A mi sie podobały postoje z tankowaniem... :) Teraz w sumie 2-3 sekundy i w drogę. Wtedy wiecej paliwa, mniej, jakieś inne taktyki. Jakby jeszcze 3 rodzaje opon byly wtedy dostepne. Znieść limit 100kg, to znqczy ile by chcieli wlać? 110 czy 200? Bo coś mi się zdaje , że nie obędzie sie bez zmian w bolidach.
No, w końcu ktoś ze świadka F1 chce zmienić lub znieść ten idiotyczny limit przepływu paliwa. Jestem jak najbardziej za zniesieniem limitu, a najlepiej to przywrócić tankowanie.
A co, po zlikwidowaniu tej zasady nagle się nie będzie zarządzało ilością paliwa (czyt. oszczędzało)? BS
Czyli Renault oficjalnie nie jest w stanie zbudować silnika dorównującego Mercedesowi i Ferrari, a w dodatku zaczyna im się tyłek palić bo Honda jednak nadgania. Problem tylko w tym, że po zniesieniu limitu paliwa cała reszta także przyspieszy
@enstone.
Może czegoś nie zrozumiałem z tego tekstu, ale chodzi tylko o zniesienie limitu 100 kg paliwa na wyścig, a nie o zniesienie limitu przepływu, a to z raczej wielkiej różnicy nie zrobi, bo i tak moc silników specjalnie nie wzrośnie.
@gumek73 Limit przeplywu... paliwo wyczerpaloby się w trakcie wyscigu. Czyli: chwilowe spalanie przewyższa średnią. Tak to wyglada w skrócie. Moc wzrosnie czy nie, ale bedzie wykorzystywana plynniej, bez oszczędzania. Ma to sens.
Jak ktoś zaleje 130 kg to będzie o 30kg cięższy i tyle będzie rumakowania. Problem dotyczy niektórych wyścigów, w których 100 kg może nie wystarczyć, bo i tak było na styk.
@bartoszcze Tu jestes w dużym błędzie. Te 30kg paliwa to kilka procent masy bolidu, a może chodzic o mniej. A moc może wzrosnąć naprawde sporo. Poza tym 30 jest na poczatku wyscigu. Z czasem coraz mniej. Sugerujesz że auto nieco ciezsze, bedzie zawsze wolniejsze, bez wzgledu na moc osiagana przez jego silnik.
@marios76.
Nawiązuję tylko do artykułu, a tam jak byk stoi, że chodzi o limit 100 kg paliwa na wyścig, a nie o limit chwilowego przepływu paliwa.
@marios76
Mogę się tylko zdziwić, że nie pojmujesz znaczenia 30 kg różnicy masy bolidu (liczba była dość przykładowa, taka żeby na pewno była znacząca), skoro zespoły leją i 90 kg, jeśli uważają że wystarczy na wyścig.
@marios76 Jeśli przyjmuje się, ze każdy kilogram paliwa to strata ok 0,03 sekundy na okrążeniu (+/- w zależności od toru), to twoje przykładowe 30 kg, może zwolnić bolid o niemalże sekundę na kółku. Więc jeśli ktoś tu jest w błędzie, to raczej nie bartoszcze.
|