F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły przedyskutują ideę zniesienia limitu 100 kg paliwa na wyścig

Orędownikiem wprowadzenia takiej zmiany w przepisach jest Cyril Abiteboul.
Nataniel Piórkowski, 22 kwietnia 2016, wyświetlenia: 1648<< | lista | T- | T+ | >>


Zespoły Formuły 1 przedyskutują propozycję zniesienia limitu 100 kilogramów paliwa na wyścig, pragnąc zażegnać obawy co do tego, iż po wprowadzeniu nowych przepisów technicznych kierowcy nie będą mogli wykorzystywać pełnego potencjału swoich bolidów.

Członkowie Grupy Strategicznej oraz Komisji Formuły 1 spotkają się w nadchodzący wtorek w Biggin Hill, aby podjąć decyzje dotyczące zmian w przepisach na 2017 rok, które mają zaowocować poprawą tempa samochodów od 3 do 5 sekund na pojedynczym okrążeniu.

Podczas gdy porozumienie w kwestiach aerodynamiki udało osiągnąć się już wcześniej (teraz może zaprzepaścić je przeprowadzone nagle głosowanie w obu gremiach), władze sportu nadal muszą ustalić wiele pobocznych kwestii. Źródła portalu motrsport.com informują, że w agendzie wtorkowych spotkań znajdzie się kwestia zarządzania przez kierowców zużyciem paliwa.

Już zimą pojawiały się głosy mówiące o tym, iż jeśli zostaną wprowadzone poważne zmiany w przepisach, a jednocześnie nie uda się znieść limitu stu kilogramów paliwa na wyścig, kierowcy nie będą w stanie wykorzystywać maksymalnych osiągów swoich konstrukcji.

Zdaniem dyrektora zarządzającego Renault Sport F1 – Cyrila Abiteboula, sport powinien dążyć do zniesienia limitu. „Prawdę mówiąc zarządzanie paliwem odgrywało pewną rolę nawet w erze silników V8, jako część taktyki, optymalizacji czasów okrążeń, czasu trwania wyścigu. Całkowicie zniósłbym limit paliwa, dzięki czemu udałoby się nam pozbyć wszystkich negatywnych komentarzy, względem fantastycznej nowej technologii. Wykonaliśmy fantastyczną pracę ograniczając zużycie paliwa o 30-40%, ale cała ta fantastyczna wiadomość jest niszczona przez limit paliwa na wyścig. Przez to ludzie myślą, że rzeczywiście w Formule 1 chodzi teraz wyłącznie o zarządzanie paliwem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 22.04.2016 17:40[!]
A mi sie podobały postoje z tankowaniem... :) Teraz w sumie 2-3 sekundy i w drogę. Wtedy wiecej paliwa, mniej, jakieś inne taktyki. Jakby jeszcze 3 rodzaje opon byly wtedy dostepne. Znieść limit 100kg, to znqczy ile by chcieli wlać? 110 czy 200? Bo coś mi się zdaje , że nie obędzie sie bez zmian w bolidach.
enstone, 22.04.2016 21:12[!]
No, w końcu ktoś ze świadka F1 chce zmienić lub znieść ten idiotyczny limit przepływu paliwa. Jestem jak najbardziej za zniesieniem limitu, a najlepiej to przywrócić tankowanie.
Shaitan, 22.04.2016 21:23[!]
A co, po zlikwidowaniu tej zasady nagle się nie będzie zarządzało ilością paliwa (czyt. oszczędzało)? BS
benethor, 22.04.2016 21:45[!]
Czyli Renault oficjalnie nie jest w stanie zbudować silnika dorównującego Mercedesowi i Ferrari, a w dodatku zaczyna im się tyłek palić bo Honda jednak nadgania. Problem tylko w tym, że po zniesieniu limitu paliwa cała reszta także przyspieszy
gumek73, 22.04.2016 21:51[!]
@enstone.
Może czegoś nie zrozumiałem z tego tekstu, ale chodzi tylko o zniesienie limitu 100 kg paliwa na wyścig, a nie o zniesienie limitu przepływu, a to z raczej wielkiej różnicy nie zrobi, bo i tak moc silników specjalnie nie wzrośnie.
marios76, 22.04.2016 23:00[!]
@gumek73 Limit przeplywu... paliwo wyczerpaloby się w trakcie wyscigu. Czyli: chwilowe spalanie przewyższa średnią. Tak to wyglada w skrócie. Moc wzrosnie czy nie, ale bedzie wykorzystywana plynniej, bez oszczędzania. Ma to sens.
bartoszcze, 22.04.2016 23:02[!]
Jak ktoś zaleje 130 kg to będzie o 30kg cięższy i tyle będzie rumakowania. Problem dotyczy niektórych wyścigów, w których 100 kg może nie wystarczyć, bo i tak było na styk.
marios76, 22.04.2016 23:08[!]
@bartoszcze Tu jestes w dużym błędzie. Te 30kg paliwa to kilka procent masy bolidu, a może chodzic o mniej. A moc może wzrosnąć naprawde sporo. Poza tym 30 jest na poczatku wyscigu. Z czasem coraz mniej. Sugerujesz że auto nieco ciezsze, bedzie zawsze wolniejsze, bez wzgledu na moc osiagana przez jego silnik.
gumek73, 22.04.2016 23:26[!]
@marios76.
Nawiązuję tylko do artykułu, a tam jak byk stoi, że chodzi o limit 100 kg paliwa na wyścig, a nie o limit chwilowego przepływu paliwa.
bartoszcze, 23.04.2016 08:03[!]
@marios76
Mogę się tylko zdziwić, że nie pojmujesz znaczenia 30 kg różnicy masy bolidu (liczba była dość przykładowa, taka żeby na pewno była znacząca), skoro zespoły leją i 90 kg, jeśli uważają że wystarczy na wyścig.
Phobos, 23.04.2016 13:46[!]
@marios76 Jeśli przyjmuje się, ze każdy kilogram paliwa to strata ok 0,03 sekundy na okrążeniu (+/- w zależności od toru), to twoje przykładowe 30 kg, może zwolnić bolid o niemalże sekundę na kółku. Więc jeśli ktoś tu jest w błędzie, to raczej nie bartoszcze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca