F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Todt: Silniki V10 lub V12 nie powrócą do Formuły 1

Szef FIA podkreśla, że jednostki te nie wpisują się w trendy panujące obecnie na świecie.
Nataniel Piórkowski, 8 marca 2017, wyświetlenia: 1512<< | lista | T- | T+ | >>


Szef Międzynarodowej Federacji Samochodowej – Jean Todt, podkreślił, że w ciągu najbliższych lat do Formuły 1 nie powrócą silniki V10 lub V12.

Udzielając wywiadu wydawanemu pod egidą FIA magazynowi Auto, Francuz podkreślił, że sport powinien iść w kierunku trendów występujących na rynku samochodów drogowych.

Zdaniem byłego szefa Scuderii Ferrari, silniki głośniejsze i o większej pojemności, nie zostałyby pozytywnie odebrane przez społeczeństwo. „Ciąży na nas odpowiedzialność prowadzenia organizacji monitorowanej przez globalną społeczność, a globalna społeczność tego nie zaakceptuje”.

Szef Międzynarodowej Federacji Samochodowej zaznaczył, że powrót do formuły z silnikami V10 lub V12 mógłby doprowadzić do wycofania się z serii Grand Prix większości producentów jednostek napędowych: „Jestem pewien, że gdyby powiedziano "wróćmy do silników sprzed dziesięciu lat", wielu producentów nie poprałoby takiego rozwiązania. Jestem przekonany, że co najmniej trzech z czterech producentów mogłoby podjąć decyzję o odejściu z Formuły 1”.

„Wiemy, że kluczowa jest stabilność. Po pierwsze chcemy mieć tak mocną konkurencję, jak to tylko możliwe. Drugim argumentem jest ochrona inwestycji – nie można każdego roku inwestować w nową technologię, bo na pewno nie prowadzi to do równowagi ekonomicznej. Już teraz narzekamy na koszty towarzyszące wyścigom, na koszty występujące w Formule 1 – koszty, które są dla mnie absurdem”.

Todt przyznał, iż obecna formuła nie jest idealna, potwierdzając, iż trudno jest wypracować nowe rozwiązania. „To coś, o co musimy walczyć. Jak dotąd nie udało nam się znaleźć idealnego rozwiązania, ale cieszę się mogąc być za to współodpowiedzialnym w imieniu organu zarządzającego. Mówiąc to zdaję sobie sprawę, że kwestia wypracowania konsensusu nie jest prosta. Trzeba znaleźć wspólną płaszczyznę. Podejmując decyzje lubię sytuacje, w których osiągana jest pewnego rodzaju solidarność”.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
31.01.2023  Vasseur docenia Binotto za sprawne przekazanie władzy w Ferrari
26.09.2022  Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari
20.12.2021  Todt nie dementuje informacji o powrocie do Ferrari
17.12.2021  Verstappen i Mercedes odebrali trofea mistrzowskie
Tagi:
Todt J.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
---, 08.03.2017 17:07[!]
No za twojej kadencji nie, ale ...
paymey852, 08.03.2017 17:43[!]
Nagłówek sugeruje że V8 może wrócić.
Niestety producenci typu Mercedes mogą doprowadzić do pozbycia się w ogóle V ...
Falarek, 08.03.2017 18:01[!]
F1 nie powinna odzwierciedlać "trendów" tylko prezentować to co jest w motoryzacji najlepsze a nikt mi nie powie że małe badziewne hybrydo silniczki są super. Może są ok w zwykłych szarych wozidłach do przemieszczania się z punktu A do punktu B i nic więcej. W samochodach "marzeń" czyli jakiś wypasionych najmocniejeszych i najszybszych wersjach nadal królują duze silniki od v8 wzwyż i tym się "jarają" pasjonaci motoryzacji a nie 4cylindrowym 1,2 z turbinką.
Szadi, 08.03.2017 18:05[!]
Rozumiem że trend to "eko" hybrydy i elektryki.
Nie widzę przeszkód w połączeniu V10 z silnikiem elektrycznym. Wilk syty i owca cała :)
enstone, 08.03.2017 19:52[!]
"Trendi" co za bełkot .......
ICEman, 08.03.2017 20:01[!]
Trzeba pogonić tego gościa i tych eko świrów z FiA, F1 wywala milony na hybrydy, za ułamek tej kwoty można zbudować proste 3L V10 o mocy 1000 KM
ergie, 09.03.2017 10:52[!]
Następny w kolejce leśny dziadek do wysłania na zasłużoną emeryturę :)
Gszegosz, 09.03.2017 15:00[!]
Poleciał Bernie poleci i Todt, kwestia czasu...
McLuke, 09.03.2017 18:41[!]
Widzę, że nie tylko ja mam podobne zdanie na temat Todta... To samo chciałem napisać, temu panu należy już podziękować, taką opinią tylko udowadnia, że należy to zrobić jak najszybciej.
Może do tego dojść prędzej niż nam się wydaje - jeśli F1 straci jeszcze więcej widzów i oglądalności, a co za tym idzie, sponsorów i kasę, to wtedy będą musieli wrócić do np. V10.
Jeśli taki będzie tylko głos ludu, bo nie ukrywajmy, ten sport kręci się dzięki nam - kibicom. A bez nas F1 przestanie istnieć ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca