F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

WEC: Audi #8 triumfatorem wyścigu na Spa

Sześciogodzinna rywalizacja obfitowała w awarie faworytów do walki o zwycięstwo.
Nataniel Piórkowski, 7 maja 2016, wyświetlenia: 1597<< | lista | T- | T+ | >>

Trio Audi: Olver Jarvis, Lucas di Grassi i Loic Duval, odniosło zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu WEC na torze Spa, wykorzystując problemy techniczne Porsche i Toyoty.

Dla Jarvisa i di Grassiego było jest to dziewicze zwycięstwo w serii WEC, a dla Duvala pierwsze od sezonu 2013. Audi, które nie wygrało żadnego wyścigu od czasu ubiegłorocznej edycji klasyku w Ardenach, korzystało w ten weekend z pakietu aero przygotowanego z myślą o 24-godzinnym wyścigu Le Mans, stając się beneficjentem awarii do jakich dochodziło w prototypach konkurencji.

Podobnie jak miało to miejsce na Silverstone, pierwszy etap zmagań był kontrolowany przez Porsche 919 Hybrid #1 z Brandonem Hartleyem za kierownicą. W jadącej na drugim miejscu bliźniaczej konstrukcji 919 doszło jednak do awarii systemu hybrydowego, przez którą Marc Lieb stracił tempo i spadł za samochody Audi i Toyoty. TS050 Hybrid #5 szybko stała się najgroźniejszym rywalem Hartleya, przesuwając się przed Audi #7, które niedługo później wypadło z gry o czołowe lokaty z powodu uszkodzeń podłogi.

Po pierwszych postojach, dzięki zagrywce taktycznej, Toyota #5 wysunęła się na prowadzenie z przewagą 20 sekund nad Porsche #1, za którego sterami znalazł się Timo Bernhard. Niemiec dawał z siebie wszystko starając się zredukować stratę do Buemiego, jednak w skutek przebicia jednej z opon został zmuszony do zjazdu do alei serwisowej. Niedługo później w prototypie Porsche doszło do awarii mechanizmu skrzyni biegów. Ze względu na długi postój załoga spadła na koniec stawki.

Pod koniec czwartej godziny Toyota #5 dysponowała niemal okrążeniem przewagi nad Audi #8 – na tym etapie zmagań był to już jedyny samochód japońskiego producenta, po tym jak "szóstka" zakończyła walkę z powodu awarii elektroniki. Około godzinę później rozczarowanie Toyoty dopełniła także "piątka", która odpadła z walki o zwycięstwo ze względu na feralną usterkę jednostki napędowej.

Na olbrzymim pechu zespołu z siedzibą w Kolonii skorzystała załoga Audi #8, dysponująca trzema okrążeniami przewagi nad Porsche #2. Nieco ponad godzinę przed zakończeniem wyścigu, po olbrzymiej kraksie Stefana Mucke w Fordzie GT #66, do jakiej doszło u szczytu Eau Rouge, na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Przyczyną wypadku Niemca okazała się pęknięta lewa tylna opona. Pomimo dużej siły uderzenia Mucke nie odniósł żadnych poważnych obrażeń.

Krótko po tym Audi podjęło decyzję o ściągnięciu prowadzącego R18 do alei serwisowej, by z ostrożności dokonać w nim wymiany tylnego nadwozia. Po postoju Jarvis powrócił na tor ciesząc się dwoma okrążeniami przewagi nad Porsche #2 z Romainem Dumasem za kierownicą.

Na najniższym stopniu podium stanęli Alexandre Imperatori, Matheo Tuscher and Dominik Kraihamer. Załoga Reballiona R-One #13 straciła do zwycięzcy cztery kółka, dysponując jednocześnie okrążeniem przewagi nad siostrzaną konstrukcją #12. Sześć sekund za nią linię mety przekroczyło Adui #7. Czołową szóstkę uzupełnił samochód ByKoles CLM #4.

W klasie LMP2 zwycięstwo odniosła Alpine-Nissan #36 (Nicolas Lapierre, Stephane Richelmi and Gustavo Menezes), któa objęła prowadzenie w czwartej godzinie zmagań. Po neutralizacji spowodowanej wypadkiem Mucke'a, Lapierre był wyjść na pozycję lidera ogrywając w bezpośredniej walce Ligiera-Nissan JSP2, prowadzonego przez Luisa Felipe Deraniego. Trzecie miejsce wywalczył Manor z Roberto Merhim, Richardem Bradley'em i Mattem Rao.

W GTE Pro na najwyższym stopniu podium stanął tam AF Corse Ferrari (Sam Bird i Davde Rigon). Ford (druga lokata) zdobył z kolei swoje pierwsze podium w WEC z załogą Andy Priaulx, Marino Franchitti, Harry Tincknell. W GTE Am triumfował Aston Martin Vantage GTE (Lamy, Lauda i Dalla Lana).

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
15.09.2023  Media: Schumacher prowadzi rozmowy z Alpine ws. startów w WEC
03.02.2023  Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC
Tagi:
WEC
Audi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
---, 08.05.2016 13:00[!]
Rebelion #13 drugi w klasyfikacji generalnej ... to są dopiero jaja. Dobry sezon jak na razie, się naprawdę nie można doczekać Le Mans :)
bartoszcze, 08.05.2016 14:33[!]
To prawie jakby drugi w klasyfikacji generalnej F1 był Palmer :)
---, 08.05.2016 17:02[!]
@bartoszcze No może bez przesady. Powiedzmy, że Sainz ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca