|
|
|
|
|
|
Kubica ukończył sesję testową dla debiutantów z ekipą ByKolles |
Polak uzyskał lepszy rezultat od kierowców zespołu w trakcie rundy WEC w Bahrajnie. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 20 listopada 2016, wyświetlenia: 10184 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Robert Kubica ukończył testy dla debiutantów na torze Sakhir zorganizowane przez Długodystansowe Mistrzostwa Świata.
Polak testował dziś prototyp LMP1 ekipy ByKolles oznaczony kodem CLM-AER P1/01. Były zawodnik Formuły 1 pokonał dwadzieścia siedem okrążeń i większość przejazdów odbyła się na używanym ogumieniu. Kubica dopiero w samej końcówce otrzymał nowe opony i uzyskał na nich swój najlepszy rezultat – 1:47,222, który jest lepszy od wyników osiąganych przez kierowców ekipy w trakcie weekendu wyścigowego.
„Było ok jak na przejazd, w którym sprawdziłem czy mogę prowadzić ten pojazd” – powiedział Robert Kubica. „Nie czułem się w stu procentach komfortowo i jest jeszcze wiele do odkrycia. Uzyskałem czas 1:47,2 i uważam, że mogłem pojechać szybciej, więc jestem dosyć zadowolony. Jestem całkiem przekonany, że mogę wykonywać przejazdy w długodystansowych wyścigach i jest to bardzo ważne, że mogłem do dostrzec. Uważam, że mogę pokonywać dłuższe przejazdy i to nie tylko jeden. Jeżeli będę czuł się komfortowo w samochodzie, a także jeżeli będę mógł go prowadzić przy swoich ograniczeniach, to nie będę się obawiał. Dużo trenowałem przez ostatnie pół roku i fizycznie jestem w dobrej formie”.
Zwycięzca Grand Prix Kanady 2008 przyznał, że obecnie niemal w pełni skupia się na powrocie na tory wyścigowe w sezonie 2017. „Nie jest tajemnicą, że ostatnie sześć miesięcy spędziłem na poszukiwaniach dobrego programu obejmującego starty na torach, ponieważ nie ma możliwości w rajdach”.
31-latek zapytany również, czy możemy spodziewać się go podczas przyszłorocznej edycji wyścigu Le Mans, odpowiedział: „Le Mans to wyjątkowa impreza i jest ona bardzo atrakcyjna. Mimo to jeżeli zaangażuję się w długodystansowe wyścigi, to byłoby to dla mnie nowe wyzwanie i musiałbym dostosować swój styl jazdy. Kategoria LMP1 jest jak F1 z zakrytymi kołami. Pojazdy fabrycznych zespołów są znacznie szybsze [od prototypu ByKolles], to całkowicie inny poziom, natomiast same mistrzostwa są dosyć trudne”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|