Organizatorzy "zimowej" serii
A1 Grand Prix przedstawili dzisiaj prowizoryczny kalendarz wyścigów na sezon 2006/2007. Składa się on aż z 13 wyścigów (pięciu jeszcze w tym roku i ośmiu w następnym), przy czym trzy imprezy nie są jeszcze potwierdzone.
Drugi sezon A1GP zainauguruje 1 października wyścig na torze Zandvoort w Holandii i co ciekawe, wszystkie bilety na tę imprezę zostały już wyprzedane. Tydzień później "puchar świata w sportach motorowych" zawita na czeski tor w Brnie, a do końca roku kierowcy tej serii będą się jeszcze ścigali w Chinach, Malezji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Po ponad miesięcznej świąteczno-noworocznej przerwie na 21 stycznia zaplanowany został wyścig w Nowej Zelandii na będącym jeszcze w trakcie modernizacji torze Taupo. Obiekt ten otrzymał już licencję FIA drugiego stopnia, jednak nie posiada jeszcze kompleksu boksów, który ma zostać wybudowany w ciągu najbliższych trzech miesięcy, dlatego wyścig ten jest jeszcze niepotwierdzony.
Podobnie wygląda sprawa z dwoma innymi imprezami, z których jedna ma się odbyć na jednym z amerykańskich kontynentów 11 lub 18 marca, a druga w Indonezji 8 kwietnia. Ponadto w pierwszej połowie 2007 roku seria A1GP zawita także do Australii, Republiki Południowej Afryki, Meksyku, ponownie do Chin i na koniec do Wielkiej Brytanii na tor Brands Hatch, który otwierał debiutancki sezon 2005/2006.
Na drugi sezon organizatorzy serii przygotowali w formacie weekendu wyścigowego. Pierwszy z dwóch wyścigów (Sprint) zostanie skrócony i będzie oddzielała go aż czterogodzinna przerwa od głównego wyścigu (Feature). Dzięki temu kierowcy będą mogli podejmować nieco większe ryzyko, gdyż w przypadku uszkodzenia bolidu będzie sporo czasu na naprawienie go. W dodatku punktami premiowane będzie wykręcenie najszybszego okrążenia w sprincie. Główny wyścig zostanie tymczasem nieco wydłużony.
Pojawiła się także propozycja, aby pierwszą z piątkowych sesji treningowych przeznaczyć tylko dla debiutantów, dając im szansę na wykazanie się we własnym gronie, bez presji wynikającej z rywalizowania z tak doświadczonymi kierowcami jak choćby
Jos Verstappen.
Kwalifikacje nie ulegną zasadniczym zmianom, tyle że poszczególne bloki będą oddzielone krótszymi przerwami, tak aby całość nie trwała tak długo jak w debiutanckim sezonie.
Organizatorzy liczą na to, że na starcie pojawią się trzy nowe kraje.
„Liczymy na 26 samochodów na starcie, ale liczba ta może wzrosnąć do 28. Jednakże będziemy zadowoleni z 26, to już będzie bardzo dobry wynik”, powiedział główny szef operacyjny A1GP,
David Clare. Na koniec warto wspomnieć o tym, że bolidy nie ulegną żadnej zmianie.
•Kalendarz wyścigów serii A1 Grand Prix na sezon 2006/2007 | | | | | P. | Data | Tor | Kraj |
|
1. | 1 października 2006 | Circuit Park Zandvoort | Holandia |
2. | 8 października 2006 | Auto Motodrom Brno | Czechy |
3. | 5 listopada 2006 | Beijing | Chiny |
4. | 26 listopada 2006 | Sepang International Circuit | Malezja |
5. | 16 grudnia 2006 | Dubai Autodrome | Zjednoczone Emiraty Arabskie |
6. | 21 stycznia 2007 | Taupo | Nowa Zelandia* |
7. | 4 lutego 2007 | Sydney | Australia |
8. | 25 lutego 2007 | Durban | Republika Południowej Afryki |
9. | 11/18 marca 2007 | ? | Północna/Południowa Ameryka* |
10. | 25 marca 2007 | ? | Meksyk |
11. | 8 kwietnia 2007 | ? | Indonezja* |
12. | 15 kwietnia 2007 | Shanghai | Chiny |
13. | 29 kwietnia 2007 | Brands Hatch | Wielka Brytania |
| |
|
|
Źródło: A1GP.com,
pitpass.com