F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Australii

W Melbourne kierowcy F1 będą mogli korzystać z supermiękkich, miękkich i pośrednich opon.
Nataniel Piórkowski, 11 grudnia 2015, wyświetlenia: 1400<< | lista | T- | T+ | >>


Oficjalny dostawca ogumienia, koncern Pirelli, dokonał alokacji mieszanek ogumienia na Grand Prix Australii – pierwszy wyścig nowego sezonu Formuły 1.

Włoska firma zdecydowała się na wybór pośredniej, miękkiej i supermiękkiej mieszanki.

Zgodnie z nowymi przepisami, spośród trzynastu zestawów ogumienia na suchy tor, przypisanych do każdego z kierowców, Pirelli nominuje dwa na wyścig (z czego użyty musi zostać jeden) oraz przeznacza jeden zestaw z najbardziej miękkiej mieszanki do użytku w ostatnim bloku sesji kwalifikacyjnej.

W Australii kierowcy będą musieli zatrzymać jeden komplet supermiękkiej mieszanki na Q3. Zostanie on następnie zwrócony Pirelli przez tych zawodników, którzy zakwalifikowali się w TOP10 – pozostali będą tym samym dysponowali dodatkowym kompletem dostępnym do wykorzystania w trakcie niedzielnej rywalizacji. Zestaw miękkiej i pośredniej mieszanki pozostawiony zostanie do użytku w wyścigu.

Każdy z kierowców, po konsultacjach ze swoimi zespołami, będzie mógł dokonać dowolnego wyboru pozostałych dziesięciu zestawów, jakie następnie Pirelli dostarczy na tor.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kibic sribic, 11.12.2015 21:10[!]
Może ktoś wytłumaczyć mi akapity 3. i 4.? Mózg mi wywalił bluescreena jak próbowałem to zrozumieć.
ICEman, 11.12.2015 21:30[!]
F1 tak do 2004 - Tam wszystko było proste i przejrzyste. F1 2016 Borówa przez 20 wyścigów stara się wytłumaczyć Januszom przed TV zasady doboru opon na każde GP.
dxx91, 11.12.2015 21:32[!]
Czyli na wyścig będzie trzeba użyć supermiękką i jedną z dwóch pozostałych?
bartoszcze, 11.12.2015 21:54[!]
@dxx91
Nie. Supermiękkiej trzeba obowiązkowo użyć w Q3.
Oprócz tego trzeba w wyścigu użyć jednego kompletu miękkiego lub pośredniego ze wskazanych przez Pirelli.
dxx91, 12.12.2015 00:01[!]
@bartoszcze Powiem szczerze, że dalej nie ogarniam, podobnie jak kolega @kibic sribic widze bluescreena. Zbyt pokręcone to jest, przynajmniej dla mnie.
Lukas, 12.12.2015 08:34[!]
@dxx91 ale czego nie rozumiesz? :)
bartoszcze, 12.12.2015 08:45[!]
To brzmi strasznie skomplikowanie, ale w praktyce oznacza to duży luz strategiczny dla kierowcy przy zachowaniu pewnych ogólnych zasad:
a/ w wyścigu trzeba użyć dwóch rodzajów mieszanki (stary i dobrze znany wymóg),
b/ Pirelli każdemu kierowcy daje jeden komplet prime, jeden komplet option dwa wybrane przez siebie komplety i jeden komplet super-option
c/ dotychczas każdy musiał w wyścigu raz użyć prime i raz option, a teraz trzeba użyć jednego kompletu prime lub option z wskazanych przez Pirelli
d/ w pozostałym zakresie zawodnik ma swobodę (zawodnik, nie zespół, kierowcy mogą mieć kompletnie różne strategie w zespole) wyboru opon - jeden może pojechać cały wyścig na 1 prime i 1 superoption, drugi na 1 prime, 1 option, trzeci na 1 option i 3 superoption, ich sprawa, ich wybór
e/ zasada startu na oponach z Q2 obowiązuje - jest prawdopodobne, że wszyscy tam będą jechać na superoption, chyba że ktoś z góry się nastawi, że wejście do Q3 nie jest dla niego priorytetem, wtedy będą ciekawe manewry strategiczne o jakich zawsze marzyłem :)
f/ z tymi oponami na Q3 to jest w gruncie rzeczy tak jak teraz - jeden z kompletów option mógł być użyty tylko w Q3 jeśli zawodnik się zakwalifikował, albo w wyścigu jeśli się nie zakwalifikował, teraz różnica jest taka że ten komplet będzie superoption.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca