F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Informacja Pirelli po treningach przed GP Meksyku

Ziarnienie ogumienia systematycznie ustępowało wraz z ewolucją nawierzchni.
Informacja prasowa, 29 pa?dziernika 2016, wyświetlenia: 661<< | lista | T- | T+ | >>

Mexico City, 28 października 2016 – Niespodziewanie chłodne warunki atmosferyczne towarzyszyły piątkowym treningom przed Grand Prix Meksyku. Poranna sesja rozpoczęła się przy temperaturze zaledwie 14 stopni Celsjusza, a po południu było o tylko dwa stopnie więcej. Na początku drugiej sesji nawierzchnia była rozgrzana do 27 stopni Celsjusza, a w miarę upływu popołudniowego treningu powoli spadała.

W tak chłodnych warunkach na oponach pojawiło się ziarnienie, a szczególnego znaczenia nabrało dogrzewanie ogumienia. Dlatego rankiem najlepsze osiągi zapewniała pośrednia mieszanka, pracująca optymalnie w niskich temperaturach, ale po południu najlepszy rezultat dnia uzyskał Sebastian Vettel z Ferrari, który na supermiękkiej mieszance przejechał jedno okrążenie w czasie 1.19,790, wyprzedzając duet Mercedesa.

Przez resztę weekendu warunki atmosferyczne mają być podobne, z szansą na opady deszczu (pod koniec pierwszego treningu pojawiło się trochę kropel). Przez to dzisiejsza praca nabrała szczególnego znaczenia, ale z drugiej strony stan nawierzchni bardzo ewoluował i to oznacza, że nie mamy jeszcze pełnego obrazu możliwości poszczególnych zespołów. Więcej powinniśmy wiedzieć po sobotnim trzecim treningu, kiedy tor będzie jeszcze bardziej nagumowany.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Nikt nie spodziewał się, że temperatury będą na aż tak niskim poziomie. Dlatego, a także z powodu dużej ewolucji nawierzchni – jej stan niezbyt różnił się od tego sprzed roku, kiedy jeszcze była nowa – trudno było dziś zebrać użyteczne dane. Nie zanosi się już wcale na ciepły weekend, więc ciekawie będzie sprawdzić, kto będzie w stanie wydobyć najwięcej z samochodu oraz ogumienia w takich warunkach”.

NAJLEPSZE CZASY DNIA
Trening 1:
1. L. Hamilton (Mercedes) 1.20,914 pośrednie używane
2. S. Vettel (Ferrari) 1.20,993 miękkie nowe
3. K. Raikkonen (Ferrari) 1.21,072 miękkie nowe
Trening 2:
1. S. Vettel (Ferrari) 1.19,790 supermiękkie nowe
2. L. Hamilton (Mercedes) 1.19,794 supermiękkie nowe
3. N. Rosberg (Mercedes) 1.20,225 supermiękkie nowe

PIERWSZY TRENING – NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
SUPERMIĘKKIE S. Perez (Force India) 1.21,200
MIĘKKIE S. Vettel (Ferrari) 1.20,993
POŚREDNIE L. Hamilton (Mercedes) 1.20,914

DRUGI TRENING – NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
SUPERMIĘKKIE S. Vettel (Ferrari) 1.19,790
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.20,362
POŚREDNIE N. Rosberg (Mercedes) 1.21,416

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY DNIA
POŚREDNIE F. Massa (Williams) 31 okrążeń
MIĘKKIE P. Wehrlein (Manor) 34 okrążenia
SUPERMIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 22 okrążenia

MINIMALNE CIŚNIENIE W OPONACH: 22,0 psi (przód); 19,5 psi (tył)

FAKT DNIA PIRELLI
Jednym z najstarszych wyścigów w Meksyku jest legendarna Carrera Panamericana. Pierwotnie rozgrywano ją w latach 1950-1954, najsłynniejszy zwycięzca to Juan Manuel Fangio: na oponach Pirelli wygrał w 1953 roku, a całe podium zajęli kierowcy Lancii. W 1988 roku imprezę wskrzeszono, także jako wyścig na zamkniętych odcinkach zwykłych dróg, a zwycięzca rozegranej kilka dni temu edycji także jechał na ogumieniu Pirelli.

GOŚĆ W PADOKU
Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk wygrał siedem w barwach Williamsa i McLarena, kończąc karierę w F1 po Grand Prix USA 2006. Jest też drugim w historii kierowcą, po Nigelu Mansellu, który zdobył mistrzostwo IndyCar w debiutanckim sezonie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca