|
|
|
|
|
|
Todt: Silniki V10 lub V12 nie powrócą do Formuły 1 |
Szef FIA podkreśla, że jednostki te nie wpisują się w trendy panujące obecnie na świecie. |
|
•Nataniel Piórkowski, 8 marca 2017, wyświetlenia: 1512 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef Międzynarodowej Federacji Samochodowej – Jean Todt, podkreślił, że w ciągu najbliższych lat do Formuły 1 nie powrócą silniki V10 lub V12.
Udzielając wywiadu wydawanemu pod egidą FIA magazynowi Auto, Francuz podkreślił, że sport powinien iść w kierunku trendów występujących na rynku samochodów drogowych.
Zdaniem byłego szefa Scuderii Ferrari, silniki głośniejsze i o większej pojemności, nie zostałyby pozytywnie odebrane przez społeczeństwo. „Ciąży na nas odpowiedzialność prowadzenia organizacji monitorowanej przez globalną społeczność, a globalna społeczność tego nie zaakceptuje”.
Szef Międzynarodowej Federacji Samochodowej zaznaczył, że powrót do formuły z silnikami V10 lub V12 mógłby doprowadzić do wycofania się z serii Grand Prix większości producentów jednostek napędowych: „Jestem pewien, że gdyby powiedziano "wróćmy do silników sprzed dziesięciu lat", wielu producentów nie poprałoby takiego rozwiązania. Jestem przekonany, że co najmniej trzech z czterech producentów mogłoby podjąć decyzję o odejściu z Formuły 1”.
„Wiemy, że kluczowa jest stabilność. Po pierwsze chcemy mieć tak mocną konkurencję, jak to tylko możliwe. Drugim argumentem jest ochrona inwestycji – nie można każdego roku inwestować w nową technologię, bo na pewno nie prowadzi to do równowagi ekonomicznej. Już teraz narzekamy na koszty towarzyszące wyścigom, na koszty występujące w Formule 1 – koszty, które są dla mnie absurdem”.
Todt przyznał, iż obecna formuła nie jest idealna, potwierdzając, iż trudno jest wypracować nowe rozwiązania. „To coś, o co musimy walczyć. Jak dotąd nie udało nam się znaleźć idealnego rozwiązania, ale cieszę się mogąc być za to współodpowiedzialnym w imieniu organu zarządzającego. Mówiąc to zdaję sobie sprawę, że kwestia wypracowania konsensusu nie jest prosta. Trzeba znaleźć wspólną płaszczyznę. Podejmując decyzje lubię sytuacje, w których osiągana jest pewnego rodzaju solidarność”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|