F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi #7 triumfuje w pierwszym tegorocznym wyścigu WEC

Na drodze do zwycięstwa Porsche #2 stanęła pęknięta opona.
Nataniel Piórkowski, 17 kwietnia 2016, wyświetlenia: 1910<< | lista | T- | T+ | >>

Audi #7 za kierownicą którego zasiadają Andre Lotterer, Benoit Treluyer oraz Marcel Fassler odniosło zwycięstwo w pierwszej tegorocznej eliminacji WEC – 6-godzinnym wyścigu na Silverstone.

Audi R18 zakończyło emocjonujące zmagania z przewagą 46 sekund nad Porsche 919 Hybrid #2 Romaina Dumasa, Marca Lieba i Neela Janiego, którzy stracili szansę na wygraną wskutek przebicia opony i nieplanowanego postoju w samej końcówce rywalizacji.

Krótko po rozpoczęciu trzeciej godziny rywalizacji z wyścigu odpadło Porsche #1, po tym jak siedzący za jego sterami Brandon Hartley zderzył się ze startującym w klasie GTE-Am Porsche Michaela Wainwrighta. Do dramatycznie wyglądającego incydentu doszło w okolicach zakrętu Village. Niedługo po tym w Audi #8 kierowanym przez Lucasa di Grassiego, awarii uległ system hybrydowy.

Podczas rozmowy z mediami Hartley powiedział: „Czuję rozczarowanie. Samochód spisywał się świetnie, a Mark pojechał doskonały pierwszy stint. Kiedy przejąłem stery wszystko było w porządku. Utrzymywaliśmy prowadzenie i komfortową przewagę nad rywalami. Nie czułem żadnej presji, dobrze radziłem sobie z wyprzedzaniem wolniejszych samochodów. Kiedy próbowałem uporać się po zewnętrznej z samochodem GT, co jest dość zwyczajne w tym zakręcie, jego kierowca mnie nie zauważył i nie ustąpił miejsca na torze. Nie chcę kogokolwiek obwiniać. To był naprawdę szokujący moment. Szkoda, że tak się stało”.

Na pechu dwójki faworytów skorzystała Toyota, zapewniając sobie miejsce na najniższym stopniu podium ze swoim modelem TS050 Hybrid z Mike'em Conwayem, Stephanem Sarrzinem i Kamuim Kobayashim. Na mecie niedzielnego wyścigu załoga #8 straciła jednak do zwycięzcy ponad jedno okrążenie. W grze o trzecie miejsce liczył się także drugi z samochodów japońskiego producenta – na drodze do sukcesu stanęła mu jednak przebita opona. Elementy uszkodzonego nadwozia rozsypały się po torze, doprowadzając dyrekcję wyścigu do podjęcia decyzji o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa.

Czwarte i piąte miejsce zajęły Rebelliony: R-One #12 odnotował stratę dziesięciu, a jego siostrzana #13 dwunastu okrążeń do zwycięzcy. ByKolles CLM mierzył się ze sporymi problemami technicznymi, kończąc zmagania 12 okrążeń za dwoma wspomnianymi wcześniej szwajcarskimi prototypami.

W klasie LMP2 najlepsza okazała się debiutująca w WEC ekipa RGR Sport by Monard Ligier #43 z Filipe Albuquerquem, Bruno Senną i Ricciardo Gonzalezem. Ferrari zdominowało z kolei rywalizację GTE-Pro, dowożąc do mety zwycięstwo z ekipą #71 w skład której wchodzili Davide Rigon i Sam Bird. Za włosko-brytyjskim duetem uplasowało "488" Gianmarii Bruni i Jamesa Calado. Triumf w klasie GTE-Am przypadł w udziale Ferrari 83 Emmanuela Collarda, Ruiego Aguasa i Francoisa Perrodo.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
15.09.2023  Media: Schumacher prowadzi rozmowy z Alpine ws. startów w WEC
03.02.2023  Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC
Tagi:
WEC
Audi
Porsche

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 17.04.2016 21:11[!]
Idiotyczna decyzja A.C.O, która poniekąd "nakazała", aby prototypy LMP1 HY (Audi, Porsche, Toyota) korzystały z barw: czerwonych, białych, czarnych lub szarych w dowolnych konfiguracjach .....
Teraz to nie wiadomo, który to prototyp jest pokazywany zwłaszcza przy zachodzie słońca, dodatkowo czerwone barwy ma Rebellion + zespoły z LMP2.
TommyYse, 17.04.2016 21:32[!]
@enstone
Możesz rozwinąć, bo nie siedzę w temacie WEC? Chodzi mi o ten "nakazujący" przepis.
enstone, 17.04.2016 22:02[!]
Taką informację przekazał jeden z komentatorów na Eurosporcie dzisiaj podczas relacji.
razOn, 18.04.2016 06:11[!]
To prawda. Chora decyzja. Nawet Bernie zapewne by na to nie wpadł. W poprzednich latach tak bardzo cieszyła barwna róźnorodność (3 samochody Porsche - 3 motywy kolorystyczne). No i Toyota, która poniekąd dla wielu zastąpiła Peugeota.
Witekb, 18.04.2016 09:50[!]
Audi zdyskwalifikowane z powodu nieregulaminowej plyty podlogowej !!!
Gzehoo92, 18.04.2016 10:19[!]
No to Rebellion wskakuje na podium, ale jazda :)

Kiedy po raz ostatni niefabryczny prototyp stanął na podium w WEC?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca