F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Producenci rozważają wprowadzenie limitu 3 silników na sezon

W mediach pojawiły się doniesienia o propozycjach zmian w kwestii jednostek napędowych.
Nataniel Piórkowski, 15 grudnia 2015, wyświetlenia: 3572<< | lista | T- | T+ | >>

Według doniesień portalu motorsport.com, dążąc do obniżenia kosztów związanych z eksploatacją hybrydowych jednostek napędowych V6, producenci pragną wyjść z propozycją zmiany limitu silników dostępnych w sezonie dla każdego z kierowców z czterech do trzech.

Podczas posiedzenia Komisji Formuły 1, jakie odbyło się pod koniec listopada, producenci jednostek napędowych zobowiązali się do stworzenia propozycji zmian, jakie w ciągu kilku kolejnych lat pomogą zespołom klienckim walczyć ze znaczącym wzrostem kosztów. Plany Ferrari, Mercedesa, Hondy oraz Renault mają zostać zaprezentowane FIA najpóźniej do 15 stycznia.

Chociaż dyskusje nad propozycjami wciąż znajdują się we wczesnej fazie, wysoko postawione źródła informują, że skoncentrują się one na trzech kwestiach:

• Wydłużenie żywotności jednostek napędowych poprzez wprowadzenie limitu trzech silników na sezon dla każdego z kierowców (obecnie wynosi on cztery na sezon). Chociaż w perspektywie krótkoterminowej decyzja taka może doprowadzić do wzrostu obaw o niezawodność oraz zwiększenia wydatków, konieczność wytrzymania przez jednostkę aż siedmiu wyścigów wymusi dłuższe używanie mniej zaawansowanych materiałów, co w szerszej perspektywie przełoży się na znaczące zmniejszenie kosztów.

• Zamrożenie rozwoju części jednostek napędowych. Producenci uważają, że niektóre części jednostek V6 turbo osiągnęły już swoistą "dojrzałość" w procesie rozwojowym, więc wydawanie pieniędzy na ich dalsze ulepszanie nie może być już dłużej traktowane za powszechnie uzasadnioną praktykę.

• Stworzenie listy standardowych części, które mogą być pozyskiwane od jednego dostawcy. W skład proponowanego wykazu mogłyby wchodzić silnik-generator energii termicznej (MGU-H) oraz silnik-generator energii kinetycznej (MGU-K). Producenci ciągle jednak mieli pełną wolność w zarządzaniu innymi systemami elektrycznymi, mającymi wpływ na pracę jednostki napędowej.

Wprowadzenie takich zmian do przepisów może okazać się niemożliwe przed 2017 rokiem, w którym to FIA ma nadzieję na zmianę sytuacji silnikowej. Jednym z kluczowych czynników będzie więc to, czy organ zarządzający w ogóle zgodzi się na zaakceptowanie takiego opóźnienia lub – w mniej skrajnym scenariuszu – narzuci wymagania przyspieszenia prac nad finalizacją planu, dzięki którego realizacji będzie skłonny zrezygnować z pomysłu wprowadzenia do sportu niezależnego dostawcy silników.

Honda przeciwna rezygnacji z MGU-H

Podczas ostatniego posiedzenia Komisji F1, Mercedes, Ferrari oraz Renault miały zaproponować całkowitą rezygnację wykorzystywania kosztownego systemu MGU-H (silnik-generator energii termicznej). Idea ta nie zyskała jednak akceptacji, po tym jak ostry sprzeciw wyraziła Honda.

Odpowiadający za program japońskiego koncernu w F1 Yasuhisa Arai miał dać jasno do zrozumienia, że Honda zaangażowała się w serię Grand Prix aby rozwijać technologię hybrydową, a ewentualna rezygnacja z wykorzystywania MGU-H uczyniłaby dalsze pozostawanie w sporcie bezsensownym.

Ferrari broni rozwoju technologii hybrydowej

Podczas zorganizowanej w poniedziałek w Maranello świątecznej konferencji prasowej, dyrektor wykonawczy Fiat Chrysler Automobiles – Sergio Marchionne argumentował, że producenci zaangażowani w Formułę 1 powinni prowadzić dalszy rozwój technologii hybrydowych.

„Po tym wszystkim, co zostało zrobione w celu redukcji emisji, kiedy słyszymy o powrocie do wolnossących silników z mniej skomplikowanymi systemami hybrydowymi, to jest to naprawdę obraźliwe i stanowiłoby krok w tył. Podejmując w Paryżu konkretne decyzje, świat dokonał kroku naprzód, do którego musi się dostosować również Formuła 1” – powiedział Włoch odnosząc się do ustaleń szczytu klimatycznego, jaki w niedzielę zakończył się w stolicy Francji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pavlos Le Paul, 15.12.2015 17:38[!]
No nie. Chyba aż przez zimę się nie wyrobią że będą takie wytrzymałe jednostki.
rno2, 15.12.2015 17:44[!]
No ciekawe... taka Honda, która wybudowała fabrykę specjalnie na potrzeby F1 i która dostarcza silniki tylko McLarenowi, będzie produkować całe 6 silników rocznie. No, w porywach 8 wliczając silniki na testy.
Japończycy będą obłożeni robotą niczym personel lotniska w Radomiu...
Masio, 15.12.2015 17:53[!]
Może jeszcze w ogóle nie używać silników... (sarkazm)
Pawel, 15.12.2015 17:58[!]
@rno2
Jeśli będą tak samo awaryjne jak w tym sezonie to wyprodukują dla jednego zespołu więcej silników niż Ferrari dla wszystkich ;)
paymey852, 15.12.2015 18:14[!]
Panie Marchionne słabiutko, proponuje- jeden silnik i jedno tankowanie na cały sezon a co ratujmy świat
enstone, 15.12.2015 18:38[!]
Proponuje zawieszenie serialu pt. "Formuła 1" przełoży się na znaczące zmniejszenie kosztów, znaczące czyli 0.
bartoszcze, 15.12.2015 20:05[!]
Zasadnicze pytanie brzmi, co jeśli komuś trzy silniki nie wystarczą. Tegoroczne cyrki z karą za wymianę dwóch jednostek w trakcie jednego weekendu nie były dobrą reklamą.
Michal2_F1, 15.12.2015 20:21[!]
Dużo lepszą i skuteczniejszą metodą redukcji kosztów byłaby zmiana formuły silnikowej na tańszą, mniej skomplikowaną oraz przyjazną dla sportu. Tej żaby hybrydowej nie można galwanizować.
paymey852, 15.12.2015 20:38[!]
@bartoszcze dla hondy nie była to dobra reklama ale mercedes aż pękał z dumy mówiąc "patrzcie to nie takie proste ale my to potrafimy"
...
a mnie zastanawiało zawsze kto ponosi koszta za dodatkowe silniki itp
McL i puszki nie są biedni ale jak by trafiło na Lotus-Honda to kilka GP mogli by opuścić
Ambrozya, 15.12.2015 20:44[!]
A może jeden silnik na trzy sezony? Kto jest za?
Michal2_F1, 15.12.2015 20:57[!]
@Ambrozya - zero silników w aktualnej specyfikacji od 2017 roku :)
Saruto, 15.12.2015 21:32[!]
Będzie okazyjna cena dla prywaciarzy. 3 silniki za 50 milionów euro xd
Aeromis, 16.12.2015 01:04[!]
Kolejna próba umocnienia pozycji przez producentów silników i niedopuszczenia ewentualnej konkurencji, bo z takimi punktami chyba każdemu potencjalnemu producentowi by się odechciało. Standardowe części jako podpucha a zamrożenie rozwoju i wydłużenie żywotności aby być pewnym swojej pozycji. Tak to widzę.

@Saruto
[małym druczkiem] *w starej specyfikacji ;)
macieiii, 16.12.2015 01:13[!]
Jeśli tak zacząłby się sezon to rozwiązanie problemu wyglądałoby prozaicznie. Walka przez pierwsze 4-5 GP wielu zespołów, by po jakimś czasie dało się zauważyć słabnące jednostki wolnych zespołów a niewyżyłowane najszybszych (głównie Mercedesa). Połowa sezonu, kary za dodatkowe silniki, brak walki o mistrza pod koniec. Chyba że to pole manewru wykorzystałby inny producent, tyle że czasu już niewiele.

Cytat :
Wydłużenie żywotności jednostek napędowych poprzez wprowadzenie limitu trzech silników na sezon dla każdego z kierowców (obecnie wynosi on cztery na sezon). Chociaż w perspektywie krótkoterminowej decyzja taka może doprowadzić do wzrostu obaw o niezawodność oraz zwiększenia wydatków, konieczność wytrzymania przez jednostkę aż siedmiu wyścigów wymusi dłuższe używanie mniej zaawansowanych materiałów, co w szerszej perspektywie przełoży się na znaczące zmniejszenie kosztów.

ciekawe, czy sztuczne wymuszenie "mniej zaawansowanych materiałów nie poskutkowałoby przypadkiem zastosowanie droższych materiałów... dyrektywa mówiąca o oszczędzaniu nie dająca gwarancji...dużo ciekawsze jest zamrożenie "rozwiniętych części silnika, zawsze to mniejsze pole manewru by dalej odskakiwać
RY2N, 16.12.2015 06:17[!]
Cytat Michal2_F1 :
zero silników w aktualnej specyfikacji od 2017 roku :)

właśnie - zakazali by robić nowe silniki i trzeba by użyć tylko te co zostały - a wielu zespołom został spory zapas różnych V8, V10 i V12
Tatabasi, 16.12.2015 12:05[!]
Wydlużenie żywotnoście przez wprowadzenie limitu?

Yhy. A świstak siedzi i zawija je w te sreberka.
paymey852, 16.12.2015 16:00[!]
@Tatabasi ''wprowadzenie limitu'' czytaj jako zmniejszenie osiągów i wtedy zdanie ma sens.
christoff.w, 19.12.2015 13:57[!]
Jeden silnik na caly sezon, jak szalec to szalec! :D

ps; to juz jest zenujace- poraz pierwszy nie wiem czy bede ogladal cokolwiek w przyszly roku...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca