F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy niezadowoleni z modyfikacji ostatniego zakrętu

Zdaniem zawodników stał się on nienaturalny, a przez to nie wpłynie pozytywnie na akcję na torze.
Nataniel Piórkowski, 30 wrze?nia 2016, wyświetlenia: 1347<< | lista | T- | T+ | >>


Zdecydowana większość kierowców Formuły 1 negatywnie ocenia zmiany wprowadzone w ostatnim zakręcie toru Sepang przed tegoroczną edycją Grand Prix Malezji.

Kompleksowy remont toru, w skład którego weszła wymiana nawierzchni na całej długości pętli, został połączony ze zmianą charakterystyki wirażu numer piętnaście, prowadzącego prostą startową.

Odpowiadająca za prace modernizacyjne firma Dromo zdecydowała się zmienić nachylenie zakrętu na negatywne, mając nadzieję na zwiększenie przez to wyzwań, z jakimi będą mierzyć się kierowcy.

Nie wszyscy kierowcy chwalą jednak zmiany poczynione w finałowym zakręcie obiektu zbudowanego na bazie projektu Hermana Tilke. „Jest wzmagający, ale z całą pewnością to nie najbardziej atrakcyjny wiraż w kalendarzu. Jest wyzwaniem i to chyba jedyna pozytywna rzecz z nim związana” – stwierdził Daniel Ricciardo. „Rozpoczynasz pokonywanie go od wewnętrznej, ale nagle pojawia się siła, która wyrzuca cię na zewnętrzną, negatywne nachylenie. Teraz tor jazdy jest o wiele szerszy. Nie powiedziałbym, że przejeżdżanie tego zakrętu daje nam więcej frajdy. Walczymy w nim z przyczepnością”.

W rozmowie z prasą Sebastian Vettel opisał zmiany w T15 jako „czynienie fragmentu toru trudniejszym na siłę”. Valtteri Bottas przyznał, że wiraż „nie jest zbyt miły”, a Carlos Sainz zwrócił uwagę, że kierowcy „nie lubią tego typu zakrętów, gdyż negatywne pochylenie nie jest naturalne dla torów wyścigowych”.

Romain Grosjean reprezentujący team Haasa zaznaczył nawet: „Pokonywanie go nie daje zbyt dużej frajdy. Prawdę mówiąc nie lubię go. Preferuję pochylenie zakrętu w przeciwnym kierunku, bo dzięki temu ma się przyczepność i można jechać szybciej. Niestety zepsuli też wiraż”.

Lewis Hamilton nie spodziewa się z kolei, że przeprofilowany ostatni zakręt pozytywnie wpłynie na wyprzedzanie. „Szanse przeprowadzenia ataku na rywala nie będą lepsze niż do tej pory. Wierzchołek pokonywany jest tam bardzo szeroko, właściwie nie kierujemy się nawet na tarkę – zmierzamy bardziej ku linii po zewnętrznej. To trochę dziwne. Bacząc na to, że zakręt ma negatywne wyprofilowanie, wszyscy blokują tam opony, a zewnętrzna linia jazdy wydaje się lepsza”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.03.2022  Jerez i Malezja włączyły się do walki o miejsce po GP Rosji
08.06.2021  Kolejne cztery wyścigi zagrożone odwołaniem?
18.04.2019  Malezja może wrócić do kalendarza Formuły 1 od 2022 roku
03.10.2017  Haas domaga się odszkodowania od organizatorów GP Malezji
01.10.2017  Max Verstappen wygrywa Grand Prix Malezji
Tagi:
Sepang

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pablonzo, 30.09.2016 19:53[!]
To było wiadome, że negatywne nachylenie tego zakrętu nie będzie miało aprobaty wśród kierowców, słusznie! W takim zakręcie pochylenie musi być zawsze takie "które daje przyczepność" a nie ją traci, według mnie bez sensu jest przebudowa nachylenia tego zakrętu.
MairJ23, 30.09.2016 20:08[!]
Czy ja dobrze rozumiem ze chodzi tu o nawrot miedzy dwiema prostymiprzy trybunach ?
mich909090, 30.09.2016 20:59[!]
@MairJ23
Tak.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca