F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły mogą zostać zmuszone do zmian w systemach zawieszenia bolidów

Kontrowersje budzi technologia rozwijana przez czołowe teamy po wprowadzeniu zakazu FRIC.
Nataniel Piórkowski, 3 stycznia 2017, wyświetlenia: 2026<< | lista | T- | T+ | >>


Czołowe zespoły Formuły 1 mogą zostać zmuszone do wprowadzenia zmian w systemach zawieszenia swych bolidów, po tym, jak Ferrari zgłosiło do Międzynarodowej Federacji Samochodowej zapytanie dotyczące rozwiązania wprowadzonego początkowo przez Mercedesa.

Stajnia z Brackley jest jedną z ekip, które z powodzeniem rozwijały w pełni legalny hydrauliczny system z dodatkowym trzecim elementem, którego celem była poprawa stabilność samochodu po wprowadzeniu zakazu stosowania zawieszenia typu FRIC w trakcie sezonu 2014. Więcej informacji tutaj.

Korzyści ze stosowania legalnego systemu były widoczne na przestrzeni minionej kampanii, a bolidy Mercedesa znacznie lepiej radziły sobie chociażby z degradacją ogumienia czy pokonywaniem tarek. Z tego względu uważa się, że kilka stajni rozpoczęło pracę nad podobnymi systemami, mogącymi w jeszcze większym stopniu wpływać na osiągi. Do grona tych zespołów ma zaliczać się między innymi Red Bull.

Przed świętami Bożego Narodzenia rozwiązanie takie znalazło się jednak pod lupą FIA z uwagi na zapytanie wystosowane przez Ferrari. Praktyka kierowania do organu zarządzającego wniosków o potwierdzenie legalności konkretnych projektów jest szeroko rozpowszechniona wśród zespołów Formuły 1. W przypadku, gdy dane rozwiązanie zostaje uznane za niezgodne z przepisami, Federacja rozsyła informację do wszystkich teamów, by te miały możliwość wprowadzenia niezbędnych korekt.

W liście do dyrektora wyścigów F1 – Charliego Whitinga, główny projektant Ferrari – Simone Resta przyznał, że jego stajnia rozważała wprowadzenie systemu, który może zastąpić FRIC bez fizycznego połączenia pomiędzy przednią a tylną partią bolidu. W praktyce kwestia dotyczyła więc tego, czy system taki stoi w sprzeczności z artykułem 3.15 Regulaminu Technicznego F1, zabraniającym „stosowania ruchomych rozwiązań aerodynamicznych, które mogą poprawić osiągi aerodynamiczne bolidu”.

W odpowiedzi Ferrari otrzymało od Whitinga informację, że każdy system zawieszenia działający na tej zasadzie jest niezgodny z przepisami. Zainteresowane zespoły prowadzą dalsze rozmowy z FIA, mierząc się z dylematem dotyczącym rozwoju bolidów na nadchodzące mistrzostwa. Ekipy mogą kontynuować prace nad oryginalną koncepcją, ryzykując, że korzystanie z niej zostanie oficjalnie zakazane lub też poświęcić się opracowaniu alternatywnego systemu, który nie będzie już gwarantował tak konkurencyjnych wyników.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
FIA
Ferrari
Whiting C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 03.01.2017 14:36[!]
Oho. Ferrari znowu osłabia konkurentów swoimi znajomościami, bo nie potrafi ich dogonić normalnymi metodami.
Blokada tego elementu to chyba ostatnia nadzieja by powalczyli w 2017, bo widać wyraźnie ze nie mają pomysłu co i jak maja ulepszyć.
Gszegosz, 03.01.2017 16:42[!]
Cytat :
z artykuł 3.15 Regulaminu Technicznego F1, zabrania „stosowania ruchomych rozwiązań aerodynamicznych, które mogą poprawić osiągi aerodynamiczne bolidu”.

Czyli czas najwyższy pozbyć się DRSu. xD

A tak serio, właśnie dlatego w F1 nigdy nie ujrzymy zdrowej rywalizacji. Ciągłe zmiany przepisów i zmiany reguł w trakcie gry zabijają ten "sport". Połowa ekip ma zapewne bolidy na ukończeniu, a teraz okazuje się że coś co było legalne stanie się nielegalnym i miesiące prac pójdą do żyda. Ekipy będą zmuszone do zaprojektowania i wykonania danego obszaru zawieszenia od nowa, co wygeneruje kolejne koszty, a potem usłyszymy płacz że budżety wymykają się spod kontroli.

F1 to rak motorsportu. Nie kojarzę drugiej tak zawiłej i niestabilnej przepisowo serii. Chca równej walki na szczycie, a ograniczają inżynierów głupimi przepisami zmienianymi po kilka razy na rok.
bartoszcze, 03.01.2017 18:44[!]
Ciekawe, że podstawą pytania był zeszłoroczny regulamin techniczny.
mariusz0608, 03.01.2017 19:05[!]
Mercedes ma z sezonu 2016 legalny system, zastępujący wcześniejszy, zdelegalizowany FRIC.
Jeżeli z identycznym rozpoczną ten sezon, to o co kaman ???

@Gszegosz: nie wiem czy poprawnie przetłumaczyłeś ten art. regulaminu, ale jeżeli tak, to DRS jest dokładnie ruchomym elementem poprawiającym aerodynamikę, bo powietrze go opływa.
Skoro elementy ruchome zawieszenia są ukryte w monococu, powietrze ich nie opływa, to jakim cudem mają niby wpływać na sprawność aero ? Na sprawność mechaniczną zawieszenia owszem, ale co ma to wspólnego z aero ?
piwo, 04.01.2017 06:42[!]
tu chodzi o to ze wraz z predkoscia zmienia sie kat jaki ma nadwozie do podloza. czyli wraz z predkoscia ugina sie tylne zawieszenie i przez to kat natarcia powietrza na spojlery jest mniejszy i mniejszy docisk.to samo dzieje sie z dociskiem zwiazanym z plaskiej podlogi. redbul wiadomo jak wyglada. ma przeswit tylu z 20cm a z przodu moze z 5cm gdy auto stoi. powoduje to pwoeidzmy kat natarcia tylnego plata standardowo powiedzmy 18stopni co generuje najwyzszy docisk oraz kat podlogi 18 stopni co generuje ogromna sile docisku. i tak mniej wiecej to wyglada do jakiejs predkosci powiedzmy 200km/h. powyzej tylny przeswit zmniejsza sie do 5cm (przesadzam) co powduje zmiane kata natarcia o arc tg 0,15/5=0,03=8,5stopnia. czyli zamiast 18 stopni mamy 10 stopni kat natarcia dla pierwszego tylnego skrzydla i podlogi co znaczaco zmniejsza sile docisku i opor. chyba nie trzeba mowic jak kolosalne roznice to wywoluje dla predkosci maksymalnej.
http://aprperform...09/gt-250_cfd_02.png
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca