F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Abu Zabi

Dwa pit stopy prawdopodobną strategią na wyścig.
Informacja prasowa, 26 listopada 2016, wyświetlenia: 644<< | lista | T- | T+ | >>

Yas Marina, 26 listopada 2016 – Lewis Hamilton z Mercedesa wystartuje do rozstrzygającego o mistrzowskim tytule jutrzejszego wyścigu z pole position, po uzyskaniu czasu 1.38,755 na ultramiękkich oponach. To wynik lepszy o dwie i pół sekundy od zeszłorocznego pole position, kiedy najmiększą dostępną mieszanką było ogumienie supermiękkie.

Zgodnie z oczekiwaniami, temperatura nawierzchni i powietrza spadała w trakcie każdej sesji, przez co najlepsze czasy uzyskiwano pod koniec segmentów. Wszyscy kierowcy poza duetem Williamsa rozpoczęli Q1 od razu na ultramiękkich oponach. Ostatecznie jedynie Valtteri Bottas awansował do Q2 tylko przy użyciu supermiękkiej mieszanki.

Po uzyskaniu najlepszego czasu w Q1 na ultramiękkiej mieszance, Hamilton podniósł jeszcze wyżej poprzeczkę w Q2, na świeżym komplecie takich samych opon. Razem z zespołowym partnerem wykonali tylko po jednym przejeździe, uzyskując dwa pierwsze czasy.

Red Bull jako jedyny zespół obrał alternatywną strategię w Q2, korzystając z supermiękkiej mieszanki – wolniejszej o około 0,7 sekundy niż ultramiękka, ale bardziej wytrzymałej. Daniel Ricciardo i Max Verstappen wystartują w niedzielę z trzeciego i szóstego pola: jako jedyni kierowcy z pierwszej dziesiątki rozpoczną Grand Prix na supermiękkim ogumieniu. Obaj kierowcy Red Bulla wyjechali jeszcze pod koniec Q2 na ultramiękkich oponach, ale nie dokończyli swoich pomiarowych okrążeń.

Większość kierowców w finałowej odsłonie czasówki wykonała po dwa przejazdy, a czas uzyskany przez Hamiltona podczas drugiej próby był blisko absolutnego rekordu kwalifikacji, ustanowionego w 2011 roku.

Najbardziej prawdopodobną strategią na jutro są dwa pit stopy, z taktyką w roli głównej: wyprzedzanie na torze Yas Marina jest dość trudnym zadaniem, co zresztą potwierdza przebieg poprzednich wyścigów rozstrzygających tu o mistrzostwie. Jedynym przewidywalnym czynnikiem powinna być pogoda, z warunkami zbliżonymi do sobotnich.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Temperatura nawierzchni i powietrza spadała w trackie sesji, a do tego tor był chłodniejszy o całe 11 stopni niż w czasie rozegranego wcześniej trzeciego treningu. W tych wyjątkowych warunkach dobrze spisywała się ultramiękka mieszanka, ale Red Bull zastosował ciekawą strategię i obaj kierowcy tej ekipy wystartują na supermiękkich oponach. Zastosowanie różnych strategii będzie miało wpływ na wyścig i być może także na wynik walki o mistrzowski tytuł”.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Miękkie: nieobecne w kwalifikacjach, ale będą ważnym składnikiem wyścigowej strategii.
Supermiękkie: odegrały istotną rolę, Red Bull zdecydował się na użycie ich w Q2.
Ultramiękkie: szybsze o około 0,7 sekundy od supermiękkich, podstawowy wybór na kwalifikacje.

NAJLEPSZE CZASY W 3. TRENINGU
1. S. Vettel 1.40,775 ultramiękkie nowe
2. M. Verstappen 1.40,912 ultramiękkie nowe
3. K. Raikkonen 1.40,999 ultramiękkie nowe

OPONY WYKORZYSTYWANE PRZEZ PIERWSZĄ 10. W KWALIFIKACJACH:
Hamilton: 1.38,755 – ultramiękkie nowe
Rosberg: 1.39,058 – ultramiękkie nowe
Ricciardo: 1.39,589 – ultramiękkie nowe
Raikkonen: 1.39,604 – ultramiękkie nowe
Vettel: 1.39,661 – ultramiękkie nowe
Verstappen: 1.39,818 – ultramiękkie nowe
Hulkenberg: 1.40,501 – ultramiękkie nowe
Perez: 1.40,519 – ultramiękkie nowe
Alonso: 1.41,106 – ultramiękkie nowe
Massa: 1.41,213 – ultramiękkie nowe

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ NA POSZCZEGÓLNYCH MIESZANKACH:
MIĘKKIE P. Wehrlein (Manor) 28 okrążeń
SUPERMIĘKKIE V. Bottas (Williams) 22 okrążenia
ULTRAMIĘKKIE E. Gutierrez (Haas) 20 okrążeń

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI:
MIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.42,294
SUPERMIĘKKIE M. Verstappen (Red Bull) 1.39,903
ULTRAMIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.38,755
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca