F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dennis: McLaren ciągle płaci za błędy z 2013 roku

Anglik uważa, że projekt nowego bolidu był wtedy kompletnym błędem.
Łukasz Godula, 17 grudnia 2015, wyświetlenia: 2199<< | lista | T- | T+ | >>
Ron Dennis uważa, że McLaren ciągle płaci cenę za błędy popełnione na początku 2013 roku przez ówczesne kierownictwo zespołu.

Podczas gdy problemy Hondy pozbawiły w tym roku szans na sukces ekipy z Woking, to wcześniejsze dwa lata również nie były udane i wszystko sprawia wrażenie, iż zespół jest w bardzo poważnym kryzysie. Według Dennisa całość sytuacji spowodowana jest błędami strategicznymi popełnionymi ponad dwa lata temu, gdy najpierw zdecydowano się porzucić projekt z 2012 roku na rzecz nowego bolidu, a później odrzucono opcję powrotu do starej konstrukcji.

Odnosząc się do problemów McLarena oraz tego czy mogły być spowodowane jednym wydarzeniem, Dennis odpowiedział: „Jest to raczej połączenie wielu czynników, nie chodzi tylko o jedną rzecz. McLaren nie miał zbyt udanego sezonu, ani ostatniego, ani poprzedniego, jednak szybko można zapomnieć na jak wysokim poziomie byliśmy wcześniej”.

Anglik dodaje: „Czasami kompas zaczyna pokazywać złą drogę, wybierasz wtedy nieodpowiednią ścieżkę rozwoju aerodynamiki i jesteś ugotowany. Jeśli budujesz bolid i u jego podstaw leży fundamentalna słabość, to niewiarygodnie trudno wyjść z takiej sytuacji”.

„Gdy kończyliśmy sezon 2012, to z Abu Zabi wyjeżdżaliśmy ze zdecydowanie najszybszym bolidem. Regulacje się nie zmieniły, więc złą decyzją było budowanie nowej konstrukcji na kolejny rok. Kolejną złą decyzją było odrzucenie możliwości szybkiego powrotu do bolidu z 2012 roku od pierwszego Grand Prix. To był właśnie ważny punkt, w którym nasza firma popełniła błąd. Powinniśmy byli wrócić do poprzedniego bolidu, a później rozwijać go. Wtedy byśmy nie przegrywali, zamiast stale szukać czegoś, co było u podstaw niemożliwe”.

Radykalny projekt McLarena na 2013 rok był dotknięty znacznymi problemami z aerodynamiką i pomimo rozważania powrotu do wcześniejszego samochodu, postanowiono rozwijać nową konstrukcję. Od tego czasu zespół nie wygrał ani jednego wyścigu.

Dennis broni decyzji o wyborze Hondy

Pomimo faktu, że sezon 2015 był jednym z najgorszych w historii McLarena. Dennis w dalszym ciągu jest przekonany, że partnerstwo z Hondą jest kluczowe, by odnieść długoterminowy sukces.

„To był trudny rok, ale nie powiedziałbym, że tragiczny” – twierdzi Dennis. „Wszyscy w zespole są przekonani, że do wygrywania potrzebne jest 100 procentowe wsparcie jednego z czterech producentów silników. Mamy niezwykłe szczęście, że posiadamy takie wsparcie od Hondy. Oczywiście jest to wyzwanie i nie powiem, że w całości oni są za nie odpowiedzialni, ponieważ jesteśmy jednym zespołem, ale podchodzimy do tego sezonu bardzo analitycznie”.

„Wiemy gdzie się znajdujemy i jesteśmy dość pewni tego, gdzie będziemy na początku przyszłego sezonu. Musimy po prostu się skupić, przyjąć krytykę i pracować nieco mocniej. Ale zdecydowanie idziemy w dobrą stronę, zarówno na hamowniach w Japonii, jak w tunelu aerodynamicznym i tak dalej. Jesteśmy bardzo skoncentrowani, by poprawić osiągi” – zakończył Anglik.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.12.2022  Brown: McLaren był sparaliżowany brakiem zaufania
07.04.2020  Ron Dennis wspiera brytyjską służbę zdrowia
04.10.2019  Dennis poprosił Brawn GP o poufne dane na temat bolidu z 2009 roku
30.06.2017  Ron Dennis sprzedał swoje udziały w McLarenie
13.04.2017  Alonso nie sądzi, by Ron Dennis pozwolił mu na start w Indy 500
Tagi:
McLaren
Dennis R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
grzesiekf, 17.12.2015 13:54[!]
Czy wtedy (przed sezonem 2013) szefem aerodynamiki nie był Polak?
Lukas, 17.12.2015 15:11[!]
Z którym jest wywiad u Mikołaja - polecamy :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca