F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Grand Prix Kanady - zapowiedź - BMW Sauber

Następny wyścig F1 odwróci zainteresowanie części kibiców od mistrzostw świata w piłce nożnej.
BMW Sauber / Proximus, 22 czerwca 2006, wyświetlenia: 1411<< | lista | T- | T+ | >>
Grand Prix Kanady

23-25 czerwca 2006 r.
Dziewiąta runda mistrzostw świata (z osiemnastu)

Zapowiedź

Monachium/Hinwil, 16 czerwca 2006. Następny wyścig Formuły 1 odwróci zainteresowanie części kibiców od mistrzostw świata w piłce nożnej. 25 czerwca na malowniczym torze zlokalizowanym na wyspie pośrodku rzeki Św. Wawrzyńca w Montrealu rozegrana zostanie Grand Prix Kanady. Magnesem dla kibiców będzie park tematyczny, BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park, który tym razem zostanie rozstawiony w centrum Montrealu. Kanadyjscy widzowie będą także zainteresowani występem swojego rodaka Jacques'a Villeneuve'a na torze imienia jego ojca, Gilles'a Villeneuve'a. BMW Sauber F1 Team ma nadzieję na zdobycie kolejnych punktów na tym szybkim torze. W ramach przygotowań zespół odbył trzydniowe testy na superszybkim torze Monza. Villeneuve, Nick Heidfeld i Robert Kubica zmieniali się za kółkiem BMW Saubera F1.06.

Nick Heidfeld:
„Wyścigi w Montrealu i Melbourne to moje ulubione Grand Prix. Niezależnie od toru lubię samo miasto Montreal, dlatego udaję się tam kilka dni wcześniej.

Ten tor ma własny charakter. To jeden z ostatnich bardzo szybkich obiektów. Są tu długie proste, przedzielone dość wolnymi zakrętami i szykanami. Najbardziej lubię drugą szykanę. Kiedy na torze jest już wystarczająco dużo gumy, by zapewnić odpowiednią przyczepność, a samochód spisuje się dobrze, można przejechać ją bardzo agresywnie, z wykorzystaniem tarek. Sam zakręt jest nachylony, a na wyjściu przejeżdżamy bardzo blisko bariery.

Nasz samochód spisuje sie teraz bardzo dobrze na szybkich sekcjach. Prawdziwą próbą naszej formy będzie jednak Montreal”
.

Jacques Villeneuve:
„Lubię przyjeżdżać do Montrealu, bardzo dobrze wspominam swoje rodzinne strony. Od czasów dzieciństwa zawsze spędzałem więcej czasu w Europie i miałem coraz mniej okazji do odwiedzenia Kanady. Przez to doroczna wizyta na Grand Prix Kanady jest dla mnie szczególnie miła. Mogę przy okazji spotkać się z przyjaciółmi i oczywiście z rodziną. Staram się dobrze wypocząć w rodzinnej atmosferze przed wyścigowym weekendem.

Mój domowy wyścig oznacza także zwiększone zainteresowanie ze strony fanów i mediów. Mam w rozkładzie weekendu wiele spotkań z prasą czy sponsorami. To część tego sportu, w dodatku w Montrealu to prawdziwa przyjemność. Tutaj naprawdę czuję wsparcie fanów. W maju mój klub w centrum Montrealu, Newtown, obchodził pięciolecie istnienia. Na pewno zajrzę tam podczas weekendu.
Największym wyzwaniem na torze są duże dohamowania – obecnie nie mamy wielu takich torów w kalendarzu. Obiekt jest praktycznie nieużywany w ciągu sezonu, dlatego nie wiemy, jakiego poziomu przyczepności można się spodziewać, nie wiemy czy nawierzchnia będzie równa – na co dzień jeżdżą tam zwykłe samochody. Tak jak w Melbourne, czekają nas tu zawsze niespodzianki. Problemem jest niska przyczepność, a układ toru – strefy hamowania, szykany i szanse na wyprzedzanie – sprawia, że kierowcy czasem się zapominają i stąd zdarzają się wypadki. Dlatego wyścigi tutaj potrafią być emocjonujące.

To specjalny weekend i obserwowanie, jak moja jazda cieszy kanadyjskich kibiców, daje mi szczególny powód do dumy. Widzowie są zresztą wspaniali dla wszystkich kierowców. Nieważne z jakiego kraju pochodzisz, i tak będą ci kibicować. Siedzą na torze przez cały weekend i cały czas trwa impreza. Można naprawdę poczuć tę pozytywną energię. Całe miasto żyje wyścigiem – tak jak w Monaco”
.

Robert Kubica:
„Montreal to kolejny nowy dla mnie tor. Wiele o nim słyszałem, ale pierwszą jazdę po nim odbędę dopiero podczas pierwszej piątkowej sesji treningowej. To zawsze wyzwanie dla mnie, bo muszę szybko nauczyć się nowego toru, zanim rozpocznę prace dla zespołu. Na szczęście w tym roku nauka zawsze szła szybko i mam nadzieję, że tak samo będzie z kanadyjskim wyzwaniem. Wiem, że tor wymaga mocnych hamowań, a moje praca z oponami będzie tu szczególnie ważna”.

Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
„Podczas ostatniego wyścigu nasz młody zespół wystąpił w roli czwartej siły na torze. To był wielki sukces i ogromna zachęta do dalszych wysiłków. W Montrealu chcemy kontynuować dobrą passę i pozytywnie zakończyć pierwszą część sezonu.

Grand Prix Kanady to jeden z najjaśniejszych punktów sezonu. Nie tylko ze względu na wymagania stawiane przed sprzętem i kierowcami, ale także przez szczególną atmosferę. Kanadyjczycy są wielkimi fanami Formuły 1, jest wśród nich wielu kibiców BMW. Kanada jest mocnym i bardzo ważnym rynkiem dla BMW. Region amerykański, czyli USA, Kanada, Meksyk, Argentyna i Ameryka Łacińska, to drugi pod względem sprzedaży rynek dla BMW Group, po Europie.

Tor jest położony w atrakcyjnym miejscu, na wyspie położonej na rzece Św. Wawrzyńca. Odbywały się tu Igrzyska Olimpijskie i wystawa World Expo. To spokojne miejsce z dużą liczbą drzew, które zresztą potrafią być niebezpieczne – liście mogą zatykać chłodnice w bolidach. Długie proste Circuit Gilles Villeneuve wymagać będą od silnika P86 najwyższego wysiłku. Szybszymi torami są tylko Monza i Indianapolis. Nick zgodnie z planem otrzyma nowy silnik, natomiast Jacques użyje tej samej jednostki, która tak dobrze służyła mu na Silverstone”
.

Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
„Najważniejszą cechę toru w Montrealu są wysokie obciążenia hamulców. W kilku miejscach nie będzie to tak ważne jak w poprzednich latach, bo zmiana silników na V8 spowodowała spadek prędkości maksymalnej. Ale przed hamulcami i tak stoi niełatwe zadanie. Wymagać one będą szczególnie wydajnego chłodzenia oraz ostrożnego podejścia ze strony kierowców.

Pod względem aerodynamicznym tor wymaga średniego poziomu docisku. Mając to na uwadze, w Paul Ricard testowaliśmy nowe przednie skrzydło i najnowszą odmianę tylnego skrzydła. Kolejne testy przeprowadziliśmy na Monzy w tygodniu po Grand Prix Wielkiej Brytanii. Okazało się, że ze względu na mniejsze moce silników V8 nie potrzebujemy już tak dużego docisku, jak przed sezonem 2006.

W Montrealu dobrym miejscem do wyprzedzania jest nawrót po długiej prostej, z dużym dohamowaniem. Trzeba zachować ostrożność przed kombinacją prawy-lewy przy wyjściu na prostą startową i nie wjeżdżać tam zbyt głęboko na tarkę. Na torze brakuje szerokich poboczy. Do osiągnięcie dobrych rezultatów, samochód musi precyzyjnie reagować na polecenia kierowcy. Tor nie wybacza błędów, nawet tych najmniejszych. Kierowcy lubią tu przyjeżdżać – po pierwsze ze względu na duże wyzwanie, jakim jest ściganie się w Montrealu, po drugie ze względu na malownicze położenie toru na wyspie pośrodku rzeki Św. Wawrzyńca”
.

Fakty i liczby

Tor/DataCircuit Gilles Villeneuve/25 czerwca 2006
Czas startu (lokalny/GMT)13:00/17:00 (19:00 w Polsce)
Okrążenie/Długość wyścigu4,361 km/305,270 km (70 okrążeń)
Zwycięzca 2005Kimi Raikkonen (West McLaren Mercedes), 1:32:09,290
Pole position 2005Jenson Button (Lucky Strike BAR Honda), 1:15,217
Najszybsze okrążenie 2005Kimi Raikkonen (West McLaren Mercedes), 1:14,384 (na 23. okrążeniu)
Rekord toruRubens Barichello (Scuderia Ferrari Marlboro), 1:13,622 (2004 r.)
../img/../tory/gilles_villeneuve.jpg

 Kierowca Nick Heidfeld Jacques Villeneuve Robert Kubica 
 Data urodzin 10.05.1977 09.04.1971 07.12.1984 
 Miejsce urodzin Mönchengladbach/Niemcy St-Jean-sur-Richelieu/
Quebec, Kanada 
Kraków/Polska 
 Narodowość Niemiec Kanadyjczyk Polak 
 Zamieszkały Stäfa, Szwajcaria Villars, Szwajcaria Kraków, Polska 
 Stan cywilny Dziewczyna Patricia Papen,
córka Juni 
Żonaty z Johanną Kawaler 
 Wzrost 164 cm 171 cm 184 cm 
 Waga 59 kg 67 kg 73 kg 
 Debiut w F1 2000, Melbourne 1996, Melbourne 
 Starty w GP 106 160 
 Udział w GP 108 161 
 Pole position 13 
 Wygrane 11 
 Miejsca na podium 23 
 Najszybsze okrążenia 
 Najlepsze miejsce
 w mistrzostwach
 
1997 mistrz świata
(Williams Renault) 
 Zdobyte punkty 66 235 
 Punkty w sezonie 2006 10 

KierowcaNick HeidfeldJacques Villeneuve
KwalifikacjeWyścigPunktyKwalifikacjeWyścigPunkty
GP Bahrajnu10.12.-11.nie ukończył-
GP Malezji15.nie ukończył-14.7.2
GP Australii8.4.59.6.3
GP San Marino15.13.-12.12.-
GP Europy15.10.-9.8.1
GP Hiszpanii10.8.114.12.-
GP Monako16.7.215.14.-
GP Wlk. Brytanii9.7.210.8.1
Po ośmiu rundach (z osiemnastu) tegorocznych mistrzostw świata zespół BMW Sauber F1 Team zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów z 17. punktami na koncie.

BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park

Park tematyczny, BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park, będzie zlokalizowany w ruchliwym centrum Montrealu, na parkingu przy Bell Center w okolicy bulwaru René-Lévesque oraz ulic De laGauchetiere, De la Montagne i Drummond.

W czwartkowy poranek, 22 czerwca o godzinie 9:00, odbędzie się uroczyste otwarcie parku z udziałem VIP-ów i dziennikarzy. Oficjalny partner zespołu, firma Intel, zapewni komputerowe animacje oraz pokazy, uzupełniające stałą część wystawy poświęconej Formule 1. Na otwarciu obecny będzie Jacques Villeneuve, który wykona kilka popisowych piruetów za kierownicą bolidu F1. Poza nim w otwarciu wezmą udział: dyrektor BMW Motorsport Mario Theissen, Lindsay Duffield (prezes BMW Canada), Norman Legault (prezes GP Kanady i burmistrz miasta) oraz motocyklowy kaskader Chris Pfeiffer, który zademonstruje swoje umiejętności zaraz po pokazie Villeneuva'a.

Podczas weekendowych pokazów bolid F1 będzie prowadzony przez mistrza świata samochodów turystycznych Andy'ego Priaulx (Wielka Brytania). Jonathan Summerton (USA) poprowadzi wyścigówkę Formuły BMW, a Chris Pfeiffer będzie ujeżdżał swoje BMW F 800 S.

Wstęp do liczącego 5400 metrów kwadratowych parku jest wolny, w zależności od liczby wolnych miejsc. Park zostanie otwarty dla publiczności w czwartek o 12:00 i o 10:00 w piątek i sobotę. Zamknięcie codziennie o 22:00.

Historia toru

W sezonie 2006 Grand Prix Kanady zostanie rozegrana po raz 38. Po raz 28. wyścig odbędzie się w Montrealu. Pierwsza GP Kanady odbyła się w 1967 r. w Mosport, gdzie rozegrano łącznie siedem wyścigów. Dwa razy ścigano się w Mont-Treblant, a od 1978 r. Formuła 1 gości w Montrealu. Tor nosi imię zwycięzcy inauguracyjnej GP Kanady na tym obiekcie, Gilles'a Villeneuve'a.

Miasto Montreal, które zaczerpnęło swoją nazwę od góry Mont Royal, założone zostało przez francuskich podróżników w 1642 r., jako Ville-Marie-de-Montréal. Montreal jest stolicą francuskojęzycznej prowincji Quebec i leży pomiędzy jedną z odnóg ujścia rzeki Ottawa i rzeką Św. Wawrzyńca. Liczy ponad milion mieszkańców. Zimy są tu ostre, a lato bardzo łagodne i dość ciepłe.

Kompleks na Wyspie Notre Dame, z tymczasowym torem wyścigowym, był miejscem organizacji wystawy World Expo w 1967 r. oraz Letnich Igrzysk Olimpijskich w 1976 r. Paddock Formuły 1 wybudowano wzdłuż toru regatowego.

Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
Kubica R.
Heidfeld N.
Villeneuve J.
Theissen M.
Montreal

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca