|
|
|
|
|
|
Ericsson: Stres prowadził do błędów |
Szwed ujawnia powody słabej formy z początku sezonu. |
|
•Łukasz Godula, 20 grudnia 2015, wyświetlenia: 1225 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Marcus Ericsson zdradził, że był zestresowany poziomem swoich osiągów z Sauberem na początku sezonu 2015, co prowadziło co popełniania błędów.
Sauber posiadał bolid, który mógł walczyć o punkty w pierwszych grand prix, zanim rywale poprawili swoje konstrukcje, jednak Szwed zdobył o 11 punktów mniej w początkowych rundach od swojego partnera zespołowego, Felipe Nasra. Ericsson przyznał, że jego pewność siebie osłabła po ciężkim roku z Caterhamem, co doprowadziło do zbyt usilnych starań w zaimponowaniu nowemu pracodawcy.
„Przyszedłem do zespołu po ciężkim roku z Caterhamem, gdzie zazwyczaj był na tyle i pomimo, że nikt ciężko to przyznać, naprawdę szkodziło to mojej pewności siebie” – ujawnił Ericsson. „Gdy spędzisz cały rok na tyle stawki, jest dość ciężko i myślę, że przejście do Saubera było dla mnie duża zmianą i dużym krokiem. Na początku za każdym razem gdy byłem na torze chciałem pokazać co potrafię i myślę, że przesadziłem. Za mocno naciskałem, byłem nieco zbyt zestresowany. Gdy nie byłem przed moim partnerem, to stresowałem się i cisnąłem jeszcze mocniej następnym razem. To było jak efekt kuli śnieżnej”.
Ericsson powiedział, że poradził sobie z problemem w okolicach GP Kanady i zmienił swoje podejście. „Usiadłem i porozmawiałem z bliskimi osobami jakoś w okolicy Kanady i postaraliśmy się popatrzeć na całość szerzej, co idzie dobrze, a co idzie źle” – stwierdził Szwed. „Zdecydowaliśmy razem, że moje podejście, zwłaszcza na początku roku nie było dobre. Mamy trzy sesje treningowe, by przygotować się do kwalifikacji i wyścigu, jednak nie dostaje się za nie punktów. Myślę, że to było złe w mojej mentalności na początku roku”.
„Za każdym razem chciałem pokazać co potrafię, ale gdy zmieniłem podejście, to skupiałem się bardziej na tym, czy jestem gotowy na kwalifikacje i wyścig, a nie na porównaniu czasów do innych. Bardziej skupiłem się na sobie i dopracowaniu ustawień. Tak więc gdy nadchodziły kwalifikacje, byłem pewny, że samochód będzie się dobrze prowadził. To była dla mnie największa zmiana i nagle poczułem się zdecydowanie spokojniejszy”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|