F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Meksyku

Kierowcy Mercedesa i Ferrari wystartują do wyścigu na miękkich oponach. Możliwy jeden pit stop.
Informacja prasowa, 30 pa?dziernika 2016, wyświetlenia: 580<< | lista | T- | T+ | >>

Mexico City, 29 października 2016 - Lewis Hamilton z Mercedesa zdobył na supermiękkich oponach pole position do Grand Prix Meksyku. Jego najlepsze okrążenie w Mexico City było najszybszym w historii obecnej konfiguracji toru.

Temperatura nawierzchni była dzisiaj wyraźnie wyższa niż podczas wszystkich rozegranych dotychczas sesji: na początku kwalifikacji doszła do 37 stopni Celsjusza, przy temperaturze powietrza na poziomie 18 stopni. Takie warunki umożliwiły wydobycie lepszych osiągów z supermiękkiej mieszanki, aczkolwiek odpowiednie dogrzanie opon wciąż było kluczem do odblokowania optymalnego potencjału.

Wszyscy kierowcy przeszli przez Q1 przy użyciu supermiękkich opon, a w pierwszej trójce pojawili się przedstawiciele trzech różnych ekip. Wielu zawodników skorzystało z miękkiej mieszanki na pierwszych przejazdach w Q2, by sprawdzić, czy to najlepsza opcja na przejście przez ten segment czasówki oraz na start wyścigu. Duety Mercedesa i Ferrari rozpoczną rywalizację właśnie na miękkim ogumieniu, a kierowcy Red Bulla ruszą na oponach supermiękkich.

W przypadku większości zawodników najbardziej prawdopodobnym scenariuszem są dwa pit stopy, ale przy zbliżonych osiągach można myśleć o różnych opcjach strategicznych, zależnych także od warunków atmosferycznych podczas wyścigu. Niektórzy kierowcy mogą celować w jeden pit stop. Dziś nadal mieliśmy do czynienia z szybką ewolucją nawierzchni w Mexico City i tak samo będzie przez resztę weekendu, co także będzie miało wpływ na strategie.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Przy tak dużej ewolucji stanu nawierzchni oraz temperatury, warunki cały czas mogą się zmieniać i być może w końcówce wyścigu będą bardziej sprzyjały miększym mieszankom. W zeszłym roku prawie wszyscy kierowcy pokonali dystans wyścigu z dwoma pit stopami, wykorzystując późną neutralizację. Tym razem niektórzy mogą spróbować jednego postoju, zwłaszcza przy starcie na miękkiej mieszance. Tak czy inaczej, od strony strategii możliwości jest wiele”.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Pośrednie: interesująca opcja na wyścig, jeśli będzie chłodno.
Miękkie: wielu kierowców sprawdzało je w Q2, ostatecznie udało się to tylko czterem.
Supermiękkie: mniejsza degradacja w cieplejszych warunkach, zdobyto na nich pole position.

NAJLEPSZE CZASY W 3. TRENINGU
1. M. Verstappen 1.19,137 supermiękkie nowe
2. L. Hamilton 1.19,231 supermiękkie nowe
3. D. Ricciardo 1.19,370 supermiękkie nowe

OPONY WYKORZYSTYWANE PRZEZ PIERWSZĄ 10. W KWALIFIKACJACH:
Hamilton: 1.18,704 – supermiękkie nowe
Rosberg: 1.18,958 – supermiękkie nowe
Verstappen: 1.19,054 – supermiękkie nowe
Ricciardo: 1.19,133 – supermiękkie nowe
Hulkenberg: 1.19,330 – supermiękkie nowe
Raikkonen: 1.19,376 – supermiękkie nowe
Vettel: 1.19,381 – supermiękkie nowe
Bottas: 1.19,551 – supermiękkie nowe
Massa: 1.20,032 – supermiękkie nowe
Sainz: 1.20,378 – supermiękkie nowe

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ NA POSZCZEGÓLNYCH MIESZANKACH:
POŚREDNIE F. Massa (Williams) 31 okrążeń
MIĘKKIE P. Wehrlein (Manor) 34 okrążenia
SUPERMIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 22 okrążenia

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI:
POŚREDNIE L. Hamilton (Mercedes) 1.20,914
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.19,137
SUPERMIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.18,704


ZESTAWY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca