F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Arrivabene: Ferrari było w Szanghaju bardzo blisko Mercedesa

Według wyliczeń włoskich inżynierów różnica między oboma zespołami wynosiła 0,1s na okrążeniu.
Nataniel Piórkowski, 23 kwietnia 2016, wyświetlenia: 1622<< | lista | T- | T+ | >>


Według wyliczeń inżynierów podczas Grand Prix Chin różnica pomiędzy Ferrari i Mercedesem wynosiła zaledwie 0,1 sekundy na okrążeniu – zdradził Maurizio Arrivabene.

Szef Scuderii sądzi, że podczas weekendu w Szanghaju jego zespół stał przed olbrzymią szansą pokrzyżowania szyków stajni z Brackley, jednak z uwagi na błędy popełnione podczas kwalifikacji i niefortunną kolizję do jakiej doszło krótko po starcie rywalizacji, Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen nie byli w stanie zaprezentować pełnego potencjału konstrukcji SF16-H.

„W trakcie kwalifikacji mogliśmy celować w pole position. Według naszych kalkulacji, uważaliśmy, że tracimy do Mercedesa 0,1 sekundy. To różnica, która przy szczególnym wysiłku ze strony kierowców może być zredukowana do zera. Niestety tak się nie stało” – analizował Włoch.

„Kimi i Seb robią co tylko mogą, regularnie pojawiają się w fabryce w Maranello i spędzają dużo czasu ze swoimi inżynierami. W czasówce popełniliśmy błędy, ale podczas wyścigu wszystko poszło tak, jak powinno. Widzieliśmy, że Seb jechał jak z nut, wyprzedził nawet dwa bolidy na wjeździe do alei serwisowej. Pokazał, że jego pensja jest wyższa od tej, jaką dostaje Carlos Sainz” – dodał.

Od samego początku sezonu Ferrari zmaga się z problemami z niezawodnością – były dyrektor koncernu Philip Morris przyznaje, że awarie do jakich dochodziło w Melbourne i Bahrajnie są ceną, jaką zespół poniósł za wysilone dążenia do poprawy osiągów. „Sam bolid jest bardzo dobry. Kiedy projektowaliśmy konstrukcję na 2016 rok, mieliśmy do wyboru dwie opcje: iść w stronę poprawy niezawodności lub pracować nad osiągami. Musieliśmy odrabiać starty do Mercedesa, więc wybraliśmy tą drugą. Widzimy, że Mercedes poszedł w kierunku śrubowania niezawodności, ale oczywiście wiedzieliśmy, że skupiając się na czystych osiągach musimy brać pod uwagę pewne ryzyko”.

„W Chinach ważne było odszukanie niezawodności i po zakończeniu wyścigu wszyscy poczuliśmy wielką ulgę. Było to dla nas niesamowicie istotna kwestia. Dobrze wiemy, że osiągnęliśmy duże postępy pod względem osiągów. Mercedes to najsilniejszy zespół Formuły 1 ostatniej dekady. Żeby ich pokonać trzeba podejmować pewne ryzyko” – podkreślił Arrivabene.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe
09.05.2024  Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli
08.05.2024  Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano
07.05.2024  Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
Tagi:
Ferrari
Arrivabene M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 23.04.2016 14:26[!]
Skoro Vettel tracił po 0,1 sek na okrążeniu a w wyścigu stracił 37,7 sekund, to GP Chin trwało 377 okrążeń, wedle moich współmiernie żartobliwych...
Cytat Arrivabene :
kalkulacji
serekms, 23.04.2016 16:10[!]
@Aeromis
Nie kompromituj się człowieku. Rosberg miał czysty tor, a Seb i Kimi cały wyścig mieli kogoś przed sobą i ciągle musieli wyprzedzać inne bolidy.
rimaro, 23.04.2016 16:37[!]
Po za tym jest tu mowa o 'czystym tempie na jednym okrązeniu' więc cały wyścig się nie zalicza.
mich909090, 23.04.2016 17:16[!]
Ciekawe czy jedno PP chociaż Mercowi zabiorą ;)
W zeszłym sezonie mieli już zwycięstwo w Malezji, a teraz srebrni nic nie zepsuli i co? Zero.
Phobos, 23.04.2016 17:36[!]
Niektórzy nie wyczuliby ironii, nawet gdyby ich w doopę kopnęła.
Kamikadze2000, 23.04.2016 17:50[!]
Chyba tylko w kwalifikacjach. ;)

Ale chciałbym w to wierzyć... i ujrzeć w Rosji dwa czerwone bolidy na czele. :))
Aeromis, 23.04.2016 18:35[!]
@serekms
Cytat :
Seb i Kimi cały wyścig mieli kogoś przed sobą i ciągle musieli wyprzedzać inne bolidy.
Pijackie brednie http://www.f1wm.p...mp;nr=3&dzial=29 zaznacz ROS i VET. Lepiej już nie pij. Prawie 2/3 wyścigu to wystarczająco żeby ocenić tempo.
macieiii, 23.04.2016 19:31[!]
Jak Hamilton ma uszkodzony bolid a Rosberg kontroluje tempo i oszczędza silnik to Ferrari może być nawet szybsze...
mich909090, 23.04.2016 19:41[!]
Nie oszukujmy się. Mercedes z palcem w nosie zrobi trzeciego majstra. Już mają sporą przewagę.
Maly-boy, 23.04.2016 19:59[!]
Chyba na liczydle te obliczenia wykonywali :)
joker5dusiek, 24.04.2016 00:37[!]
Arrivabene boi sie o posade. Szef był w Chinach, brak zwycięstw, to teraz gada dla PR :)
mariusz0608, 24.04.2016 07:07[!]
Presja, jaka ciąży na Arrivabene i ostatnia wizyta na torze Marchionne zdaje się spowodowała nie za mądrą jego wypowiedź.
Jeżeli już, to 0,1 s. nie jest żadną przewagą, a wręcz równowagą, czego nie widać jednak na torze w wykonaniu SF.
Można się tylko domyślać, że Arrivabene może odejść po tym sezonie w przypadku braku zwycięstw jego zespołu, bo Marchionne zdaje się skończyła cierpliwość.
Nerwowość w zespole nikomu nie służy.
AleQ, 25.04.2016 19:25[!]
Napompowali balonik, że pójdą na mistrza w tym sezonie. Zapomnieli o tym, że Mercedes ma lepszy duet kierowców i lepiej ogarnia temat doboru opon. Ferrari kolejny rok bez tytułów, to i Marchionne chodzi jakby był chory. Dlatego też Maurycy był wnerwiony na Vettela za start w Chinach. Mi przegrywające Ferrari nie przeszkadza, niech jeszcze zabiorą im durne 100 mln za "nazwę" ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca