Może ktoś wytłumaczyć mi akapity 3. i 4.? Mózg mi wywalił bluescreena jak próbowałem to zrozumieć.
F1 tak do 2004 - Tam wszystko było proste i przejrzyste. F1 2016 Borówa przez 20 wyścigów stara się wytłumaczyć Januszom przed TV zasady doboru opon na każde GP.
Czyli na wyścig będzie trzeba użyć supermiękką i jedną z dwóch pozostałych?
@dxx91
Nie. Supermiękkiej trzeba obowiązkowo użyć w Q3.
Oprócz tego trzeba w wyścigu użyć jednego kompletu miękkiego lub pośredniego ze wskazanych przez Pirelli.
@bartoszcze Powiem szczerze, że dalej nie ogarniam, podobnie jak kolega @kibic sribic widze bluescreena. Zbyt pokręcone to jest, przynajmniej dla mnie.
@dxx91 ale czego nie rozumiesz? :)
To brzmi strasznie skomplikowanie, ale w praktyce oznacza to duży luz strategiczny dla kierowcy przy zachowaniu pewnych ogólnych zasad:
a/ w wyścigu trzeba użyć dwóch rodzajów mieszanki (stary i dobrze znany wymóg),
b/ Pirelli każdemu kierowcy daje jeden komplet prime, jeden komplet option dwa wybrane przez siebie komplety i jeden komplet super-option
c/ dotychczas każdy musiał w wyścigu raz użyć prime i raz option, a teraz trzeba użyć jednego kompletu prime lub option z wskazanych przez Pirelli
d/ w pozostałym zakresie zawodnik ma swobodę (zawodnik, nie zespół, kierowcy mogą mieć kompletnie różne strategie w zespole) wyboru opon - jeden może pojechać cały wyścig na 1 prime i 1 superoption, drugi na 1 prime, 1 option, trzeci na 1 option i 3 superoption, ich sprawa, ich wybór
e/ zasada startu na oponach z Q2 obowiązuje - jest prawdopodobne, że wszyscy tam będą jechać na superoption, chyba że ktoś z góry się nastawi, że wejście do Q3 nie jest dla niego priorytetem, wtedy będą ciekawe manewry strategiczne o jakich zawsze marzyłem :)
f/ z tymi oponami na Q3 to jest w gruncie rzeczy tak jak teraz - jeden z kompletów option mógł być użyty tylko w Q3 jeśli zawodnik się zakwalifikował, albo w wyścigu jeśli się nie zakwalifikował, teraz różnica jest taka że ten komplet będzie superoption.
|