Fajnie, że zespół przetrwa, szkoda że kosztem udziałów Petera Saubera. Facet ma spory wkład w Formułę 1.
Pytanie kto naprawdę daje pieniądze.
Być może się mylę ale mam nadzieję, że potem ktoś mnie oświeci i sprostuje.
Czy to nie jest tak, że firma windykacyjna o nazwie "długi łuk" wykupiła długi zespołu Sauber?
Jak zwykle w takich sytuacjach firma ta nie ma absolutnie żadnej wiedzy na temat F1 i prowadzenia zespołu F1 a nawet nie ma takiego zamiaru.
@Kazik: To zależy od umowy, ale pewnie przynajmniej część tak. Taka firma nie ma zamiaru prowadzić zespołu. Powierzy to komuś innemu i będzie oczekiwać tylko zysków. Jeśli nie, to sprzeda następnemu lub rozprzeda majątek.
@Kazik
IMHO ta firma to tylko fasada. Prawdopodobnie działa w imieniu ludzi stojących za Ericssonem, związanych z Tetra Pakiem.
Ciekawe co z tego wyjdzie: Ratowanie zespołu, czy przeciąganie agonii ?
Początki końca Saubera.
Medialnie lepiej brzmi |Longbow Finance|, niż Tetra Pak ....
@hpantak Raczej już środek końca :/
Sauber do zespołu nie ma już nic, a gospodarnosc pani Monikomusi być znakomita, jeżeli ją w takiej sytuacji pozostawiono na stanowisku :( Dramat akt 2. Szkoda...
Nikt nie powiedział, że stare i zasłużone zespoły muszą być wieczne. Kto wie czy za rok w dołku finansowym nie będzie McLaren albo Williams i nie wykupi ich jakaś Mlekovita? Taki lajf...
Cytat Ambrozya : Nikt nie powiedział, że stare i zasłużone zespoły muszą być wieczne
Otóż to. I tak jest nieźle. Jest Ferrari, McLaren, Williams, Sauber, ważne historyczne dziedzictwo mają też Mercedes i Renault. A w starych dobrych latach 90. padały Brabham, Lotus, Tyrrell czy Ligier,
@Yurek Nigdy nie bylem fanem Saubera, ale wiesz, ta tradycja prywatnych stajni ma cos w sobie. Tu problemem jest to, ze Saubera bardziej szkoda. Najpierw wchlonelo go BMW potem zrezygnowali z F1. Zespół został aktywowany i drugi raz upada. Pewnie z czasem F1 obejdzie sie bez prywatnych stajni, ale nie wierzcie w to ze 12 producentow będzie sie w niej scigac :D i :/ Jednak.
Jakby ktos nie widział, to Markus utrzyma swoje miejsce, bo Szwajcarso-Szwedzki zwiazek z tym przejeciem jest latwo zauwazalny.
Co wiecej jakby ktos od pewnego czasu nie zauwazyl, to na bolidach tez innych serii pojawialy sie loga "Julius Baer" (pisane przez a-umlaut). To jest wlasnie Julius Baer Ltd, i wlasciciel (nietrudno sie domyslic) Julius Baer zasiada w kilku radach nadzorczych, w tym Longbow.
Np. ich logo jest na bolidach Formuly E
|