F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marciello: Nie mam żadnych szans na awans do Formuły 1

Włoch przyznaje, że nie jest w stanie zebrać budżetu, jaki pozwoliłby mu na rywalizację w serii GP.
Nataniel Piórkowski, 11 grudnia 2016, wyświetlenia: 2139<< | lista | T- | T+ | >>


Były junior Ferrari i trzeci kierowca Saubera – Raffaele Marciello przyznaje, że ze względu na wymagania finansowe nie ma szans na realizację marzeń o ściganiu się w Formule 1.

Marciello awansował do serii GP2 w 2014 roku, po zdobyciu mistrzostwa w europejskiej edycji Formuły 3. Po dwóch sezonach, ukończonych na ósmym i siódmym miejscu, Włoch rozstał się z programem juniorskim Ferrari. W 2016 roku Marciello pozostał w GP2, kończąc kampanię na czwartym miejscu.

Poproszony o ocenę swych szans na dołączenie do stawki kierowców F1, Marciello odparł: „Zero. Potrzebujesz 10-15 milionów. Nie mam tych pieniędzy, więc nie będzie mnie w Formule 1. Zawsze potrzebujesz pieniędzy. Musisz być realistą i nie popadać w bezsensowne marzenia. Jeśli chcesz ścigać się w Formule 1 to potrzebujesz pieniędzy. Jeśli nie masz pieniędzy, nie ma cię w Formule 1”.

„Ważne jest, aby nie stracić innych możliwości, zbyt mocno koncentrując się na czymś, co jest nieosiągalne. Sądzę, że przez całą moją karierę wykonywałem dobrą pracę. Wygrałem Formulę 3, wielu innych kierowców, których pokonałem w Formule 3 jest dzisiaj w Formule 1, więc jeśli oni są, to wydaję mi się, że ja także zasługuję na to, by ścigać się w F1. Czeka mnie jednak inna kariera i jestem pewny, że także będzie ona dla mnie czymś wspaniałym” – dodał.

Od 2011 roku w Formule 1 nie rywalizował żaden kierowca z Włoch. Marciello sugeruje, że młodzi zawodnicy z Italii nie mogą liczyć na znaczące wsparcie finansowe. „Otrzymujemy pomoc od naszej federacji, ale prawdopodobnie nie jest ona tak wysoka, jak ze strony innych. W dodatku włoskie firmy nie pomagają nam w takim wymiarze, jak inne – wiecie, na przykład Banco do Brasil w przypadku Felipe”.

„Być może duże firmy powinny pomagać nam nieco bardziej, bo nie potrzebujemy tych pieniędzy w nieskończoność. Może są konieczne tylko na jeden rok. Później wykonamy dobrą pracę i nie będziemy musieli płacić po to, by móc się ścigać. Moim zdaniem dziesięć milionów za jeden sezon to głupota. Jeśli mam 10 milionów, to nie wydaję ich na Formułę 1. Trzymam je dla siebie i do końca życia jestem na wakacjach. Z systemem jest coś nie tak. Trochę szkoda” – przekonywał 21-latek.

Marciello dodał, że nie zamierza spędzać kolejnego sezonu w GP2. „Jestem niemal całkowicie pewny tego, że nie będę dłużej ścigał się w GP2. To byłoby trochę głupie. Nawet gdybym za rok zdobył tytuł to i tak w dalszym ciągu potrzebowałbym tych 10 milionów, aby awansować do Formuły 1. Staram się ocenić, czy mam szansę na rywalizację w GT. Zobaczymy. Mam nadzieję, że przed świętami dowiem się, co będę robił w przyszłym roku, tak bym mógł skupić się na przygotowaniach i nowej pracy. Jesteśmy na 90 procent pewni tego, co będę robił”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.09.2018  Marciello: Leclerc może pokonać Vettela w Ferrari
21.01.2016  Marciello obwinia Arrivabene za usunięcie z Akademii Ferrari
18.01.2016  Marciello nie będzie kierowcą testowym Saubera w sezonie 2016
25.11.2015  Charles Leclerc łączony z Akademią Kierowców Ferrari
16.10.2015  Marciello wystąpi w pierwszym treningu przed GP USA
Tagi:
Marciello R.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 11.12.2016 16:13[!]
Ma rację. Ogólnie pieniądze w sporcie są drakońsko duże - za duże! Ze sportu zrodził się biznes. Niestety takie życie... ;) Tak ten system działa. ;) Pamiętam, jak Kobayashi zbierał kasę. W sumie posiadając 8 milionów na prawdę nie musi już wiele robić. xd
sztuka1988, 11.12.2016 16:28[!]
"Jeśli mam 10 milionów, to nie wydaję ich na Formułę 1." i "Być może duże firmy powinny pomagać nam nieco bardziej".
marios76, 11.12.2016 21:31[!]
@sztuka1988 Czego nie rozumiesz? Swoich by nie wydał, bo byłby ustawiony. A firmy powinny pomagać nieco bardziej. Włosi by zmiekli, gdyby nie było Ferrari. A tak mają narodowy team częściowo dotowany przez wiele lat przez państwo i już:) Po co im jeszcze Włoski kierowca? :/
Masio, 11.12.2016 22:22[!]
Szkoda. Przykro mi. :(
rocque, 11.12.2016 23:09[!]
Inna sprawa, że starszy od niego zaledwie o rok kolega prawie te mistrzostwa wygrał (GP2 oczywiście) w pierwszym roku startów. Marciello od czasu debiutu wygrał jeden wyścig i nie zanotował jakiegoś szalonego progresu patrząc na klasyfikację generalną.
Jasne, że bez pieniędzy ciężko, ale jak nie ma wyników, to zespoły nie będą się po takiego zawodnika pchały drzwiami i oknami.
bartoszcze, 12.12.2016 00:30[!]
Z takim talentem to faktycznie trzeba mieć co najmniej dychę wsparcia.
Ile miał Merhi czy Rossi...?
rno2, 12.12.2016 10:00[!]
Jakoś Vandoorne nie potrzebuje 10 milionów na to, żeby awansować do F1.
Żeby jeździć w F1 i jeszcze na tym zarabiać trzeba mieć spory talent. Marciello takim nie dysponuje, skoro Akademia Ferrari go wyrzuciła ze swoich szeregów...
Wolek, 12.12.2016 16:13[!]
Vandoorne jest od wielu lat związany z McLarenem, a więc wielkim zespołem, w dodatku ma spory talent, to jednak spora różnica w porównaniu z paydriverami.
rno2, 12.12.2016 17:35[!]
@Wolek
Marciello też był związany z Ferrari, tyle że nie pokazał talentu i go wyrzucili.
Gdyby był dobry, to by go Ferrari umieściło np. w Sauberze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca