F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Newey: Mercedes i Ferrari kontrolują Formułę 1

Inżynier Red Bulla ma nadzieję, że FIA zajmie się rozwiązaniem patowej sytuacji sportu.
Nataniel Piórkowski, 21 grudnia 2015, wyświetlenia: 1953<< | lista | T- | T+ | >>


Zdaniem dyrektora technicznego Red Bulla – Adriana Neweya, w obecnej sytuacji wyłącznie Mercedes i Ferrari dysponują szansą rywalizacji o tytuły mistrzowskie.

W ostatnim czasie Newey ograniczył swoje zaangażowanie w pracę dla stajni z Milton Keynes, skupiając się na innych projektach, takich jak pomoc ekipie Ben Ainslie Racing, planującej start w Regatach o Puchar Ameryki. Anglik nie ukrywa, że jest niezadowolony z tego, jak na chwilę obecną wygląda układ sił w F1 i jak dużą przewagę nad resztą stawki osiągnęły dwa największe zespoły.

„Formuła 1 jest zdominowana przez silniki. To niezdrowa sytuacja. Przepisy w kwestii podwozia są bardzo restrykcyjne, ale na płaszczyźnie jednostek napędowych istnieje pole do eksperymentowania. Znaleźliśmy się w sytuacji, w której jedynie Mercedes i Ferrari są wystarczająco mocne, aby zdobywać mistrzostwo świata. Koniec końców kontrolują sport. Mam nadzieję, że FIA przejmie nad tym kontrolę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
01.05.2024  Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a
01.05.2024  Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"
Tagi:
Newey A.
FIA
Przepisy
Mercedes
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Aeromis, 22.12.2015 18:01[!]
@Michal2_F1
Ależ oczywiście, tak samo jak to robiło wcześniej Ferrari czy Mercedes, ale tu nie chodzi o RBR.


@SirKamil
Cytat :
Pisanie o kontroli producentów silników nad F1 jest merytorycznym wypaczeniem faktów, ma skandalizować.
A twoja opinia ma odwracać kota ogonem, ale w żaden sposób nie zmienia faktu że F1 jest kontrolowana przez producentów silników. Oczywiście kto finalnie podejmuje decyzja kto jaki silnik dostaje jest już czymś czego trudno rozstrzygnąć, ale jest faktem którego dezawuowanie które usiłujesz przeprowadzić stawiając obok takie wyrazy jak "skandal i sensacja" i grube literki wynika jedynie udawanie nierozumienia problemu.

Cytat :
Za najbardziej wpływowych uczestników mistrzostw świata F1, należy uznać konstruktów, rywalizujących w mistrzostwach świata konstruktorów
Kolejna manipulacja, bo nie mamy mistrzostw konstruktorów silników a to oni są najbardziej wpływowi.
SirKamil, 22.12.2015 18:48[!]
Silnik jest tylka jednym z wielu elementów bolidu. Tak jak skrzynia biegów, wahacz, piasta czy pałąk bezpieczeństwa. Nie ma w F1 niczego takiego jak niezależni producenci silników sami sobie z własną polityką. To tylko komórki organizacyjne podległe konstruktorom, stworzone wyłącznie na potrzeby konstruktor, uczestnika mistrzostw świata.

Tak, układ sił jaki panuje w Mistrzostwach Świata Formuły 1, w Mistrzostwach Świata Konstruktorów, w największym stopniu zależy od konstruktorów, od pracy jaką wykonali aby osiągnąć taki czy inny poziom konkurencyjności swoich produktów. Trzeba sobie to wyraźnie powiedzieć, na szczęście.
Aeromis, 22.12.2015 23:09[!]
@SirKamil
Musze to tobie wyraźnie powiedzieć, że dowiedziałem się od Ciebie iż pałąk bezpieczeństwa Mercedesa daje mu +25km/h więcej niż u Hondy. Genialne. Więcej wiedzieć już nie muszę.
Michal2_F1, 22.12.2015 23:53[!]
@Aeromis
O czym ty piszesz w ogóle? <facepalm>
Aeromis, 23.12.2015 00:13[!]
@Michal2_F1
Przejaskrawiłem jedno (pałąk) ripostując próbę zbagatelizowania czegoś innego (silnik). <facepalm>

Chyba że chodzi o poprzednie, ale nie powinno byc to niezrozumiałe...
Cytat Michal2_F1 :
Moja opinia jest taka, że Red Bull próbuje wykorzystać negatywny obraz aktualnej F1 wśród fanów by pod tym pretekstem sforsować korzystne dla nich zmiany.

Cytat Aeromis :
Ależ oczywiście, tak samo jak to robiło wcześniej Ferrari czy Mercedes, ale tu nie chodzi o RBR.
Co znaczy że zgadzam sie z tobą, ale nie widzę w tym nic niezwykłego. Merc to robił w kontekście opon, a Ferrari w kontekście dużego wpływu aero kilka lat wcześniej.
jednooki_cyklop, 23.12.2015 11:03[!]
@SirKamil
Manor, Force India, czy Sauber w żadnym stopniu nie kontrolują F1, więc wrzucanie takich zespołów do jednego worka z Ferrari i Mercedesem to jest dopiero manipulacja. A czym się różnią od siebie ci konstruktorzy? Ci drudzy produkują silniki.

Czyli twoja definicja powinna wyglądać tak: układ sił, jaki panuje w Mistrzostwach Świata Formuły 1, w Mistrzostwach Świata Konstruktorów, w największym stopniu zależy od konstruktorów, którzy stworzyli najlepsze silniki.
I wszystko byłoby ok, ale niestety ów nie mają wpływu jedynie na swoje pozycje, ale również na konkurencyjność konstruktorów, którzy akurat silników nie produkują.
SirKamil, 23.12.2015 15:48[!]
1. To oryginalne brzmienie mojego wpisu:
Cytat :
Za najbardziej wpływowych uczestników mistrzostw świata F1, należy uznać konstruktów, rywalizujących w mistrzostwach świata konstruktorów, którzy poza podwoziem, produkują również własne silniki.


2. "I wszystko byłoby ok, ale niestety ów nie mają wpływu jedynie na swoje pozycje, ale również na konkurencyjność konstruktorów, którzy akurat silników nie produkują."

Wszystko JEST ok, ponieważ nikt nikomu nie zakazuje produkcji silników. Silniki aktualnym producentom silników nie spadły z nieba. To produkty, wynik końcowy długich, pracochłonnych, zasobochłonnych i niezykle kosztownych procesów organizacyjnych i technologicznych, które co więcej wcale a wcale nie dawały gwarancji powodzenia.

Przepraszam, jeśli zabrzmi to nazbyt ostro, ale wielu z Was dało zrobić sobie wodę z mózgu przez redbulowską retorykę.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca