F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari liczy na innowacyjny projekt tłoków dzięki drukowi 3D

Stajnia z Maranello liczy na spory postęp w 2017 roku.
Łukasz Godula, 1 lutego 2017, wyświetlenia: 2484<< | lista | T- | T+ | >>


Ferrari liczy, że technologia druku 3D pomoże im wprowadzić innowacyjny projekt tłoków, co ma pomóc w znacznym progresie jednostki napędowej w 2017 roku.

Biorąc pod uwagę zawód, jaki stworzył sezon 2016, gdyż nie udało się dorównać oczekiwaniom, tym razem rozwój jest owiany tajemnicą, na polecenie Sergio Marchionne. Rozwój projektu 668 jest już zaawansowany i o czasie, by zadebiutować 24 lutego na torze Fiorano podczas dnia filmowego.

Jednostka napędowa, która zostanie zamontowana podczas testów, ma być zaledwie pierwszym krokiem w rozwoju. Główny projektant departamentu silnikowego, Sassi Lorenzo i Enrico Gualteri, odpowiedzialny za składanie, mają nadzieję na sfinalizowanie zmian, a Mattia Binotto, dyrektor techniczny uważa, że może to być znaczny przełom.

Główne skupienie ma paść na spalanie, gdyż w komorze ma zostać podniesione ciśnienie dzięki pracom nad zapłonem strumieniowym. Sugeruje się, że nowy projekt mikro wtrysków od Magneti Marelli pomoże uzyskać idealne spalanie w komorze, co podniesie osiągi, jak również ograniczy zużycie paliwa.

Zmiany wystawią silnik na działanie niesamowicie wysokich mocy, gdyż możliwe jest uzyskanie ciśnienia o wartości 400 barów, co zwiększy temperaturę i obawy o niezawodność. By spełnić wszystkie cele, Ferrari musi zrewolucjonizować swoje podejście do projektu silnika. Obecnie testowany jest nowy projekt tłoków, który będzie korzystał z nowego stopu stali.

Pomimo ograniczeń FIA w zakresie dopuszczonych materiałów, Ferrari chce odejść od standardowej praktyki stosowania aluminium. Jest to materiał lżejszy od stali, jednak bardziej podatny na odkształcenia i pęknięcia w ekstremalnych temperaturach.

By wspomóc Ferrari w znalezieniu odpowiedniego stopu, inżynierowie w Maranello używają technologii druku 3D. Dzięki temu są w stanie nakładać jednorazowo cienkie warstwy materiału, więc można tworzyć znacznie bardziej złożone kształty, które nie były dostępne w tradycyjnych metodach wytwarzania.

Poziom wolności, który wynika z druku 3D, połączony z szybkością produkcji, otwiera szanse na nowe projekty, które kiedyś ograniczały się jedynie do plastikowych modeli używanych w tunelu aerodynamicznym. Technologia pozwala tym samym na użycie stopu stali do części, gdzie wcześniej nie byłoby to rozważane.

Wprawdzie nie tylko Ferrari będzie przyglądało się tej technologii, jednak Binotto ma nadzieję, że uda im się jak najszybciej uzyskać dzięki niej przewagę, potencjalnie od początku sezonu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 01.02.2017 10:09[!]
Pamiętam radość mojego kolegi, który otrzymał od swojego znajomego otwieracz do butelek z logiem jego firmy, wydrukowany w drukarce 3D.

Otwieracz poddał się (pękł) przy 3 butelce piwa :-)
piro, 01.02.2017 10:25[!]
Drukarka drukarce nie równa. Drukarki 3d drukujące tytanem (jakkolwiek to brzmi) istnieją już od 2013 roku. Ja tam uważam że świetny pomysł ponieważ nawet jeśli drukarki nie są na najwyższym poziomie z pomocą takich firm jak Ferrari ich rozwój może wystrzelić. Największym plusem tego rozwiązania jest to że mniejsze teamy będą mogły poświęcić więcej czasu na rozwój i nowe pomysły a nie produkcję części.
karool65, 01.02.2017 11:55[!]
Druk 3D metali a tworzyw sztucznych to zupełnie inna technologia. Drukowanie 3D tworzyw polega na nakładaniu cienkich warstw tworzywa. Charakterystycznym jest to, że powierzchnia jest słabej jakości (duża chropowatość) a wytrzymałość zależy głownie od własności tworzywa. Elementy z tworzywa są głównie stosowane do tworzenia prototypów, albo małych elementów lekko obciążonych. Druk metali polega na laserowym spiekaniu proszku metali. Skład stopu zależy od składu proszku, który może być kombinacją rożnych metali, w celu uzyskania pożądanych własności.
Aquos, 01.02.2017 13:16[!]
Wszystko pięknie, ale bez naprawdę dobrego pakietu aero i tak nie da im to wystarczającej przewagi.
kutanos, 01.02.2017 21:00[!]
Jak co roku pitu pitu... A pod koniec sezonu od nowa ta sama śpiewka i z powrotem pitu pitu...
Sir Wolf, 01.02.2017 23:55[!]
"tym razem rozwój jest owiany tajemnicą, na polecenie Sergio Marchionne."
oraz
"By wspomóc Ferrari w znalezieniu odpowiedniego stopu, inżynierowie w Maranello używają technologii druku 3D (...) Binotto ma nadzieję, że uda im się jak najszybciej uzyskać dzięki niej (technologii) przewagę."

To rzeczywiście jest owiany tajemnicą, jeśli mówią o obszarze, w którym szukają przewagii i technologii, za pomocą której chcą ją osiągnąć.
Lukas, 02.02.2017 07:48[!]
Trochę źle to ująłem, chodziło o to, że nie trąbią o giga postępie na prawo i lewo :)
bartoszcze, 02.02.2017 07:58[!]
@Sir Wolf
Myślę, że wszyscy inni już dawno wiedzą i próbują podobnie :)
Zomo, 05.02.2017 01:48[!]
Na internecie za materialy z 2014r informujace o laserowym drukowaniu z metalu elementow silnikow w F1 wiec pewnie zaczelo sie jeszcze wczesniej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca