F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły muszą do piątku określić wybór mieszanek opon na GP Australii

Stanowią tak nowe zapisy Regulaminu Sportowego F1.
Nataniel Piórkowski, 9 grudnia 2015, wyświetlenia: 1700<< | lista | T- | T+ | >>


Do tego piątku zespoły Formuły 1 mają czas na dokonanie wyboru mieszanek ogumienia, z jakich skorzystają podczas inaugurującego nowy sezon weekendu o GP Australii.

Zgodnie z regulacjami zatwierdzonymi w ubiegłym tygodniu przez Światową Radę Sportu Motorowego, stajnie otrzymają od przyszłego roku większą dowolność w alokacji mieszanek ogumienia.

Na każdy z wyścigowych weekendów Pirelli będzie wyznaczało trzy dostępne mieszanki, spośród których kierowcy i zespoły będą mogły wybrać po dziesięć według własnego uznania.

Z trzynastu kompletów opon, jakie dostarczane są dla każdego z zawodników na okres całego weekendu Grand Prix, Pirelli wybierze z kolei dwa na wyścig i jeden na kwalifikacje.

Pomimo tego, że zespoły nie miały jeszcze okazji aby sprawdzić na torze swoich przyszłorocznych konstrukcje, Regulamin Sportowy nakazuje im poinformować dostawcę ogumienia o swoim wyborze przed upływem 14 tygodni do czasu rozpoczęcia weekendu Grand Prix w przypadku pozaeuropejskich eliminacji sezonu. Jeśli wyścig odbywa się w Europie okres ten będzie wynosił osiem tygodni.

Oznacza to, że w przypadku GP Australii, które odbędzie się w dniach 18-20 marca 2016 roku, teamy Formuły 1 muszą zadeklarować wybór mieszanek dla swoich kierowców do tego piątku.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Phaedra, 09.12.2015 13:01[!]
Ten sport robi się coraz bardziej absurdalny. Teraz pierdyliony zostaną wydane na zaawansowane symulacje. Za rok okaże się, że najbogatsze zespoły mają z tego tytułu przewagę bo druga liga nie trafia z doborem mieszanek i FIA zakaże pracy w nowoczesnych symulatorach. Za 5 lat nie będzie przed sezonowych testów bo one tez dają przewagę najbogatszym. A to wszystko w imie oszczędności, wyrównania szans i nie przewidywalności.
bartoszcze, 09.12.2015 13:29[!]
@Phaedra
A co to ma do rzeczy?
Aeromis, 09.12.2015 13:30[!]
@Phaedra Powstaje realne zagrożenie powtórki z 2012, gdy to nie ważne tak bardzo jaki zrobiłeś bolid, ważne że szczęście sprzyjało i pasował on do opon. Według mnie opony na kolejny sezon powinny być już znane co najmniej przed połową obecnego sezonu. Szopka....
piwo, 09.12.2015 13:52[!]
podejrzewam ze pirreli daje ciala i nie sa w stanie naprodukowac dosc szybko wystarczajacej ilosci opon od tak. szkoda bo faktycznie te przepisy nie maja sensu. jak dla mnie dwa tygodnie przed to byloby ok a nie tyle. opony powinny lezec na magazynie i czekac na wyslanie na dany tor.
stanislaw11, 09.12.2015 13:55[!]
@Aeromis - istnieje takie prawdopodobieństwo, ale z drugiej strony sezon 2012 był najciekawszy w ciągu ostatnich 5 lat.
Michal2_F1, 09.12.2015 16:29[!]
@Aeromis
Znowu ten mit. W każdym sezonie, niezależnie od dostawcy opon, różnice w temperaturze toru dają parę dziesiątych przewagi/straty. Gdy 9 bolidów jest w zasięgu sekundy od siebie to potrafi wywrócić konkurencyjność stawki. Dziwne tylko, że od początku do końca te same zespoły miały szczęście. Absurd. To dlaczego Marussia nigdy nie walczyła o punkty w takim razie? I Caterham? I HRT? A STR było daleko?
Aeromis, 09.12.2015 17:52[!]
jarux, 09.12.2015 20:04[!]
Jak dla mnie chore. Decydować o oponach teraz gdy zespoły są po dosłownie 1 dniu testów opon na sezon 2016 i to bolidami z sezonu 2015. Takie decyzje powinny być podejmowanie na jakieś max 2 tygodnie przed danym weekendem wyścigowym.
Maciek znafca, 09.12.2015 20:27[!]
Ultra-softy niech biorą.
rno2, 09.12.2015 21:38[!]
@jarux Opony pozostaną niemal identyczne jak tegoroczne. Natomiast ultra-softy będą dostępne tylko na torach ulicznych.
Kamikadze2000, 10.12.2015 08:37[!]
@Aeromis - nie pisz o szczęściu. Było po prostu ciężej dopasować bolid do toru i ogumienia. Przynajmniej przez połowę sezonu nie wszystko zależało od kasy włożonej w rozwój w fabryce. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca