :
Nie rozumiem jaki problem aby pirelli wyprodukowało wcześniej więcej opon

a) nie mają czasu (wątpliwe)
b) nie ma chętnych na dodatkowe koszta
Gilles, 31.10.2015 14:01[!]
@paymey852
c) krótka trwałość opon (utrata optymalnych własności) ;)
Gszegosz, 31.10.2015 15:49[!]
Cytat szajse :
woziło ten zapas na każdy tor

d) Koszta wożenia, jak się potem może okazać, niepotrzebnych opon.
TommyYse, 31.10.2015 16:31[!]
Nie pamiętam gdzie to czytałem, chyba w jakimś raporcie Pirelli na koniec sezonu, nie chcę też przeinaczyć, ale wiele kompletów opon nieużywanych, jest po prostu niszczonych, bo zespoły nie będą używać starych opon, które można posądzać o ubytek osiągów.
Aeromis, 31.10.2015 18:37[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca