F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi

Obaj kierowcy Mercedesa zastosowali identyczne strategie dwóch postojów.
Informacja prasowa, 28 listopada 2016, wyświetlenia: 835<< | lista | T- | T+ | >>

Yas Marina, 27 listopada 2016 – Ostatni wyścig w epoce celowo wysokiego poziomu degradacji opon dobiegł końca. W Grand Prix Abu Zabi zwyciężył Lewis Hamilton z Mercedesa, a jego zespołowy partner Nico Rosberg zajął drugie miejsce i po raz pierwszy wywalczył mistrzostwo świata wśród kierowców.

Obaj kierowcy Mercedesa zastosowali identyczne strategie dwóch pit stopów: start na ultramiękkiej mieszance i dwie zmiany na miękką, za każdym razem w odstępie jednego okrążenia.

Inną strategię wybrał Sebastian Vettel z Ferrari, który skorzystał ze wszystkich trzech mieszanek: wystartował na ultramiękkiej, zmienił ją na miękką i na ostatni przejazd założył supermiękką. W końcówce wyścigu Vettel był najszybszym kierowcą na torze: przebijał się przez stawkę i zagroził liderom, zapewniając emocje przed samą metą.

Jedynymi kierowcami z pierwszej dziesiątki, którzy nie wystartowali na ultramiękkich oponach, byli dwaj zawodnicy Red Bulla. Mimo kolizji i obrotu tuż po starcie, Max Verstappen przebił się na drugą lokatę przed wykonaniem jedynego pit stopu. Jako jedyny z czołówki zatrzymał się tylko raz, wydłużając pierwszy przejazd na supermiękkiej mieszance do zyskania pozycji na torze i ostatecznie zajął czwartą lokatę.

We wtorek odbędzie się ostatni test rozwojowy zupełnie nowych opon na sezon 2017. Wezmą w nich udział po raz pierwszy wszystkie trzy zespoły – Mercedes, Red Bull i Ferrari – które przygotowały zmodyfikowane samochody z sezonu 2015. Nowa generacja szerszych opon jest projektowana z myślą o mniejszej degradacji. To wprowadzenie nowej filozofii technicznej, która w przyszłym sezonie zapewni jeszcze lepsze osiągi.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Sobotnia decyzja Red Bulla o starcie na supermiękkiej mieszance miała duże znaczenie dla przebiegu wyścigu, bo Max Verstappen wykorzystał kreatywną strategię jednego pit stopu do walki z zatrzymującymi się po dwa razy rywalami. Sebastian Vettel także wykorzystał osiągi supermiękkiej mieszanki, awansując w końcówce wyścigu. Gratulacje dla Nico Rosberga za pierwszy mistrzowski tytuł i podziękowania dla Felipe Massy oraz Jensona Buttona, którzy w niedzielę zakończyli swoje fantastyczne kariery w Formule 1. Teraz, po zakończeniu sezonu 2016, skupiamy się już na przyszłym roku – zaczynamy w najbliższy wtorek, kiedy to odbędzie się nasz ostatni test rozwojowy nowych, szerszych opon na sezon 2017. Po raz pierwszy będziemy korzystać ze wszystkich trzech zmodyfikowanych samochodów jednocześnie”.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na dwa pit stopy, zakładając miękką mieszankę na ósmym i 29. okrążeniu, zgodnie z naszymi przewidywaniami. Rosberg zastosował identyczną strategię, zatrzymując się w obu przypadkach jedno okrążenie później.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca