Ten sport robi się coraz bardziej absurdalny. Teraz pierdyliony zostaną wydane na zaawansowane symulacje. Za rok okaże się, że najbogatsze zespoły mają z tego tytułu przewagę bo druga liga nie trafia z doborem mieszanek i FIA zakaże pracy w nowoczesnych symulatorach. Za 5 lat nie będzie przed sezonowych testów bo one tez dają przewagę najbogatszym. A to wszystko w imie oszczędności, wyrównania szans i nie przewidywalności.
@Phaedra
A co to ma do rzeczy?
@Phaedra Powstaje realne zagrożenie powtórki z 2012, gdy to nie ważne tak bardzo jaki zrobiłeś bolid, ważne że szczęście sprzyjało i pasował on do opon. Według mnie opony na kolejny sezon powinny być już znane co najmniej przed połową obecnego sezonu. Szopka....
piwo, 09.12.2015 13:52 | | |
podejrzewam ze pirreli daje ciala i nie sa w stanie naprodukowac dosc szybko wystarczajacej ilosci opon od tak. szkoda bo faktycznie te przepisy nie maja sensu. jak dla mnie dwa tygodnie przed to byloby ok a nie tyle. opony powinny lezec na magazynie i czekac na wyslanie na dany tor.
@Aeromis - istnieje takie prawdopodobieństwo, ale z drugiej strony sezon 2012 był najciekawszy w ciągu ostatnich 5 lat.
@Aeromis
Znowu ten mit. W każdym sezonie, niezależnie od dostawcy opon, różnice w temperaturze toru dają parę dziesiątych przewagi/straty. Gdy 9 bolidów jest w zasięgu sekundy od siebie to potrafi wywrócić konkurencyjność stawki. Dziwne tylko, że od początku do końca te same zespoły miały szczęście. Absurd. To dlaczego Marussia nigdy nie walczyła o punkty w takim razie? I Caterham? I HRT? A STR było daleko?
Jak dla mnie chore. Decydować o oponach teraz gdy zespoły są po dosłownie 1 dniu testów opon na sezon 2016 i to bolidami z sezonu 2015. Takie decyzje powinny być podejmowanie na jakieś max 2 tygodnie przed danym weekendem wyścigowym.
Ultra-softy niech biorą.
rno2, 09.12.2015 21:38 | | |
@jarux Opony pozostaną niemal identyczne jak tegoroczne. Natomiast ultra-softy będą dostępne tylko na torach ulicznych.
@Aeromis - nie pisz o szczęściu. Było po prostu ciężej dopasować bolid do toru i ogumienia. Przynajmniej przez połowę sezonu nie wszystko zależało od kasy włożonej w rozwój w fabryce. ;)
|