F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Formuła 1 musi wprowadzić osłony kokpitu

Zdaniem Hiszpana sport "nie potrzebuje bohaterów", gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo.
Nataniel Piórkowski, 29 kwietnia 2016, wyświetlenia: 1604<< | lista | T- | T+ | >>


Fernando Alonso przekonuje, iż Formuła 1 musi wprowadzić od przyszłego roku system ochrony kokpitu, dodając, że sport nie potrzebuje bohaterów, gdy w grę wchodzi bezpieczeństwo.

W trakcie porannego treningu przed Grand Prix Rosji Red Bull przetestował na torze swój autorski projekt osłony kokpitu – Aeroscreen. Chociaż rozwiązanie zebrało mieszane opinie, Alonso podkreśla, że gdy chodzi o bezpieczeństwo, to w serii Grand Prix nie powinno być miejsca na nieodpowiedzialne pomysły.

„Sądzę, że system ochrony kokpitu to konieczność. Nie potrzebujemy już bohaterów. W ostatnich latach widzieliśmy wiele incydentów i przykrych zdarzeń. Prawdopodobnie wszystkie zgony do jakich doszło w Formule 1, były spowodowane obrażeniami głowy. Nie chcemy, aby w przyszłości komukolwiek stała się krzywda, jeśli tylko uda się znaleźć odpowiednie rozwiązanie. Wydaje się, że można znaleźć rozwiązanie, więc wprowadźmy je do użytku” – powiedział w piątek kierowca McLarena.

Chociaż zdaniem Alonso koncepcja Aeroscreen Red Bulla jest lepsza od "aureoli" opracowanej przez Ferrari, to ostateczna decyzja o tym, który z projektów gwarantuje najlepszą ochronę należy do FIA. „Musimy zaufać FIA jeśli chodzi o decyzję. Dysponują wszystkimi informacjami na temat tego, która koncepcja jest lepsza, bardziej komfortowa, bezpieczniejsza – trzeba brać pod uwagę wiele czynników”.

„Patrząc z zewnątrz, to prawdopodobnie rozwiązanie Red Bulla prezentuje się nieco lepiej z punktu widzenia estetyki, ale to FIA zadecyduje, który z pomysłów jest tym najlepszym. Mam nadzieję, że pojawi się więcej idei dotyczących ochrony kokpitu. Znajdujemy się na bardzo wczesnym etapie całego procesu i ważne jest, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie. Trzeba zrobić wszystko aby dodatkowy system ochrony pojawił się w sporcie od przyszłego roku. Mam nadzieję, że tak się stanie” – tłumaczył.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
Tagi:
Alonso F.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sgt Pepper, 29.04.2016 19:24[!]
Niech Alonso nie będzie taki pewny. Nie wiadomo czy przy jego ostatniej kraksie ta osłona nie obcięła by mu głowy, lub połamana w wyniku takiego dzwonu nie wbiła mu by mu się w ciało (głowę).
mikonegatio, 29.04.2016 19:27[!]
@Sgt Pepper niby jak miałoby do tego dojść? Masz chyba strasznie wybujałą wyobraźnie jeśli potrafisz sobie wyobrazić taki scenariusz. To o czym piszesz jest właściwie fizycznie niemożliwe.
Kubuś Fatalista, 29.04.2016 19:30[!]
Fernando zawiodłeś mnie ... Chyba tylko Hamilton zostaje jedynym kierowcą z jajami
marios76, 29.04.2016 19:47[!]
Złamane zebro w wyniku urazu głowy ;) Wnioskuję, że wyzdrowial calkowicie :)
enstone, 29.04.2016 21:45[!]
Dzisiejszy kierowcy to płaczki, kilkadziesiąt lat temu, kierowcy nie mieli systemu Hans, boczne sekcje monokoku nie były tak wysoko uniesione tak jak teraz, a głowy latały na boki, co prawda nie było takich przeciążeń jak teraz, ale jakoś nikt nie płakał ...
Albo zamykają całkowicie kokpit w stylu LMP1, albo nic nie zmieniają.
mikonegatio, 30.04.2016 00:03[!]
@enstone Postęp jest jak stado świń. I tak należy na ów postęp patrzeć, tak go należy oceniać. Jak stado świń łażących po gumnie i obejściu. Z faktu istnienia tego stada wypływają rozliczne korzyści. Jest golonka. Jest kiełbasa, jest słonina, są nóżki w galarecie. Słowem, są korzyści! Nie ma co tedy nosem kręcić, że wszędzie nasrane.
Yurek, 30.04.2016 09:55[!]
Cytat enstone :
jakoś nikt nie płakał

Czyli Jackie Stewart to płaczek, pogratulować podejścia.
dek, 30.04.2016 11:11[!]
@enstone
Cytat enstone :

Dzisiejszy kierowcy to płaczki, kilkadziesiąt lat temu, kierowcy nie mieli systemu Hans, boczne sekcje monokoku nie były tak wysoko uniesione tak jak teraz, a głowy latały na boki, co prawda nie było takich przeciążeń jak teraz, ale jakoś nikt nie płakał ...

Bzdury, dyskusje nad bezpieczeństwem w F1 innych sportach wyścigowych trwają od zawsze bo nikt nie chce umierać na torze, na szczęście w tej kwestii ludzie decyzyjni mają nieco więcej rozumu niż rzesze internetowych ekspertów i śmierć na torze należy już do rzadkości.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca