F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Relacja z drugiego dnia drugiej tury testów w Barcelonie

Valtteri Bottas ustanowił o poranku najlepszy jak dotąd rezultat tegorocznych zajęć.
Ł. Godula, N. Piórkowski, 8 marca 2017, wyświetlenia: 8835<< | lista | T- | T+ | >>
../img/news/tory/catalunya_testy_mala.jpg

Testy grupowe w Montmelo, dzień 2/4 - 08.03.2017, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Valtteri BottasMercedes W081:19,310--70325,850
2. Felipe MassaWilliams Mercedes FW401:19,4200,1100,11063293,265
3. Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:20,4061,0960,98653246,715
4. Max VerstappenRed Bull TAG-Heuer RB131:20,4321,1220,026102474,810
5. Lance StrollWilliams Mercedes FW401:20,5791,2690,14759274,645
6. Lewis HamiltonMercedes W081:20,7021,3920,12379367,745
7. Nico HulkenbergRenault R.S.171:21,2131,9030,51161283,955
8. Sergio PerezForce India Mercedes VJM101:21,2971,9870,084100465,500
9. Carlos SainzToro Rosso Renault STR121:21,8722,5620,57592428,260
10. Romain GrosjeanHaas Ferrari VF-171:21,8872,5770,01596446,880
11. Pascal WehrleinSauber Ferrari C361:23,0003,6901,11359274,645
12. Fernando AlonsoMcLaren Honda MCL321:23,0413,7310,04146214,130
13. Marcus EricssonSauber Ferrari C361:23,3844,0740,34347218,785
14. Jolyon PalmerRenault R.S.171:24,7745,4641,39029134,995
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów




09:00 W poprzednich latach druga tura testów właściwie niczego nie mogła wnieść. W tym roku kolejne dni przynoszą ciekawe informacje. Wczoraj bardzo dobry wynik uzyskał Williams, a chyba nikt się nie spodziewał, iż stajnia z Grove tak dobrze poradzi sobie ze zmianą przepisów. Kwestią otwartą pozostaje to, jak Lance Stroll poradzi sobie z samochodem.

Tymczasem ciekawego wywiadu udzielił wczoraj Lewis Hamilton. Według Anglika to Ferrari na razie jest faworytem w walce o czołowe lokaty. Oczywiście nie wiadomo ile w tej wypowiedzi jest fałszywej skromności, ale trzeba przyznać, że wczorajszy dzień dla Mercedesa nie był idealny. Za to z obozu Ferrari zgodnie z przedsezonowymi zapowiedziami nie docierają do nas żadne deklaracje. Stajnia postawiła na spokojnie przygotowania do sezonu.

Nie sposób również nie wspomnieć o McLarenie. Czy dzisiejszy dzień przyniesie kolejne awarie? Jak długo ekipa z Woking będzie w stanie znosić taką formę swego partnera technologicznego? Dzisiejszy dzień da nam kolejny mały wycinek układanki, którą w całości odkryjemy dopiero w Melbourne. Zapraszamy do wspólnego śledzenia testów!

10:00 Poranek w Barcelonie przywitał wszystkich rześka pogodą, ale ponownie nic nie zapowiadało opadów deszczu. Nigdzie nie pojawiły się również cysterny z wodą, więc zespoły od razu mogły się skupić na testowaniu. Bottas wyjechał niemal od razu i to na ultra-miękkich oponach. Oczywiście czasy notował dalekie od rekordów, ale mimo to dało mu to prowadzenie w tabeli. Fin podróżował póki co z płetwą rekina.

Williams tymczasem podał informację, iż Stroll będzie dzisiaj jeździł dopiero po południu. Czyżby obawa o kolejne kraksy? Dziwna jednak była cisza na torze w pierwszych 30 minutach. Czasy wykręcili tylko Bottas i Verstappen. W dalszej części pierwszej godziny jazd trend się utrzymał i nie pojawiło się wiele nowych czasów. W zamian za to mogliśmy dostrzec wiele bardzo zaawansowanych konstrukcji do mierzenia przepływu powietrza.

11:00 Na miękkiej mieszance Perez, który o poranku skupia się na pracy nad porównywaniem ogumienia, awansował na szóste miejsce osiągając czas na poziomie 1m24s. Swoje pierwsze pomiarowe kółko ukończył także Pascal Wehrlein, odnotowując 1:28,302s, a następnie schodząc do 1:26,416s. Nieco ponad godzinę po rozpoczęciu zajęć wyniki nie widniały przy nazwiskach tylko dwóch kierowców: Grosjeana i Sainza.

Około godziny 9:20 Grosjean wskoczył na siódme miejsce uzyskując czas 1:25,067 na pośredniej mieszance. Chwilę po tym Francuz awansował na piątą pozycję, przed Hulkenberga i Pereza. Progres zaliczył także Massa, który został wiceliderem tabeli z wynikiem 1:21,860s. W kolejnych minutach swoje rezultaty poprawili także Perez oraz Verstappen.

O 9:30 na torze pojawił się Sainz. W bolidzie Hiszpana założone zostało ogumienie wykonane z supermiękkiej mieszanki. Kierowca Toro Rosso przesunął się na piąte miejsce z czasem 1:23,933s, a następnie ustanowił 1:23,683s. Na kolejnej próbie Sainz ustanowił rekordy w pierwszym i drugim sektorze, ale zespół S3 nie poprawiając swego osiągnięcia, ale już kilka minut później odnotował niewielki postęp. Rodak zawodnika stajni z Faenzy – Fernando Alonso, wykorzystywał poranek na okrążenia instalacyjne, legitymując się najwolniejszym, dziesiątym czasem.

Tuż przed godziną dziesiątą Verstappen został nowym liderem klasyfikacji zajęć, uzyskując rezultat 1:20,516s na miękkim ogumieniu. Krótko po tym Holender zjechał do alei serwisowej, pozostawiając na torze tylko Massę, Grosjeana i Hulkenberga.

12:00 Mniej więcej o 11:10 Alonso powrócił do pracy za kierownicą swego McLarena MCL32. Z kolei Hulkenberg zakończył kolejny stint, w trakcie którego Renault koncentrowało się na poszukiwaniu optymalnych ustawień konstrukcji R.S.17. Po kilkuminutowej przerwie w akcji na torze Verstappen poprawił swój czas na 1:20,432s, używając miękkich opon. Nieco później Hulkenberg, powracający do jazdy po krótkiej wizycie u mechaników, awansował na P2 z wynikiem 1:21,213s, uzyskanym na supermiękkim ogumieniu.

Po ustanowieniu nowego rekordu Verstappen zjechał do pit lane, gdzie mechanicy Red Bulla przeprowadzili trening pit stopu. Z kolei Bottas, jeden z najbardziej aktywnych kierowców porannej części zajęć, kończył czterdzieste okrążenie. Na kolejny krótki przejazd wysłany został Alonso – dwukrotny czempion Formuły 1 poprawił swój najlepszy czas schodząc do poziomu 1:23,210s, co zapewniało mu szóste miejsce w klasyfikacji sesji.

Poprawę odnotował też Sainz – piąte miejsce na miękkiej mieszane (1:22,139s). Bliżej południa na torze zapanował spory ruch – w garażu przebywało tylko trzech z dziesięciu kierowców. Około 11:40 Bottas ukończył okrążenie na supermiękkich oponach ustanawiając rezultat 1:19,310s, stanowiący rekord tegorocznych testów. Swe czasy poprawili także Wehrlein oraz Grosjean. Po okresie wzmożonych prac, nad Montmelo ponownie zapanowała cisza. Po trzech minutach przerwały ją silniki Mercedesów, znajdujące się w bolidach Massy i Pereza. Brazylijczyk, w którego FW40 znajdowały się miękkie opony, odnotował wynik 1:20,181 (+0,9s straty do Bottasa), po czym powrócił do alei serwisowej.




13:00 U progu ostatniej godziny jazd przed przerwą obiadową, Raikkonen powrócił do pracy na torze i awansował na piąte miejsce dzięki rezultatowi 1:21,324s osiągniętemu na zestawie miękkich opon. Z kolei Massa poprawił swoje osiągnięcie na 1:19.909s i zjechał do pit lane po komplet ultramiękkiego ogumienia, na którym chwilę później uzyskał wynik 1:19,487s. Postępów na płaszczyźnie czasów dokonał również Alonso – kierowca z Oviedo wykręcił 1:23,041s, ale pozostał na dziewiątej lokacie.

Niedługo po tym Bottas zbliżył się do swego rekordu, przekraczając linię mety z czasem 1:19,383s, ponownie korzystając z "czerwonych" Pirelli PZero. Podczas gdy Perez awansował na miejsce czwarte, a Raikkonen na piąte, Massa – nadal na ultramiękkiej mieszance – zszedł do poziomu 1:19,420s. Ferrari nadrabiało czas stracony w wyniku kontroli systemów płynu – po kolejnym szybkim kółku na miękkich oponach Raikkonen plasował się już na trzeciej pozycji (1:20,406s).

W ostatnich dwudziestu minutach na torze można było zobaczyć między innymi Massę, Hulkenberga, Pereza i Wehrleina. W garażach od dłuższego czasu przebywali Verstappen i Alonso. Holender miał na koncie trzydzieści cztery okrążenia, a Hiszpan – dwadzieścia siedem.
 
15:00 Po trzynastu minutach od startu sesji do pracy przystąpił Sergio Perez. W tym samym czasie w garażu Red Bulla trwały prace nad wymianą jednostki napędowej w bolidzie Verstappena. Decyzja o instalacji nowego silnika została podjęta ze względów ostrożności, a Holender ma powrócić na tor około 15:30.

W okolicach godziny 13:30 Lance Stroll ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie, odnotowując na miękkiej mieszance rezultat 1:22,814s, który dawał mu dziewiąte miejsce, przed Wehrleinem, Alonso i Hamiltonem. Brytyjczyk wkrótce także dopisał przy swoim nazwisku pierwszy tego dnia wynik i przesunął się na ósmą pozycję. Po chwili kierowca ze Stevenage podkręcił tempo, wskakując na siódme miejsce, legitymując się rezultatem 1:21,371s.

Na piętnaście minut przed piętnastą do pracy powrócił Carlos Sainz. Kilka chwil później Stroll poprawił swój osobisty rekord na 1:22,510s, używając miękkich opon Pirelli. Tuż przed końcem pierwszej godziny popołudniowych zajęć z garażu Ferrari wyjechał Raikkonen.

16:00 Na trzy godziny przed zakończeniem środowych testów do pracy przystąpił Marcus Ericsson. Szwed przejął obowiązki związane z realizacją programu Saubera od Pascala Wehrleina. Pierwsze pomiarowe okrążenie Szweda, wykonane w trakcie przejazdu na pośrednich oponach, zaowocowało czasem o ponad 6 sekund wolniejszym niż lider tabeli. W międzyczasie stajnia z Hinwil poinformowała na Twitterze, iż po południu będzie koncentrować się na testach aero, pracy nad ustawieniami i przygotowaniach wyścigowych.

Nieco ponad godzinę po pojawieniu się za kierownicą bolidu Williamsa, Stroll miał już na koncie 26 okrążeń. Większość stajni tradycyjnie już wykorzystywała popołudnie na sprawdzanie osiągów swych bolidów z większym zapasem paliwa. Podobnie jak miało to miejsce we wtorek w przypadku Bottasa, Lewis Hamilton pokonywał dłuższe przejazdy składając bardzo krótkie wizyty na stanowisku serwisowym Mercedesa.

O 15:30 Honda poinformowała na Twitterze: „Dzisiaj nie pojawiły się żadne problemy. Realizujemy nasz plan zgodnie z założeniami”. W praktyce, po spojrzeniu na dorobek 27 okrążeń Hiszpana, można było zadawać sobie pytanie o to, o jak produktywnym dniu myślała stajnia z Woking... W tym samym czasie swe wyniki poprawili Stroll (awans na dziewiąte miejsce – 1:22,217s) a także Ericsson (1:25,042). Krótko po tym, jak aleję serwisową opuścił Alonso, na torze pojawiła się czerwona flaga. Do jej wywieszenia doprowadził Kimi Raikkonen, który wpadł w żwirową pułapkę pomiędzy trzecim i czwartym zakrętem.




17:00 Po przeniesieniu bolidu Raikkonena na lawetę, sesja została wznowiona o 16:04. Dwie minuty później SF70H dotarł do garażu Ferrari, gdzie mechanicy przystąpili do oceny zniszczeń i pierwszych prac naprawczych.

Dłuższą chwilę po tym Stroll poprawił swój najlepszy rezultat dnia, wykręcając 1:21,927s na miękkich oponach.

Rzecznik Ferrari potwierdził, że incydent z udziałem Raikkonena był zwykłym wyjazdem poza tor – nie doszło do żadnej usterki bolidu. Uszkodzeniom uległy elementy karoserii. Chociaż zniszczenia nie są duże, zespół nie był w stanie stwierdzić, czy mistrz świata z 2007 roku powróci jeszcze dzisiaj na tor. Dopiero blisko dwie i pół godziny po starcie popołudniowych jazd garaż Renault opuścił Jolyon Palmer. Pierwsze okrążenie pokonane przez Brytyjczyka nie pozwoliło mu na dokonanie awansu w klasyfikacji sesji.

Grosjean, na supermiękkim ogumieniu, awansował na P9, ustanawiając czas 1:21,887s. Także Ericsson odnotował poprawę, notując wynik 1:23,348s. Około 16:40 Stroll ukończył szybkie kółko na oznaczonych żółtym kolorem oponach Pirelli, przesuwając się na ósme miejsce (1:21,531s). W ostatnich momentach przed wybiciem godziny siedemnastej na torze znajdowały się niemal wszystkie samochody. W garażach przebywały jedynie konstrukcje Ferrari i McLarena.

18:05 Tuż po 17:00 na jeden z ostatnich środowych przejazdów wyruszył Fernando Alonso. Z kolei Verstappen pracowicie spędzał ostatnie chwile zajęć, powiększając swój dorobek okrążeń po wymianie jednostki napędowej. Holender miał w swoim bolidzie założone pośrednie ogumienie i osiągał czasy w granicach 1m25-26s. W tym samym czasie Hamilton, na ultramiękkich oponach, notował rezultaty na poziomie 1m24s.

Na około 50 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Stroll poprawił swój rezultat na 1:21,096s i objął szóste miejsce w klasyfikacji. Po kilku chwilach Kanadyjczyk pokonał kolejne szybkie kółko i tym razem zszedł poniżej bariery 1m21s – 1:20,579 na supermiękkiej mieszance. Kilkanaście minut po tym Ferrari poinformowało, że Raikkonen nie pojawi się już dzisiaj na torze.

O 17:40 na torze pojawiła się druga dzisiaj czerwona flaga, po tym jak Verstappen zatrzymał swój bolid w w dwunastym zakręcie, krótko po przekroczeniu granicy stu okrążeń. Sesja została wznowiona o 17:55, a w związku z zamieszaniem spowodowanym przez awarię RB13 jej organizatorzy podjęli decyzję o przedłużeniu otwarcia alei serwisowej do 18:05. Po wznowieniu jazd aleję serwisową opuściło bardzo wielu kierowców. Żaden z nich nie otrzymał większej szansy na poprawę wyniku, gdyż sesja została przerwana kolejnym incydentem – tym razem w drugim sektorze doszło do awarii Saubera C36.

Dziękujemy za kolejny dzień spędzony z Wyprzedź Mnie! . Do relacjonowania wydarzeń na torze w Barcelonie powrócimy jutro, tuż przed godziną dziewiątą.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Testy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kusza, 08.03.2017 08:55[!]
Salinero, 08.03.2017 11:54[!]
jak oglądam relacje na żywo to mi się wydaje że te samochody faktycznie ładniej brzmią od tych z zeszłego roku
kapi777, 08.03.2017 12:14[!]

jest jakiś live stream? :D czy tylko te 15 sekundowe filmiki na twitterach i instagramach?
kusza, 08.03.2017 12:20[!]
Williams robi wrazenie.
rno2, 08.03.2017 12:41[!]
@kusza
Chciałbym się mylić, ale moim zdaniem czasy Williamsa nie prognozują wysokiej formy, tylko pokazują, że czołówka jeszcze nie pojechała blisko swoich limitów...
kusza, 08.03.2017 12:49[!]
Tez tak moze byc. Przeszlosc pokazuje, ze na testach wysoko a w tempie wyscigowym gorzej. Ale.... caly czas ladnie im idzie. Przebiegi tez dobre kulaja.
MairJ23, 08.03.2017 15:58[!]
Bottas idzie po mistrza w tym roku (palec do budki kto sie zgadza) :)

@rno2 tak na serio mnei interesuje fakt czy ktos bedzie w stanie zagrozic Mercedesowi w tym roku w potrzebie lepszego sezonu niz ostatnie 3. Wiec wydaje sie po tych wszystkich dniach ze moze to byc Ferrari i RBR (Duhhhhh...) Liczylem jeszcze na McLarena ale wszyscy wiemy jak to wyglada i nie chce mi sie zaczynac tego tematu - koszmar. Szkoda mi ich.... no ale zaryzykowali i teraz musza sie jakos wykaraskac z pozycji w jakiej sie znalezli. Czy warto bylo zatrudniac Alonso ? Bo zaczalem sie zastanwaiac nad tym ze to nei byla najlepsza decyzja zarzadu McLarena. Renault potrzebowalo 3 lat zeby sie wydostac z bagna a i tak nei wiadomo jeszcze gdzie stoja w tym sezonie. Ale wyglada na to ze to ich najlepszy silnik od 3 lat. Honda narazie 2 lata sie meczy i 3ci przed nimi.
---, 08.03.2017 16:38[!]
@MairJ23
Mój palec w budce :) Mieliśmy DiCaprio jako mistrza, możemy mieć i Avicii'ego :D
marios76, 08.03.2017 21:10[!]
@rno2 Czasy ze strata 3 sekund do lidera , prognozowaly by wyzsza forme?? ;) Sadzisz ze wszyscy pojada szybciej, a Williams nie? Sorry, ale slaba ta teoria.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca