|
|
|
|
|
|
GP2: Pantano wygrywa drugi wyścig we Francji |
Na pozostałych stopniach podium stanęli Nelson Piquet Jr i Alexandre Premat. |
|
•Marek Roczniak, 16 lipca 2006, wyświetlenia: 2529 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
W sobotę swoje pierwsze zwycięstwo w serii GP2 odniósł Timo Glock, a dzisiaj przyszła kolej na innego byłego kierowcę Formuły 1, także mającego na swoim koncie niepełny sezon startów w zespole Jordan. Mowa oczywiście o Giorgio Pantano (FMS), który do niedzielnego sprintu (28 okrążeń) wystartował z trzeciej pozycji, mając przed sobą Lucasa di Grassiego (Durango) i Ferdinando Monfardiniego (DAMS).
Monfardini już na pierwszym okrążeniu nie wytrzymał presji i wypadł z toru, oddając prowadzenie di Grassiemu. Brazylijczyk nie cieszył się jednak z niego zbyt długo, gdyż na drugim okrążeniu na nawrocie został wyprzedzony przez Pantano i ponownie znalazł się na drugiej pozycji. Od tego momentu Pantano kontrolował już przebieg wyścigu, choć do samego końca jechał pod dużą presją ze strony Nelsona Piqueta Jr, (Piquet Sports), który po starcie z piątej pozycji wyprzedził od razu swojego zespołowego partnera (Alexandre Negrao), a następnie skorzystał z błędu Monfardiniego, by na szóstym okrążeniu wyprzedzić di Grassiego. Piquet nie był jednak w stanie zaatakować Pantano i musiał zadowolić się drugą pozycją na mecie, ale tak czy inaczej znowu udało mu się zmniejszyć stratę do lidera klasyfikacji generalnej kierowców o kilka punktów.
Na najniższym stopniu podium stanął tym razem Alexandre Premat (ART), który gdyby nie błąd popełniony na pierwszym okrążeniu, zakończony przejażdżką przez żwirowisko i spadkiem aż na 14 pozycję, mógłby dzisiaj z pewnością liczyć na odniesienie zwycięstwo przed własną publicznością. Francuz podobnie jak wczoraj był bardzo szybki na swoim domowym torze i od razu zabrał się do odrabiania strat, wyprzedzając po drodze nawet zespołowego partnera, Lewisa Hamiltona, który po wczorajszej wpadce musiał startować aż z 19 pozycji. Po pięciu okrążeniach obaj kierowcy jechali już kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji, a kolejnymi "ofiarami" Premata byli obydwaj kierowcy z zespołu Arden, Michael Ammermuller i Neel Jani.
Po 10 okrążeniach Francuz zajmował już piątą pozycję i wkrótce dogonił Glocka, który od kilku okrążeń próbował bezskutecznie wyprzedzić di Grassiego. W końcu udało mu się to na 17 okrążeniu, a wraz z Niemcem obok di Grassiego przemknął także Premat. Glock na trzeciej pozycji utrzymał się do 21 okrążenia, kiedy to jadąc pod dużą presję ze strony Premata popełnił w końcu błąd. Kierowca z zespołu iSport miał co prawda jeszcze dwukrotnie szansę na odzyskanie trzeciej pozycji, ale Premat był dzisiaj nie do pokonania i Glock musiał ostatecznie zadowolić się czwartą pozycją. Tymczasem Premat miał na mecie niespełna 10 sekund straty do Pantano. Hamilton musiał zadowolić się piątą pozycją, a na ostatniej pozycji punktowanej finiszował di Grassi.
Po wyścigach we Francji przewaga Hamiltona nad Piquetem zmalała do 14 punktów. Trzeci w klasyfikacji Premat traci do Piqueta tylko osiem punktów, a tymczasem na czwartą pozycję awansował Glock. Kolejna runda GP2 odbędzie się na niemieckim torze Hockenheim za dwa tygodnie.
•GP2 Series > 2006 > Francja (sprint), Magny-Cours - 4,411 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 16 | Giorgio Pantano | | Petrol Ofisi FMS International | Dallara GP2/05 Renault | 28 | 40:55,810 | 6 |
2. | 11 | Nelson Piquet Jr | | Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:00,500 | 5 |
3. | 1 | Alexandre Premat | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:09,667 | 4 |
4. | 8 | Timo Glock | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:10,900 | 3 |
5. | 2 | Lewis Hamilton | | ART Grand Prix | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:12,199 | 2 |
6. | 22 | Lucas di Grassi | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:17,415 | 1 |
7. | 4 | Neel Jani | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:17,884 | |
8. | 3 | Michael Ammermüller | | Arden International | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:29,154 | |
9. | 20 | Olivier Pla | | DPR Direxiv | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:40,728 | |
10. | 25 | Felix Porteiro | | Campos Racing | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:42,514 | |
11. | 23 | Sergio Hernandez | | Durango | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:43,968 | |
12. | 15 | Franck Perera | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:44,900 | |
13. | 24 | Adrian Valles | | Campos Racing | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:45,341 | |
14. | 9 | Adam Carroll | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:45,855 | |
15. | 6 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:46,555 | |
16. | 10 | Javier Villa | | Racing Engineering | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +0:48,782 | |
17. | 17 | Jason Tahinci | | Petrol Ofisi FMS International | Dallara GP2/05 Renault | 28 | +1:10,938 | |
18. | 27 | Andreas Zuber | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 27 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 26 | Gianmaria Bruni | | Trident Racing | Dallara GP2/05 Renault | 23 | | |
| 19 | Luca Filippi | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 18 | | |
| 21 | Clivio Piccione | | DPR Direxiv | Dallara GP2/05 Renault | 16 | | |
| 5 | Jose Maria Lopez | | Super Nova Racing | Dallara GP2/05 Renault | 3 | | |
| 12 | Alexandre Negrao | | Piquet Sports | Dallara GP2/05 Renault | 2 | | |
| 14 | Ferdinando Monfardini | | DAMS | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| 18 | Hiroki Yoshimoto | | BCN Competicion | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| 7 | Ernesto Viso | | iSport International | Dallara GP2/05 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: Eurosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|