Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia dostępnych dla zespołów w trakcie Grand Prix Hiszpanii, Monako, Kanady oraz Azerbejdżanu.
W połowie maja na Circuit de Barcelona-Catalunya pojawi się ogumienie wykonane z miękkiej, pośredniej i twardej mieszanki. Na Grand Prix Monako i Kanady, podobnie jak w sezonie 2016, włoski producent przygotuje ultramiękkie, supermiękkie i miękkie opony. Z kolei na ulicach baku pojawi się supermiękka, miękka i pośrednia mieszanka.
Zgodnie z przepisami jedna z dwóch najtwardszych rodzajów opon musi zostać wykorzystana przez kierowcę co najmniej jeden raz w trakcie wyścigu. Jeden zestaw wykonany z najbardziej miękkiej mieszanki ma służyć z kolei jako opona kwalifikacyjna dla zawodników, którzy awansują do Q3. Komplet ten zostaje następnie zwrócony Pirelli po zakończeniu sesji.
Ze względu na zmiany w przepisach zespoły będą mogły ustalać alokacje swych kierowców dopiero od GP Monako. W pierwszych pięciu wyścigach będzie obowiązywał standardowy przydział ogumienia.
•Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2017
Grand Prix
Tor
Ultramiękka (fioletowa)
Supermiękka (czerwona)
Miękka (żółta)
Pośrednia (biała)
Twarda (pomarańczowa)
Australii
Albert Park
•
•
•
Chin
Shanghai
•
•
•
Bahrajnu
Sakhir
•
•
•
Rosji
Soczi
•
•
•
Hiszpanii
Catalunya
•
•
•
Monako
Monte Carlo
•
•
•
Kanady
Montreal
•
•
•
Azerbejdżanu
Baku
•
•
•
Austrii
Red Bull Ring
Wlk. Brytanii
Silverstone
Węgier
Hungaroring
Belgii
Spa
Włoch
Monza
Singapuru
Marina Bay
Malezji
Sepang
Japonii
Suzuka
USA
Circuit of the Americas
Meksyku
Hermanos Rodríguez
Brazylii
Interlagos
Abu Zabi
Yas Marina
W trakcie wyścigu dwie mieszanki muszą być chociaż raz użyte, o ile nie było konieczne użycie deszczowych opon. Konieczne jest użycie jednej z mieszanek wyznaczonych przez Pirelli.