F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ericsson: Nowy format czasówki ogranicza szanse mniejszych zespołów

"Różnice pomiędzy mniejszymi a większymi zespołami stają się jeszcze większe".
Nataniel Piórkowski, 1 kwietnia 2016, wyświetlenia: 427<< | lista | T- | T+ | >>


Według Marcusa Ericssona małe zespoły Formuły 1 są poszkodowane poprzez wprowadzenie nowego formatu kwalifikacji i nie mają żadnych szans, aby toczyć walkę o wyższe lokaty.

Kierowca Saubera przyznał, że nowe przepisy dotyczące czasówki uniemożliwiają mniejszym ekipom walkę o miejsca w pierwszej połowie stawki, ponieważ ze względu na niezwykle zaciętą rywalizację na etapie pierwszego i drugiego bloku czasówki, kierowcy szybko zużywają dostępne ogumienie.

„Wydaje mi się, że rok temu w Chinach, byłem bardzo blisko odpadnięcia z kwalifikacji już po Q1, ale dzięki ostatniemu okrążeniu awansowałem do Q2. Później w Q2 wykręciłem perfekcyjne kółko, poprzez które wskoczyłem do Q3. Teraz, z uwagi na nowy format, jeśli jesteś małym zespołem walczącym o pozycję piętnastą lub będącą w jej okolicach, jesteś skończony. Nie możesz sprawić niespodzianki, pojechać perfekcyjnego okrążenia w Q2, bo nie masz już na to opon” – powiedział.

„Dla mnie to jeden z problemów – większe zespoły mogą pokonać perfekcyjne okrążenia w Q1 i później cały czas siedzieć w garażu. Sądzę, że różnice pomiędzy mniejszymi a większymi zespołami stają się dzięki temu formatowi jeszcze większe. Nie sądzę, by takie były zamiary, kiedy decydowano się na wprowadzenie nowych przepisów. Poszliśmy w odwrotnym kierunku” – tłumaczył 25-latek.

Ericsson, który zakończył kwalifikacje w Melbourne z szesnastym czasem zdradził jednak, że pierwsze zetknięcie się z nową procedurą czasówki nie było wcale takie złe. „Po pierwsze kwalifikacje były dużo bardziej stresujące, ponieważ w ciągu ośmiu minut na torze musieliśmy trzy razy zmieniać opony”.

„To było dużo bardziej stresujące doświadczenie. Nie ma czasu, aby rzucić okiem na dane, ponieważ trzeba stale być na torze. Pokonujesz jedno okrążenie, później prosto do boksów, bum, pit stop, nowe opony i wracasz do walki. Jako kierowca nie wiedziałem tak naprawdę co się dzieje. Starałem się tylko o jak najlepsze kółko, później zjeżdżałem do alei serwisowej, kolejne okrążenie, znowu postój. Pod koniec Q1 brakowało mi już tchu. Było całkiem sporo zabawy, ale problem polega na tym, że dla małych zespołów jest to bardzo niekorzystny format” – przekonywał Szwed podczas spotkania z mediami.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2021  Ericsson: Tsunoda zachowuje się jak dziecko
29.08.2019  Raikkonen doznał kontuzji mięśniowej przed GP Belgii
29.08.2019  Ericsson może wystartować w Belgii za Kimiego Raikkonena
29.08.2019  Racer.com: Ericsson wystartuje z Alfą Romeo w GP Belgii
08.07.2019  Ericsson: Powrót do Formuły 1 nie jest moim priorytetem
Tagi:
Ericsson M.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca